Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb het volgende probleem:

middels de mount manager heb ik een CIFS verbinding gemaakt met de map "mijn afbeeldingen", echter de volgorde van de bestanden is anders als in windows:

Windows: Dreambox:

foto 1.jpg foto 1.jpg

foto 2.jpg foto 11.jpg

foto 3.jpg foto 12.jpg

....

foto 10.jpg foto 2.jpg

foto 11.jpg foto 21.jpg

foto 12.jpg foto 22.jpg

enz.

Wie weet hoe ik dit kan aanpassen zonder alle bestandsnamen moeten worden veranderd?

Geplaatst:

Die volgorde is ook een kwestie van instelling.

Onder Windows kun je die volgorde op allerlei manieren instellen, naam, data, grootte enz.

De dreambox draait Linux, en daar geldt net zoiets.

Om de volgorde gelijk te krijgen, zul je dus op beide systemen dezelfde criteria moeten gebruiken.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

9 naamsveranderingen vd foto's :P

foto 1.jpg > foto 01.jpg

t/m

foto 9.jpg > foto 09.jpg

wink

als je meer dan 100 foto's hebt, dan weer een 0 ervoor, dat is dan wel erg bewerkelijk zou je zeggen, maar daar zijn programmaatjes voor (bijv flash renamer).

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Op beide systemen is de sorteervolgorde "op naam".

Echter in Windows heeft een character die een cijfer bevat i.p.v. een letter of teken minder prioriteit dan in de Dreambox. Ik wil dit dus wijzigen.

Zoals ik al zei, de bestandsnamen wijzigen door er bijv. een 0 voor te zetten is geen optie. Het zijn er nogal veel.

P.S. In het programma "Flash renamer" staat de volgorde van de bron bestanden ook al fout:

post-841-1318260360,5926_thumb.jpg

Geplaatst:

Aangezien het foto's zijn is er dus kans dat ze met dezelfde camera gemaakt zijn, en aangezien camera's doorlopend nummeren, zou je kunnen sorteren op datum, dan zouden beide wel gelijk moeten zijn.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Ik snap je probleem Fabian. Maak eens aparte mapjes van 1 t/m 9, 10 t/m 99, 100 t/m 999, etc. Dan in flash renamer nullen tóevoegen, dus niet met een counter werken. Moet zo gaan denk ik :P Bij het maken van die mapjes zou je mogelijk op datum kunnen selecteren, dan is het makkelijker voor je hoop ik.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.

Geplaatst:

Net wat ik al zei. Allerlei mapjes maken en dan allemaal nullen ervoor zetten is veel te veel werk.

Op datum sorteren is denk ik inderdaad een goede oplossing.

Alleen weet iemand hoe je op de Dreambox in Pictureplayer op datum kan sorteren?

Geplaatst:

Te veel werk? 3 mapjes maken, ff sorteren op datum, shift select, slepen naar de mapjes, en dan die nullen met flash renamer ervoor zetten. 15 min werk max smile

Geplaatst:

@dagg,

Het probleem is dat ik nog meer andere mappen met foto's heb.

Maar ik heb een workaround gevonden.

Als je in Flash renamer een map sorteert op datum wanneer de foto's zijn genomen, dan staan alle bron bestanden wel goed. Daarna kan ik dus wel een gehele map in 1 keer renamen.

Dit gaat dus nu heel gemakkelijk.

Ik zou het alleen nog gemakkelijker vinden om op de Dreambox zelf in Pictureviewer op datum te sorteren.

Geplaatst:

ah toppie, hijsfijn!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen