Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] kan L1mburg niet toevoegen


tuuttuut

Aanbevolen berichten

Ik heb een Lemon 070 PVR. Ik heb vandaag een Multytenne Twin schotel met 4 ingebouwde LNB's gekocht en heb een paar zenders van Hotmail (radio swiss classic is geweldig !!) en van Astra 2 erin gezet (de BBC's etc); ging prima.

 

Wat alleen niet lukt zijn de regionale tv zenders van Nederland die op Astra 3 zitten (23,5); wat wel lukt is L1 radio en die zit ook op de 23,5 astra 3. Heb al van alles geprobeerd, inclusief het handmatig invoeren van L1 TV satellietdata - frequentie (11914), polarisatie (H), symbolrate (27500), FEC (3/4), VPID (512) en APID (80) - maar het helpt niet. Hij vindt hem wel en geeft dan aan dat hij al in de lijst staat (0 nieuw) zodat opslaan niet kan want hij 'denkt' dat hij er al in staat.

 

Wat nu?

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan vrees ik dat je de hele astra3 lijst er eens uit moet gooien en volledig opnieuw inscannen , maar laat het eerst nog door iemand anders bevestigd worden , ben ook maar een gewone gebruiker .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: tuuttuut
....(radio swiss classic is geweldig !!)....

Inderdaad: Staat al jaren boven in mijn radiolijstje (samen met broertje jazz)!

Origineel bericht van: tuuttuut
....Wat alleen niet lukt zijn de regionale tv zenders van Nederland die op Astra 3 zitten (23,5); wat wel lukt is L1 radio en die zit ook op de 23,5 astra 3. Heb al van alles geprobeerd, inclusief het handmatig invoeren van L1 TV satellietdata - frequentie (11914), polarisatie (H), symbolrate (27500), FEC (3/4), VPID (512) en APID (80) - maar het helpt niet. Hij vindt hem wel en geeft dan aan dat hij al in de lijst staat (0 nieuw) zodat opslaan niet kan want hij 'denkt' dat hij er al in staat.

Wellicht behandel je de IDL niet goed: je praat over "hij", terwijl Inverta toch echt vrouwelijk is (past ook beter bij haar gedrag!) :D

Je bent waarschijnlijk aangelopen tegen één van de nog niet opgeloste bugs. Deze komt (meestal) voort uit het LCN-Enabled zijn (LCN = Logic Channel Numbering als resultaat van de CD-Fastscan).
Twee oplossingen:
1- Gebruik een setting editor. Dat kan de PC-suite zijn, maar beter is SetEdit
2- Ga terug naar fabrieksinstellingen, en kies niet meer voor Nederland of Vlaanderen. Zo blijft de LCN uitgeschakeld en ben je vrij in de zenderindeling.

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gene 1225
Dan vrees ik dat je de hele astra3 lijst er eens uit moet gooien en volledig opnieuw inscannen , maar laat het eerst nog door iemand anders bevestigd worden , ben ook maar een gewone gebruiker .


Gene,

Ik heb zelfs al alles eruitgeooid en helemaal opnieuw alles ingescand; helpt niets.

Toch dank.

Ruud

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: tuuttuut
....(radio swiss classic is geweldig !!)....

Inderdaad: Staat al jaren boven in mijn radiolijstje (samen met broertje jazz)!

Origineel bericht van: tuuttuut
....Wat alleen niet lukt zijn de regionale tv zenders van Nederland die op Astra 3 zitten (23,5); wat wel lukt is L1 radio en die zit ook op de 23,5 astra 3. Heb al van alles geprobeerd, inclusief het handmatig invoeren van L1 TV satellietdata - frequentie (11914), polarisatie (H), symbolrate (27500), FEC (3/4), VPID (512) en APID (80) - maar het helpt niet. Hij vindt hem wel en geeft dan aan dat hij al in de lijst staat (0 nieuw) zodat opslaan niet kan want hij 'denkt' dat hij er al in staat.

Wellicht behandel je de IDL niet goed: je praat over "hij", terwijl Inverta toch echt vrouwelijk is (past ook beter bij haar gedrag!) :D

Je bent waarschijnlijk aangelopen tegen één van de nog niet opgeloste bugs. Deze komt (meestal) voort uit het LCN-Enabled zijn (LCN = Logic Channel Numbering als resultaat van de CD-Fastscan).
Twee oplossingen:
1- Gebruik een setting editor. Dat kan de PC-suite zijn, maar beter is SetEdit
2- Ga terug naar fabrieksinstellingen, en kies niet meer voor Nederland of Vlaanderen. Zo blijft de LCN uitgeschakeld en ben je vrij in de zenderindeling.

Succes!


Tja,

Dit zou wel een mogelijke oplossing kunnen zijn (ook van dat vrouwelijke ...., sorry). Van de andere kant: ik heb de Lemon voor 160 Euro nieuw op een_of_andere_veiling_site gekocht (Duitsland); dus de vraag is of daar die LCN-Enabling van toepassing is.

Daarnaast: het is me gelukt om via PC Suite de kanalenlijst in te lezen, te wijzingen met de zendergegevens van L1 erin te muteren en ook terug te zetten zonder dat hij haperde (net van te voren een warm boot gedaan). En je gelooft het niet maar opnieuw kom ik die zender niet in de lijst tegen terwijl ik hem wel heb ingezet ............

Ruud

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: tuuttuut
... ik heb de Lemon voor 160 Euro nieuw op een_of_andere_veiling_site gekocht (Duitsland); dus de vraag is of daar die LCN-Enabling van toepassing is.

Nee, waarschijnlijk niet. Als je het zeker wilt weten: kijk of je bij geavanceerd zoeken onderin de gele fastscan knop hebt. Die is er alleen als LCN enabled is.

Origineel bericht van: tuuttuut
Daarnaast: het is me gelukt om via PC Suite de kanalenlijst in te lezen, te wijzigen met de zendergegevens van L1 erin te muteren en ook terug te zetten zonder dat hij haperde (net van te voren een warm boot gedaan). En je gelooft het niet maar opnieuw kom ik die zender niet in de lijst tegen terwijl ik hem wel heb ingezet ............

Ja hoor, ik geloof je wel. Behalve door op haar eigenwijze karakter te wijzen (een beetje gevoelige behandeling doet soms wonderen...) komt dit ook wel eens voor nadat door Inverta de kanalen zijn gesorteerd. Als je daarna scant en opslaat, raakt zij de kluts soms kwijt.
De keren dat ik dit probleem ben tegengekomen, kon ik het oplossen door een fabrieksreset uit te voeren. Je kunt daarna, raar genoeg, wel weer je eigen back-up terugzetten zonder dat het probleem weer optreedt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al dacht; dat heb ik niet (fastscan).

 

Maar goed: die fabrieksreset is nog een mogelijkheid. Maar daar ga ik volgende week wel een keer mee beginnen; ik ben er al het hele weekend mee bezig ................

 

Dank.

 

Ruud

 

 

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: tuuttuut
....(radio swiss classic is geweldig !!)....

Inderdaad: Staat al jaren boven in mijn radiolijstje (samen met broertje jazz)!


Heb je FIP wel eens beluisterd? Allerlei genres door elkaar, inclusief klassiek, met weinig gepraat.
Hij zit in het CD radios pakket., maar ook op 5W.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tuuttuut
Maar het belangrijkste: alles OK nu; een fabrieksreset heeft wonderen gedaan !!!!

Na een heel weekend zuchten, steunen en kreunen ............

Ruud


Dat laatste vind ze erg fijn ...................... blush
Zoals Rob al opmerkte: een fabrieksreset doet wonderen!

Groet, Henk

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...