Ga naar inhoud


Wat vinden we van stierenvechten in Spanje??


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

In het feedhuntersforum is een diskussie gaande wat we vinden van deze sport.

 

Omdat ze het hier in Nederland niet uitzenden heb ik jaren geleden op 43 west op een zondagmiddag eens gekeken ik dacht dat het Galavision was naar het stierenvechten uit Mexico.

Op zich is het wel een mooi gezicht maar ja de verliezer is al bekend voordat hij de ring in rent dus echt eerlijk is het niet en de stier wordt er altijd dood uitgesleept met een paard of traktor.

 

Wat is jullie mening en uiteraard het liefst van mensen die het echt of op TV gezien hebben omdat de mening van degene die het nooit gezien hebben vaak al bekend is?? laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Dat er blijkbaar geen hol aan is, als ie al dood

naar binnen wordt gesleept :D

Dat er heel wat regeltjes zijn gemaakt, maar niet veel echt zinninge. frown

Overigens klopt je aanhef niet met de inhoud, je heb noemt een voorbeeld uit Mexico. Ik denk dat je het in de algemeenheid bedoeld. smirk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is barbaars in mijn ogen en dat zeg ik terwijl mijn broer met een spaanse is getrouwd. Wat wel mooi is als de afloop anders is dan anders.

 

Bron volkskrant

 

mooi.jpg

 

post-464-1318260360,3025_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stierenvechten is geen sport maar een hobby van een stelletje idioten zonder enig respect voor het leven van een dier.

 

Deze "sport" kun je vergelijken met hanen of honden gevechten wat in heel veel landen verboden is. Spanje is lid van de EU en ik snap niet dat dit achterlijke gedoe nog getolereerd word.

 

Af en toe verschijnt er een bericht dat er een torero gewond of gedood word en dan kan ik ( slechte eigenschap van mij ) een glimlach niet onderdrukken.

 

Van de week nog foto's op geenstijl hoe zo'n mafkees leuk aangepakt werd door de stier :-)

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GeniusX
Dat er blijkbaar geen hol aan is, als ie al dood
naar binnen wordt gesleept :D
Dat er heel wat regeltjes zijn gemaakt, maar niet veel echt zinninge. frown
Overigens klopt je aanhef niet met de inhoud, je heb noemt een voorbeeld uit Mexico. Ik denk dat je het in de algemeenheid bedoeld. smirk


Jij hebt het duidelijk nog nooit echt gezien, en hij wordt niet dood naar binnen gesleept maar meestal wel dood er uit.
Vertel het verschil eens tussen Mexico en Spanje met stierenvechten??
In mijn bericht zei ik al dat het hier nergens uitgezonden wordt dus om je een eigen mening te vormen zag ik, het bij toeval op een zondagmiddag. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: aart44
... maar ja de verliezer is al bekend voordat hij de ring in rent dus echt eerlijk is het niet en de stier wordt er altijd dood uitgesleept met een paard of traktor.

Van mij mag het altijd andersom zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goto
Stierenvechten is geen sport maar een hobby van een stelletje idioten zonder enig respect voor het leven van een dier.

Deze "sport" kun je vergelijken met hanen of honden gevechten wat in heel veel landen verboden is. Spanje is lid van de EU en ik snap niet dat dit achterlijke gedoe nog getolereerd word.

Af en toe verschijnt er een bericht dat er een torero gewond of gedood word en dan kan ik ( slechte eigenschap van mij ) een glimlach niet onderdrukken.

Van de week nog foto's op geenstijl hoe zo'n mafkees leuk aangepakt werd door de stier :-)


http://www.ondergrond.tv/de_ondergrond/images/2007/05/25/pigs6.jpg

Ja ik weet dat dit niets te maken heeft met stierengevechten. Maar als je het over mishandeling hebt.
Trouwens als een matador het goed doet is de stier in 1 klap geveld. Kan je niet altijd zeggen over bijvoorbeeld een koe met een schietmasker in een slachterij. Dit even terzijde.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar Animal planet kijk en daar zie hoe wij, mensen, met dieren omgaan dan besef ik dat wij niet bovenaan de keten maar eigenlijk onderaan de keten staan. De wereld zou een betere plaats zijn waren er geen mensen geweest.

 

Geen enkel dier mishandelt een ander dier puur uit plezier of andere gedachtenkronkels.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb het wel eens op TV gezien.

Het zal niet mijn sport worden, maar je moet wel begrijpen dat die stieren anders toch naar het slachthuis gaan.

In Spanje (en overige landen) hebben ze dit gebruik en wie zijn wij om daarover te oordelen.

Bij ons zijn er weer andere gebruiken die zij niet goed vinden.

 

Begrijp me goed, ik vindt het ook leuker als de het andersom is. En die mafkezen in Pamplona die ervooruit rennen, van mij mogen ze, als ze maar iets langzamer lopen en niet gouw aan de kant springen.

Maar ik oordeel niet, laat ze dat zelf maar uitzoeken, 's Lands wijs, 's Lands eer.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: vincent1971
Ja ik weet dat dit niets te maken heeft met stierengevechten. Maar als je het over mishandeling hebt.
Trouwens als een matador het goed doet is de stier in 1 klap geveld. Kan je niet altijd zeggen over bijvoorbeeld een koe met een schietmasker in een slachterij. Dit even terzijde.

Ik denk toch zeker dat wat het in 1 klap vellen betreft de matadors meer falen dan het slachthuis.

Verder zie ik verschil in consumptie en "vermaak".
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
In Spanje (en overige landen) hebben ze dit gebruik en wie zijn wij om daarover te oordelen.

 

Ow, en in Zuid Afrika hadden ze apartheid. Daar mochten we dan zeker ook niet over oordelen ? Ish koeltoer.

Wat een gelul, afschaffen. Ben blij dat dit soort zaken in NL niet wordt uitgezonden.

 

Citaat:
Kan je niet altijd zeggen over bijvoorbeeld een koe met een schietmasker in een slachterij.

 

Wel eens in een slachthuis geweest ??

En hoe vaak ging het mis ? 1:1000 ?

Ik ken de verhalen ook wel, maar heb het nog nooit zelf gezien dat een koe of kalf niet direct van z'n poten ging. En ik heb echt genoeg in slachthuizen rondgelopen (lijnen afmonteren, in gebruik nemen en opleveren aan de klant). Kleine lijntjes, dat wel. Geen megagrote zoals exportslachterijen.

 

Elk misbruik van mens of dier voor het vermaak van derden kan bij mij op geen enkele sympathie of begrip rekenen.

 

groeten,

Peter.

 

ps. Je moet goed "ziek" in je hoofd zijn wil je dit een "mooie sport" vinden.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971

Trouwens als een matador het goed doet is de stier in 1 klap geveld. Kan je niet altijd zeggen over bijvoorbeeld een koe met een schietmasker in een slachterij. Dit even terzijde.


Dit is werkelijk de allergrootste onzin.
Je vergelijkt de ene grote uitzondering met de andere uitzondering.

En geloof mij maar, als een koe in het voortraject net zo behandeld wordt als een stier in de arena, regent het processen verbaal en wordt de slachterij diezelfde dag nog gesloten.

Maar van een Spaanse collega die als arena dierenarts heeft gewerkt weet ik wel dat die enkele stier die overleefd daarna wel een heel mooi leventje als dekstier krijgen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altjd leuk zo een stierengevecht discussie, gaat er altijd lekker fel aan toe, vraag me alleen af wie het eens in het echt heeft gezien om daarna een mening te vormen.... whistle

PIC_0024.JPG

 

PIC_0028.JPG

 

PIC_0032.JPG

 

PIC_0034.JPG

 

PIC_0039.JPG

 

 

 

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...