Ga naar inhoud


Wat vinden we van stierenvechten in Spanje??


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: Neptunus
Als ik naar Animal planet kijk en daar zie hoe wij, mensen, met dieren omgaan dan besef ik dat wij niet bovenaan de keten maar eigenlijk onderaan de keten staan. De wereld zou een betere plaats zijn waren er geen mensen geweest.

Geen enkel dier mishandelt een ander dier puur uit plezier of andere gedachtenkronkels.


dat komt zeker ook voor in de natuur..

er zijn zat dieren die dat doen.
maar een mens is ook gewoon een (weliswaar geëvolueerde) dier.
(dat in tegenstelling van wat de kerk ervan vindt)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misselijkmakende sadisten!

Ik wist niet dat het zo erg is.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stierenvechten, paarderennen en ik bedoel hier die derbies in de uk is voor mij hetzelfde. Mensen vermaken zich hier terwijl de dieren in kwestie lijden en dit moet niet mogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Volgens mij heb ik ooit wel eens een docu gezien waarin kippen aan een soort van waslijn werden opgehangen aan de poten en er figuren op paarden in volle gang onderdoor jakkerden en dan de kop van de kip zijn lijf moesten rukken. Was volgens mij ook in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
vraag me alleen af wie het eens in het echt heeft gezien om daarna een mening te vormen....

 

Ik HOEF het niet te zien. Zo ziek ben ik niet. Net zoals ik het ophangen van honden niet hoef te zien. Of het doorsnijden met een soort kapmes van de achillespezen van paarden voordat ze worden geslacht. Ik hoef geen enkele manier van dit soort dierenmishandeling voor het vermaak van zieke geesten te zien.

Het maakt me ziek, en ik schaam me er voor dat er mensen zijn die dit "mooi" vinden. Hoe ziek moet je in je hoofd zijn om zo iets vreselijks "mooi" te vinden. En hoe ziek moet je zijn om er kinderen naar te laten kijken? Dan moeten er toch echt wel een paar draadjes goed los zitten daarboven.

 

Het enige wat het met me doet is dat ik me er verschrikkelijk boos over kan maken. Graag zou ik fisiek eens met zo'n beul van gedachten wisselen. Een stevig oud hollands pak slaag is wat dat soort volk verdient.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stierenvechten? Grote schande.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder vindt u een overzicht van de Spaanse feesten, die gepaard gaan met dierenmishandelingen:

 

 

 

JANUARI: In het ijle gegooid Manganeses Poivorosa (Castilia/Léon) - Een levende geit wordt vanop de kerktoren naar beneden gegooid. De geit valt te pletter en wordt door de menigte levend door het dorp gesleurd.

FEBRUARI: Gemartelde ezel - Villanueva de la Vera (Extramadura) - Bereden door de dikste en zwaarste dorpsbewoner, strompelt de ezel moeizaam door het dorp terwijl hij door een hysterische menigte voortdurend geslagen wordt tot hij van uitputting neerzakt. Dan ontsteekt men voetzoekers in zijn oren en wordt hij geslagen.

Opgesloten in lemen potten - Robledo de Chavelia (Madrid) - Eekhoorntjes, duiven, puppies en katjes worden in potten aan palen opgehangen. De jonge mensen gooien er zware stenen naar teneinde de potten te breken en tegelijk de diertjes te kwetsen of te doden, voordat ze op de grond te pletter vallen.

MAART. Gedood met stokslagen - Salas de los lnfantes (Castilial Léon) - Kippen en kalkoenen worden door geblinddoekte jongeren temidden van een joelende en dolgedraaide menigte, met stokken geslagen.

APRIL: Doorboord met lanssteken - Tordesillas (Castilla/Léon) - Een stier wordt achternagezeten door een honderdtal mannen te paard die hem voortdurend met een lans bestoken. De burgemeester geeft een prijs (Lanza de Oro) aan diegene die, van zodra de stier op de grond ligt, de testikels afsnijdt. Vastgemaakte kippen worden door jonge geblinddoekte meisjes geslagen. De doodskreten van de dieren zijn verschrikkelijk. Hun doodsstrijd duurt uren. Op het einde wringt men het dier de nek om en wordt het op de grond gegooid en vertrappeld. De dorpspriester applaudiseert; hij vindt het goed dat deze "traditie" verdergezet wordt.

MEI: Langzaam verstikt - Benavente (Zomora) - Verscheidene stieren worden langzaam verstikt temidden van de joelende menigte en dit d.m.v. een koord dat rond hun nek vastgemaakt wordt en waaraan door 300 man getrokken wordt.

JUNI: Uitgestoken ogen - Coria (Caceres) - De menigte achtervolgt stieren doorheen de straten en werpt pijltjes naar ze, waarbij ze vooral op de ogen mikken. Wanneer de dieren, gewond, bebloed en verblind neerzakken worden ze gecastreerd, verminkt en tenslotte doodgeslagen. De deelnemers wrijven zich met bloed in en lopen zo doorheen de stad.

JULI: Doodgeslagen - Pozuela (Avila) - Om middernacht jagen jonge Spanjaarden de stieren doorheen de straten van de stad. Als ze in de arena geraken worden ze er afgeranseld tot ze erbij neervallen.

Denia (Alicante) - Jongeren, voorzien van stokken, voeren de stieren naar de stranden, alwaar ze mishandeld worden.

Afgerukte koppen - Carpio des Taio (Castilia-La Mancha) - Ruiters proberen al rijdend de koppen van levende ganzen, die vasthangen aan een koord die over het marktplein gespannen wordt, af te rukken.

AUGUSTUS: Verpletterd onder het gewicht van zijn beulen - Torrelavaga (Cantabria) - Een varken wordt met vet ingewreven en vervolgens doorheen de straten van de stad gejaagd, door een menigte die zich op het dier gooit. Het dier sterft tenslotte, verpletterd onder het gewicht van zijn belagers.

De gruweldwergen - San Sebastion de la Reyes (Madrid) - Dwergen folteren en verminken urenlang jonge stieren teneinde de kinderen te vermaken. Wanneer de dieren verminkt door messteken neerzakken en zieltogend blijven liggen, dansen de dwergen op hun flanken, en dit tot groot vermaak van de kleinsten.

SEPTEMBER. Slachtpartij per tractor - Ciruelas, Cifuente (Madrid) - Jonge koeien worden achterna gereden door tractoren die hen tenslotte moedwillig doodrijden.

Levend in stukken gesneden - Peincia (Vizcaya) - Eenden worden in zee gegooid waarna ze achtervolgd worden door zwemmers, meestal kinderen, die ze levend in stukken trekken.

Laqueito (Vizcaya) - Ganzen worden aan één poot opgehangen aan een koord die tussen de masten van twee schepen wordt gespannen en de passagiers amuseren zich door de koppen van de levende ganzen af te rukken.

Met brandende horens - Puebia de Fanais (Valencia) - "Ei Toro des Fuego". De horens van de stieren worden ingewreven met pek en omzwachteld met in petroleum gedrenkte repen stof die vervolgens in brand gestoken worden. Alle bewoners slaan erop als ze voorbij rennen of gooien er vanop hun balkons, bakstenen en flessen naar. De dieren sterven langzaam na een verschrikkelijke lijdensweg.

Levend gecastreerd - Algete (Madrid) - Op het einde van de amateuristische stierengevechten, worden de testikels van de nog levende dieren, die uitgeput op de grond liggen, afgesneden.

"Olé", verzamelkreet van de sadisten - Candas (Asturias) - De stieren worden op de stranden mishandeld. Als ze niet verdrinken worden ze met messteken afgemaakt.

Budias (Guadalajara) - De menigte verwondt de stieren vreselijk d.m.v. lansen en slaat hen met knuppels. De dieren, die er vaak gebroken poten aan overhouden, worden meedogenloos afgemaakt.

OKTOBER: Fuenlabrade (Madrid) - Iedere dag worden vier dieren gedood, stieren zowel als koeien. De hele dag lang worden ze onder een brandende zon door de menigte met dolken bewerkt en verscheurd. De dieren bloeden langzaam dood.

NOVEMBER: Gebroken poten, in het ijle gegooid - Igea (La Rioja) - De poten van jonge kalveren worden gebroken en vervolgens worden ze vanop een platform in het ijle gegooid.

EN TEN ALLEN TIJDE: Windhonden opgehangen aan bomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nog nooit heengeweest, maar wel natuurlijk op de Spaanse tv gezien. Ik vind dat de Spanjaarden zelf maar moeten uitmaken of dit toelaatbaar is. Maar dan kan je ook die grote paardenrace in Engeland ( gran national ) verbieden waarbij paarden hun benen breken en daarna worden afgemaakt. Nog even terug te komen op het stierenvecht, die stieren die ervoor woorden opgeleid hebben in iedergeval wel 5 jaar een goed leven. In Nederland gaan die stierkalfjes al snel door de gehaktmolen.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik vind dat de Spanjaarden zelf maar moeten uitmaken of dit toelaatbaar is.

 

Kijk, dit zijn de mensen waar de wereld door vooruitgaat. Ik hoor niets, ik zie niets, ik weet niets. Zolang ik er maar geen last van heb. Erg gemakkelijk.

 

Citaat:
Maar dan kan je ook die grote paardenrace in Engeland ( gran national ) verbieden waarbij paarden hun benen breken en daarna worden afgemaakt.

 

Helemaal mee eens, al is het hier niet de bedoeling die paarden ritueel te slachten maar de paarden (en ruiters) heel te houden. Gelukkig is de vossenjacht ondertussen wel afgeschaft, ook zo'n barbaars ritueel. Ies koeltoer....

 

Citaat:
die stieren die ervoor woorden opgeleid hebben in iedergeval wel 5 jaar een goed leven.

 

Tsja, daar is weinig mis mee. Alleen het afstompen van de hoorns (de stierenbeul zou eens verwond kunnen worden) en het moedwillig uitdrogen van het beest (anders zijn ze te snel) en het kapotmaken van de nekspieren met speren met weerhaken (anders is de stierenbeul echt de lul als íe op de hoorns wordt genomen) zijn dan weer heel jammer.

 

Citaat:
In Nederland gaan die stierkalfjes al snel door de gehaktmolen.

 

Ja, helemaal waar. Maar die beesten hebben in vele gevallen ook net zo'n mooi leven gehad als de stieren in Spanje. netjes in de wei. Kisten (kistkalveren) zijn ook al een aantal jaren afgeschaft.

 

Het is erg gemakkelijk (en bijzonder goedkoop) om naar een ander te wijzen waar het misschien nog minder is dan het stierenbeulen in Spanje.

Voor mij geeft het alleen maar aan dat er nog genoeg te doen is, voor jou is het kennelijk alleen een kapstok om dit soort zaken aan op te hangen.

 

Jammer,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Als je de hele lijst van AlanS leest wordt wel duidelijk dat spanjaarden een van de achterlijktste volkeren in Europa zijn.


Ah daarom voel ik mij hier zo thuis dan :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jaar of 7-8 geleden een film gezien op RTL5 over dierenmishandeling dat kan ik me nu nog zo voor de geest halen.

In Zuid Europa werden koeien aangevoerd naar het slachthuis met open vrachtauto's en werden met een kraan er af gebeurd en die lieten ze van een paar meter hoog zo neerploffen op de grond je hoorde het kraken en de beesten kermen.

Volgens mij doen die mensen dat niet expres maar denken ze er gewoon niet over na dat het levende dieren zijn.

 

En ja in China eten ze alles wat leeft daar zag je katten levend gevild worden en na het villen werden ze dus zonder jas in een grote pan op het vuur gegooid en daar zwommen ze dan rond.

Echt dat was niet om aan te zien ik heb die nacht dan ook niet of bijna niet geslapen steeds die beelden voor me.

 

Dan kun je stierenvechten bijna een humane sport noemen. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...