Ga naar inhoud


Wat vinden we van stierenvechten in Spanje??


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Citaat:
De liefde:

De liefhebbers van het stierenvechten heten aficionados. De aficionados zien stierenvechten als een kunst, niet als een sport. Het wordt daarom ook wel ‘ballet des doods’ genoemd.
De meeste mensen die naar het stierenvechten gaan kijken, gaan vooral voor de gezelligheid, en de kunst en gratie van het ritueel.
De mensen die echt van de sport houden, en veel corridas (stierengevechten) bezoeken, geven er ook enorm veel geld aan uit, een kaartje voor een corrida kost gemiddeld tussen de 25 en 110 euro. Er zijn zo’n 25 corridas per jaar in een arena, als je dat vermenigvuldigt met een gemiddelde prijs van 55 euro kom je uit op 1375 euro. Je moet dus wel heel erg veel van de sport houden, wil je dit eraan uitgeven.


Klopt inderdaad, de liefhebbers geven grote bedragen uit om bepaalde toreadors te zien. De prijzen die ik ken zijn die van Ronda. Daar ik daar ben geweest. Het rejoneo ( te paard ) koste daar afhankelijk van de plek ( vol in de zon of schaduw ) vanaf 50 euro tot 110. Het te voet ( de grootsten.. zo vanaf 70 Euro tot....... ver boven die 110 Euro. Kaartjes zijn soms maanden van te voren weg. De dag dat de kassa opengaat staan er lange rijen en is het die dag ook meteen uitverkocht. Maanden van te voren, net zoals de stones of U2 die ook hun kaartjes binnen no time verkopen. Geeft aan hoe populair het is... Trouwens ook daar heb je liefhebbers oor die giga bedragen uitgeven... maar dat is off topic

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast hummiesat

Zeker als je tegen beter weten in vol blijft houden dat stierengevechten niks met dierenmishandeling te maken hebben en het als iets cultureels blijft zien. Alsof iets cultureels per definitie zaligmakend en onschendbaar is.

 

Ik zou zegggen ga volgend jaar voor de stieren in Pamplona uit proberen te rennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker als je tegen beter weten in vol blijft houden dat stierengevechten niks met dierenmishandeling te maken hebben en het als iets cultureels blijft zien. Alsof iets cultureels per definitie zaligmakend en onschendbaar is.

 

Ik zou zegggen ga volgend jaar voor de stieren in Pamplona uit proberen te rennen. [/quote

 

 

Ja en dan achter een rollator,dat is de nieuwe cultuur.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Zeker als je tegen beter weten in vol blijft houden dat stierengevechten niks met dierenmishandeling te maken hebben en het als iets cultureels blijft zien. Alsof iets cultureels per definitie zaligmakend en onschendbaar is.

Ik zou zegggen ga volgend jaar voor de stieren in Pamplona uit proberen te rennen.


inderdaad. Dus als ik ook nog me de moeite maak om antwoord te geven om die hele lijst ben ik opeens voorstander ???....
Ik geef aan wat de feiten zijn zoals ze mij bekend zijn, wat je daar mee doet moet je zelf weten.

Ik heb ook aangegeven dat het bevragen van 20 personen omtrent 1 thema niet voldoende zijn om een goed oordeel te vellen betreft de betreffende vraag. Of dat nou stierengevechten is, het nut van vlees eten in het algemeen of het absolute nul niveau van de Nederlandse commerciële omroepen ( om maar even iets totaal anders te nemen ) Dat maakt niet uit. EN floep ik ben opeens een voorstander ??? confused

En ik heb hierboven nergens geroepen dat ik geen dierenmishandeling vindt. Ik geef aan dat voor mij de slachterijen die voor ons de hamburgertjes en lappen vlees maken net zo met de dieren omgaan.

Dat ik het iets cultureels vindt van de Spanjaard, dat geef ik wel toe , sorry sorry....


In Pamplona ga ik niet rennen. Ik ben daar niet opgegroeid en dus niet bekend met deze traditie. Ik ga niet zoals de meeste toeristen daar de hele nacht me te pletter zuipen om vervolgens om 08:00 op die straten te staan en me dan te pletter schrikken als ik die 500 kilo stiertjes op zie duiken en dan maar proberen te rennen.

Weet toevallig dat de mensen van Pamplona, die wat rennen, niet zuipen, op tijd naar bed gaan, s'ochtends goed ontbijten en zoals sporters ook doen, mooi opwarmen en spieren rekken. Nadat ze die 2 minuten hebben gerend , gaan ze wel wat drinken en gezellig feesten met hun vrienden en familie. En ondertussen worden de buitenlanders met de massa ladderzat afgevoerd......


Zoals ook al gezegd, ik ga binnenkort langs dat water staan en plastic eendjes aanmoedigen in de hoop dat de mijne wint.. En ondertussen me laten vollopen....

Dat is mijn cultuur sick:D

Altijd leuk zo een stierengevecht topic smile

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudie1956

Ja en dan achter een rollator,dat is de nieuwe cultuur.


Yep, dat is pas mishandeling. In Spanje.... Ja daar gaan we weer... zie ik dat de oudjes een rollator hebben zonder wielen aan hun zijde... Met andere woorden twee wielen voor en aan hun zijde gewoon stompjes.... Die moeten ze dus optillen en dan lopen.... Wat je ziet is dat ze continue schuren over de vloer..... arme oudjes....

Dat vindt ik nou echt erg. ( serieus bedoeld. ) maar daar hoor ik nooit iemand over.

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff....wat een vooroordelen allemaal..

 

Stierenvechten is een eeuwenoude traditie die je zomaar even uit kunt bannen...inderdaad zijn er inmiddels vele tegenstanders onder de Spaanse bevolking...dus uiteindelijk zal het wel afgeschaft worden.

 

Dan kunnen wij altijd nog naar het circus waar de diertjes verplicht worden om hun kunstjes te vertonen....is dit dan geen mishandeling??

 

 

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
pfff....wat een vooroordelen allemaal..

Stierenvechten is een eeuwenoude traditie die je zomaar even uit kunt bannen...inderdaad zijn er inmiddels vele tegenstanders onder de Spaanse bevolking...dus uiteindelijk zal het wel afgeschaft worden.

Dan kunnen wij altijd nog naar het circus waar de diertjes verplicht worden om hun kunstjes te vertonen....is dit dan geen mishandeling??



Soms wel ja, en daar is dus ook veel discussie over maar je mag het stierenvechten niet met de circusdieren vergelijken. In het algemeen zijn de verzorgers van dieren waarmee ze werken goed voor die dieren. Kan je nog gaan discussiëren of je het normaal vind dat een olifant op twee poten door een circus loopt maar die olifant krijgt geen speren in zijn nek en wordt ook niet op een laffe manier afgemaakt.

Ze gaan ter vervanging maar een freefight ofzo houden in die arena's in Spanje! Veel plezier ermee!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat bedoel je nou met "vooroordelen"?

 

Wordt die stier nu wel of niet op een laffe manier opgehitst en afgeslacht??? confused

 

Ga eens een keer een uurtje zo'n stier in de wei bekijken, dan komt het toch niet in je op om zo'n beest eerst wild te maken en dan af te slachten??

 

Wie is dan het beest: die stier of de mens??

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudie1956
Mijn hond vindt het schitterend om zijn kunstjes te vertonen.
En hier hebben we het over leven en dood,dus die vergelijking
is wel erg krom.



Rudie


Honden en gezelschapsdieren en ook paarden vinden het meestal prachtig om zo bezig te zijn. Maar je mag wel vraagtekens zetten bij het gebruik van tijgers en andere dieren die eigenlijk op het afrikaanse land thuishoren. Maar nogmaals, iedere vergelijking met stierenvechten gaat hier mank.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de hele post niet gelezen, maar vind dat dit niet, maar dan ook echt niet kan.

 

Brussel verzint totaal overbodige regeltjes die ons veeeeeeeeeeeeel geld kosten, maar dit willen ze niet zien.

 

Afschaffen deze dieren mishandeling!!!!!!!!!!!!

 

En Brussel ook afschaffen deze geldverslindende ambtenaren die lopen te sukkelen... Op meer gebieden dan deze...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...