Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Weet iemand of er ook een provider is die geen email-dienst aanbiedt?

Wil namelijk zelf een mailserver opzetten met eigen domeinnaam etc. Dan heb is een emailadres via de provider overbodig.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Geplaatst:

Dat kan natuurlijk. Maar ik dacht dat als er een dergelijke provider is, dus zonder email-dienst, dat dit wellicht goedkoper kon zijn dan de standaard-provider.

Geplaatst:

Eigenlijk niet, bovendien zal een provider altijd service willen verlenen via een e-mail adres van het eigen domein.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Zoek eerst wel goed uit of de provider, waar je heen gaat, geen poorten zoals port 25 "dicht heb staan" (voor alles behalve hun eigen SMTP) om een goede mailserver te kunnen draaien.

Ook moet je uitkijken dat het ipadres (van de verbinding of server) niet wordt gezien, of bekend staat, als 1 in een dynamische/public range want dan ga je last krijgen met anti-spam tools/sites (zoals bv. http://www.spamhaus.org) die op servers draaien zodat de mail door de ontvangende server(s) geblokt wordt!

Voorbeeld (uit de praktijk):

De mailserver op de zaak zit op een telfort adsl verbinding welke een (semi) vast ip is (bij een storing, bij telfort, is het al 2x voorgekomen dat het ip gewijzigd is). Dit ip wordt gezien als 1 van een dynamische/public range en het is/was niet mogelijk om dit ip als een goede mailserver te laten aanmelden. Veel mail kan gewoon aankomen alleen zijn er servers waar je dus geen mail naar kan versturen!

Zelf heb ik thuis adsl van xs4all en totaal geen problemen/beperkingen om (oa.) een mailserver te draaien. Dit is dan ook 1 van de redenen van mij om nog bij xs4all te blijven al zou, volgens mij, tweakdsl ook een mogelijkheid moeten zijn.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Earthfinder
Hallo,
Weet iemand of er ook een provider is die geen email-dienst aanbiedt?
Wil namelijk zelf een mailserver opzetten met eigen domeinnaam etc. Dan heb is een emailadres via de provider overbodig.

Alleen al het feit dat een eigen domein wilt gaan gebruiken zorgt ervoor dat je een email adres buiten dat domein nodig hebt. Dit om te kunnen communiceren met de "buitenwereld" op het moment dat jouw mailserver niet bereikbaar is om wat voor reden dan ook. Ja, je kan een hotmail/gmail adres hiervoor gebruiken, maar waarom niet het adres van je provider?
De kosten voor een standaard email box zijn voor een provider ongeveer 0,000001 euro... De infrastructuur staat er toch, en moet toch onderhouden worden. Dus dan maakt die ene email box van een paar honderd MB ook niets uit.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Email bij een provider daar ben ik mee gestopt.

Zeker na Abel, toen even tijdelijk bij Telfort,

je blijft aan de gang.

Ik heb besloten om een eigen domein te nemen en

heb mijn adres ondergebracht bij Webreus, die tevens

mijn site host.

Mocht er een wijziging komen dan kan ik altijd mijn eigen

blijvende emailadres blijven gebruiken, bij welke provider/

host-club dan ook.

Dus in mijn visie is het niet onverstandig je email los

te koppelen van je provider.

Een provider hoeft alleen maar internet te bieden, de rest

zoals voip enzo doe ik zelf wel, meestal goedkoper dan wat

de providers aanbieden.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

@Con: Hoe regel je de VOIP dan? Kan dat ook via een eigen server? Hoe zit het dan met (het verkrijgen van) een telefoonnummer? Want ik wil wel graag de normale telefoon blijven gebruiken?

Geplaatst:

Een eigen domein en de daarbij horende emailadres(sen) is/was altijd al een slimme zet.

1 emailadres onafhankelijk van providers (en hosters) is met al het geswitch tussen providers eigenlijk een "must" en nog verrekte handig ook smile

Geplaatst:
@Con: Hoe regel je de VOIP dan? Kan dat ook via een eigen server? Hoe zit het dan met (het verkrijgen van) een telefoonnummer? Want ik wil wel graag de normale telefoon blijven gebruiken?

budgetphone... daar kan je je bestaande telefoonnr onder brengen en een betamax provider om uit te bellen...
Is inderdaad stukken goedkoper dan dat je voip van tele2 of een kabelbedrijf neemt...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Ik heb Voipcheap en heb pas (na jaren, want sinds kort worden er
weer nummers uitgegeven) een inkomend nummer.

Dit houdt in de je in principe alleen nog lijnhuur zou moeten
betalen aan de KPN maar dat durf ik nog niet, eerst maar eens
even ervaringen lezen.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Gewoon Gmail nemen.

Op zich waar maar persoonlijk vind ik Gmail niet topvriendelijk.

Ik gebruik Thunderbird, een enorm gebruikersvriendelijk Email
pakket wat ik niet graag zou willen missen, maar dat is een
kwestie van smaak. En, met Gmail dan ben je weer gebonden.
Met een eigen domein en email-account ben je als een vogel in
de lucht.

ik heb nu;
- Free-Online € 13,95
- Voicheap € 10,00 ex in de 3 maanden
- Webreus ??
- eigen domein
De laatste bedragen zal ik nog invullen, hoor net dat we gaan eten.

HG CC

Geplaatst:

Beste C,

in Thunderbird kun je, naast bestaande email adres, ook een Gmail account aanmaken. Staat standaard in het instellingen menu.

Dan heb je twee email providers in een email programma.

En heb je alle emails bij elkaar staan.

Je haalt je Gmail mails via Thunderbird eenvoudig binnen op je PC en ze blijven verder gewoon op de Gmail server staan. Je hebt ze dan op de PC en op Gmail server beschikbaar.

Werkt perfect en je hebt altijd een back-up van de G-mails.

Van belangrijke emails van de andere provider, stuur ik altijd even een kopie door naar Gmail. Dan weet ik zeker, dat ze niet verloren kunnen gaan.

Daarom is zo'n Gmail account naast een bestaande provider zeker aan te bevelen. En beiden in Thunderbird is een ideale combinatie.

Groet,

Bram

Geplaatst:

Ik heb naast mijn eigen domeinaccounts ook een Gmail account

in Thunderbird als back-up en voor foto's tijdens vakantie te

uploaden bv.

HG CC

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen