Con Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Origineel bericht van: Con ik heb nu; - Free-Online € 13,95 - Voicheap € 10,00 ex in de 3 maanden - Webreus € 9,99 per jaar (3 MB, voor mij zat) - eigen domein € 6,99 per jaarHG CC De laatste bedragen ingevuld. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Earthfinder Geplaatst: 21 juli 2009 Auteur Geplaatst: 21 juli 2009 @Con: Ik denk dat je voiPcheap bedoelt... Ik begrijp, dat dit werkt met een headset. Nu hebben we een abo met internet en bellen via internet, met de normale telefoon. Het is wel de bedoeling, dat we nog gewoon bellen met de normale telefoon. Mijn vraag is dan ook, of het mogelijk is om zelf een voip-server op te zetten met bijbehorende telefoonnummers (inkomend en uitgaand) en deze door te koppelen naar de gewone vaste telefoon. Of wordt dit een bijzonder technisch verhaal? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
boaz Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Met een Fritzbox werkt elke telefoon, POTS, ISDN of DECT met welke VOIP provider je maar wilt, tot wel 10 verschillende. Bedenk wel dat je als je een provider zonder mail hebt, je wel een smtp server nodig hebt om mail te kunnen verzenden. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Sverige Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Je kan ook een nieuwe "normale" telefoon kopen, al is die misschien niet zo heel normaal omdat hij ook IP aankan... Een hele goede keuze is een Siemens Gigaset C470IP telefoon... dat is een dect telefoon, waarin je 6 VOIP providers kan onderbrengen, en als je dat wil ook nog een gewone analoge telefoonlijn. De zender van de Siemens sluit je via LAN kabel aan op je router, en klaar is kees. Prima geluidskwaliteit, geen gedoe... de C470IP kost in Duitsland ca 70 - 80 euro. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Con Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Origineel bericht van: Earthfinder @Con: Ik denk dat je voiPcheap bedoelt... Ik begrijp, dat dit werkt met een headset. Nu hebben we een abo met internet en bellen via internet, met de normale telefoon. Het is wel de bedoeling, dat we nog gewoon bellen met de normale telefoon. Mijn vraag is dan ook, of het mogelijk is om zelf een voip-server op te zetten met bijbehorende telefoonnummers (inkomend en uitgaand) en deze door te koppelen naar de gewone vaste telefoon. Of wordt dit een bijzonder technisch verhaal? Ik gebruik Voipcheap eigenlijk alleen maar met de vaste telefoon(s), zeer incidenteel met een headset, inderdaad het is Voipcheap. In mijn modem/router ingesteld en dat werkt goed, maar vooral goedkoop. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast philisatter Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Strak plan Con, Ik heb ook maar eens een domein bij dezelfde provider aangevraagd. Kan ik tenminste ongelimiteerd wisselen van provider zonder in de problemen te komen met het emailadres.
Con Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 Origineel bericht van: philisatter Strak plan Con, Ik heb ook maar eens een domein bij dezelfde provider aangevraagd. Kan ik tenminste ongelimiteerd wisselen van provider zonder in de problemen te komen met het emailadres. Hoewel ik een beetje offtopic ga wilde ik hetvolgende niet onthouden. Los van het gegeven dat ik Webreus een goede club vind kregen zij mij vanmorgen toch nog verbaasd. Ik kreeg een mailtje dat het abonnemnetsjaar bijna voorbij was en indien ik het wilde continueren dan graag even klikken. Het boeiende daarbij was, dat wanneer ik op wilde zeggen, dat tijdig moest doen, ik had nog 2 weken de tijd om op te zeggen. Dat vind ik in deze tijd toch wel uniek! Meestal zeggen contractclubs niets en laan alles stilzwijgend door gaan. Toppie. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast wanderer Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 stilzwijgend verlengen mag toch na 1 juli niet meer?
Con Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 Ik weet niet of een webhoster onder de telecomwet valt. Wel is duidelijk dat de nieuwe wet nog niet voor iedereen geldt, de verzekeringen vallen hier nog buiten. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen