Ga naar inhoud

[DM800HD] Kan geen verbinding met internet krijgen

Aanbevolen berichten

Gast Sateetje38
Geplaatst:

Ik probeer mijn Dreambox via een ethernetbridge op internet te krijgen. Ik heb twee asus WL500G die ik nu met elkaar kan laten communiceren. De 1e heeft ip 10.0.0.1 de tweede, verbonden met Dremabox 192.168.1.1 Als ik de het netwerk test via de Dreambox (Nabilo image) dan krijg ik bij IP adres en DNS server een foutmelding. Ik heb geprobeerd DHCP uit te schakelen en handmatig ip en dns ingegeven (IP 192.168.1.2 en gateway/dns 192.168.1.1). Ik heb het idee dat er een conflict is, maar geen idee hoe dit op te lossen. Graag jullie hulp. Ps de reden dat ik via een ethernetbridge werk is dat mijn 1e Asus bij de buren staat omdat ik tijdelijk zelf geen internet heb.

Geplaatst:

de ip adressen moeten in dezelfde range zitten.

Het adres 10.0.0.1 gaat nooit communiceren met een 192.168.x.x range.

Gr,

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Gast Sateetje38
Geplaatst:

Bedankt voor je reactie. De 10.0.0.1 is van de Asus die met de Adsl modem is verbonden. Ik zou zeggen dat de Dreambox communiceert met de tweede Asus (de ethernetbridge). Als ik een lap-top aansluit op deze Asus draait deze gewoon, deze krijgt dan IP adres 192.168.1.3 toegewezen.

Geplaatst:

Met twee ip-ranges kan wel werken als je er een router tussen zet. Als je dat niks zegt, moet je het niet doen ;-)

Zowiezo moet de access point die als wireless bridge moet werken expliciet daarvoor ingesteld worden. Als hij daar geen specifieke modus voor heeft, gaat het niet werken, hij moet nu immers wireless client worden ipv. wireless access point. DHCP moet dan ook UIT staan op deze doos, maar dat zou vanzelf al moeten gebeuren als je 'm in wireless bridge mode zet.

Ik heb het idee dat je twee "wireless internet routers" gebruikt. De kans dat het daarmee gaat werken is zowiezo een stuk kleiner. Voor de wireless bridge kun je beter een "kale" access point gebruiken. En dan eentje die dus die wireless bridge mode heeft.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Gast Sateetje38
Geplaatst:

Ik heb inmiddels DHCP uitgezet op tweede Asus WL500G en IP adres in zowel router als Dreambox toegewezen. De Dreambox krijgt wel verbinding met het lokale netwerk, maar vandaar niet naar het internet. In de netwerktest zijn ip adres en nameserver rood. Nogmaals, een lap-top verbonden via lan (wireless off) met deze tweede Asus werkt wel gewoon op het internet. Iemand nog tips?

Geplaatst:

Heb je naast de ip adressen ook de DNS settings handamatig opgevoerd op de Dreambox?

De dreambox zal een netwerktest uitvoeren op basis van een hostname die die probeert te bereiken op internet en zal deze dus moeten resolven.

Daar komt nog eens bij dat ik gemerkt heb met de DM800 dat het spanningsloos maken van de decoder voor een paar minuten soms helpt. Ik heb ook veel netwerk problemen gehad met mijn DM800 vooral na het flashen van de decoder. hierbij werkte de stekker eruit trekken goed.

Groet Chris.

Gast Sateetje38
Geplaatst:

Dank je wel Chripo. Zo eenvoudig kan het dus zijn. Even de power er af. Alles werkt nu. Alle andere opties inclusief een flinke klap op de Dreambox werkte niet. Bedankt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen