Ga naar inhoud


Samsung 9500 VIA CI niet meer te flashen


Satelliet

Aanbevolen berichten

Het is dan zo ver. De nieuwe leveringen van de Samsung 9500 VIA CI hebben een wijziging op hun pcb ondergaan. De vorige hadden een normaal flash memory en de nieuwe zijn nu uitgerust met een Winbond non flashable memory.

Dit betekent dat de Irdeto module niet meer als Allcam kan werken, of dat we ook het toestel niet meer kunnen patchen ... Black days for the Samsung Boys.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb er al een gekocht. Al gepatcht. Werkt perfect. Echt een prachtige ontvanger. En over de nieuwe samsungs heb ik ergens gelezen dat ze wel te patchen zijn.

 

"soon will be 9500 via ci be back on the markets again.

 

there is made a small change in a hardware: one flash eeprom

will be smaller, so you have to change it to a bigger, and you can patch it again"

 

Maar meer weet ik er niet van.

 

Peace

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmmm, dat zou dan een hardware-matige ingreep zijn op het moederbord. En die duizendpoot IC's zijn niet zomaar eenvoudig te vervangen, hiervoor heb je de nodige hardware nodig. Het is dan ook te hopen dat ze geen keiharde hars over de aansluitpinnen strijken zoals bij Humax het geval is, want dan kan je het volledig vergeten.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geloof me. er zullen in de nabije toekomst echt wel een paar die hards zijn die de recievers zelf gaan ombouwen en verkopen als gepatchte recievers. als ze alleen een eeprom vervangen hebben door een prom kan dat altijd vervangen worden maarja hebben ze het hele mainboard geredesigned dan word het een ander verhaal.

 

Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...