Ga naar inhoud


Humax iHDR-5050C mis diverse PVR functies. Aangesloten op Ziggo Noord-West.


René Verbiest

Aanbevolen berichten

Hallo mede sat4all leden,

 

Sinds een week of 5 ben ik in het bezit van bovengenoemde kabeltuner. Maar ik mis hierop de specifieke PVR functies als schakelen tussen tuner 1 en 2, tuner 2 heeft zowiezo niet eens signaal en dus geen zenders. Het signaal wordt bij zenders zoeken dus maar op 1 tuner ingelezen. Aan de achterkant zit ook maar 1 aansluiting naar de kabel en geen 2 zoals bij mijn satelliet PVR, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Ook het kopiëren over en weer tussen de beide tuners, is nergens in het menu te vinden.

 

Ik zie die tweede tuner als een tuner die er net zo goed niet in had kunnen zitten. Voor afspelen van een opname wordt hij ook niet gebruikt, want als je 2 opnames hebt lopen en je wilt er ook nog een kijken of televisie kijken, dan vraagt de tuner je één opname uit te schakelen. Volgens de specificaties van de tuner zou dit dus wel moeten kunnen.

 

Is dit iets dat Ziggo tegenhoudt, of klopt de tuner niet? Is er software die dit probleem oplost?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Sjaak(k)
Je kunt 2 zenders tegelijk opnemen en zelfs naar een derde kijken. laugh
Er zal dus iets in je instellingen niet goed staan, ik lees lovende dingen over deze ontvanger. En juist over het gelijktijdig opnemen van 2 zenders. smile
Heb zelf de 5000 HD een prima ontvanger met mooi beeld en goed bedieningsgemak, beter als die trage Samsung 270 whistle


Sjaak(k) dit had ik nog niet uitgeprobeerd, maar hij staat op dit moment 2 programma's op te nemen en tegelijk op een derde zender ingesteld, om te kijken dus.

Dat vragen om één opname uit te schakelen is dus grote onzin, ik had dit ergens gelezen, ik dacht in het Ziggo forum.

Overigens heb ik ook geen klagen hoor, maar ik dacht dat hiervoor die tweede tuner nodig was, maar daar zitten geen zenders op, dus lijkt het mij dat hij dit allemaal op 1 tuner doet, of zit ik er hiermee naast?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Op de Samsung fam. gaat het hetzelfde, één aansluiting en twee tuners die intern gekoppeld zijn maar als één tuner wordt weergegeven. Dus niks zelf kiezen, dat wordt voor je gedaan!

Werkt dit meervoudig gelijkertijd opnemen niet dan is er vast iets loos ......

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoeba
Hoi,

Op de Samsung fam. gaat het hetzelfde, één aansluiting en twee tuners die intern gekoppeld zijn maar als één tuner wordt weergegeven. Dus niks zelf kiezen, dat wordt voor je gedaan!
Werkt dit meervoudig gelijkertijd opnemen niet dan is er vast iets loos ......


Ik heb inmiddels, na veel lezen, begrepen dat in de situatie als in mijn tweede bericht, er 1 tuner wordt gebruikt voor deze opname's, waardoor voor het kijken naar een derde kanaal pas de tweede tuner wordt ingeschakeld. Het betrof opname van Film 1+1, opname Film 1 action en kijken naar Film 1.2. Deze zitten in 1 sream.

Mij werd duidelijk dat als je hetzelfde doet met b.v. Ned.1 en RTL-5, beide op opname, je dan te maken hebt met 2 streams, waardoor beide tuners alleen al met de opnames in gebruik zijn. je kunt dan niet meer naar weer een andere zender kijken. Heb ik ook geprobeerd en blijkt te kloppen.


Achteraf had ik dus eigenlijk geen probleem, maar alleen een gronisch gebrek aan kennis, omtrent deze materie. Alles werkt correct.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...