Ga naar inhoud


Humax iHDR-5050C Probleem met Ethernet/FileZilla. Aangesloten op Ziggo Noord-West.


René Verbiest

Aanbevolen berichten

Hallo mede sat4all leden,

 

Naast het andere probleem, hiervoor geplaatst, heb ik nog een probleem.

 

Heb gisteren een UTP kabel tussen mijn Telfort modem en mijn tuner geplaatst en deze kreeg meteen een IP-adres. Maar na downloaden, installeren en openen van het programma FileZilla lukt er helemaal niets meer. FileZilla begint er al mee dat hij met geen enkele FTP server contact kan maken, via de bovenste snelzoekbalk heb ik van alles proberen in te vullen, geen enkele keer succes. Heb ik gedaan met en zonder Firewall. Op internet gegoogled maar van die hogeschooltaal snap ik totaal niets. Wel kreeg ik mee, om de kabel eens rechtstreeks in de PC te plaatsen, dit heb ik gedaan, met en zonder firewall, maar het resultaat was exact hetzelfde.

 

Het lijkt mij dat hiermee, problemen met de Firewall en/of modem zijn uitgesloten.

 

Kan iemand die deze tuner ook heeft en dit wel werkend heeft, mij niet in simpele taal hier uitleg over geven? Ik zou hier erg blij mee zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Waarom zit er geen router tussen je Telfort modem en je ontvanger, PC etc.?

 

Het probleem met Telfort is dat ze het niet zo erg waarderen wanneer je veel van MAC-adres( en dus van apparaten) wisselt.

 

Ik zou zeggen: koop eerst een router sluit die aan. Clone het MAC adres van je PC en probeer het dan nog eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JeWeetWelWie
Hoi,

Waarom zit er geen router tussen je Telfort modem en je ontvanger, PC etc.?

Het probleem met Telfort is dat ze het niet zo erg waarderen wanneer je veel van MAC-adres( en dus van apparaten) wisselt.

Ik zou zeggen: koop eerst een router sluit die aan. Clone het MAC adres van je PC en probeer het dan nog eens.


Op mijn modem van telfort kunnen 4 apparaten worden aangesloten, zodoende dacht ik, dat dit tevens een router was. Na aansluiting van de box op het modem, kreeg deze meteen een IP-adres toegewezen, ook dit deed me denken met een router van doen te hebben.

I.e.g. Is sinds gisterenavond het probleem opgelost. Alles wat er aan bleek te mankeren was, dat ik bij "host"in FileZilla het IP-adres van de box intikte, de naar later bleek juiste "aanmeldcode" en "wachtwoord" (Pincode van de box).

Na veel leeswerk op het Ziggo forum, bleek voor het "IP-adres" nog ftp:// te moeten worden ingetikt. Ik het programma weer geopend en dit gedaan en voila, alles voor elkaar. Heb meteen een film van mijn box naar de PC gedownload.

Vanavond maar eens op zoek naar een programma, om deze bestanden om te zetten naar een Video-TS bestand.

P.S. Je schreef dat Telfort niet zo blij met me zal zijn, maar ze zullen me toch niet lastig gaan vallen? Tenslotte kunnen er vier PC,s worden aangesloten, waarom dan niet 2 pc's en een digitale tuner.

Maar bedankt
voor je reactie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je telfort modem 4 poorten heeft, dan is het zeer waarschijnlijk een router. Welk adres kreeg je Humax? als het een adres in de 192.168.x.x, of 10.x.x.x of 172.16.x.x reeks is, dan heb je zeker een router. Ik hoop niet dat je een 'echt' internet adres gekregen hebt, want dan kan iedereen proberen je Humax te benaderen.

 

De bestanden die de Humax aanmaakt zijn al .ts bestanden. Het lijkt er overigens op dat Ziggo geen MPEG-4 maarMPEG-2 gebruikt bij de HD kanalen. Heel merkwaardig.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: René Verbiest

P.S. Je schreef dat Telfort niet zo blij met me zal zijn, maar ze zullen me toch niet lastig gaan vallen? Tenslotte kunnen er vier PC,s worden aangesloten, waarom dan niet 2 pc's en een digitale tuner.

Maar bedankt
voor je reactie.


Yep de Zyxel modem van Telfort is tevens een router en hier werkt het allemaal perfekt, en ja een router achter een router kan wel maar kan ook een probleem er bij zijn als hij niet goed geconfigureerd is. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
De bestanden die de Humax aanmaakt zijn al .ts bestanden. Het lijkt er overigens op dat Ziggo geen MPEG-4 maarMPEG-2 gebruikt bij de HD kanalen. Heel merkwaardig.

Hoe dat zo?
Er is momenteel één HD kanaal wat bij Ziggo in MPEG2 wordt uitgezonden, namelijk DiscoveryHD.
De rest van de HD kanalen zijn in MPEG-4/H.264
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Doman
Origineel bericht van: grunnsat
De bestanden die de Humax aanmaakt zijn al .ts bestanden. Het lijkt er overigens op dat Ziggo geen MPEG-4 maarMPEG-2 gebruikt bij de HD kanalen. Heel merkwaardig.

Hoe dat zo?
Er is momenteel één HD kanaal wat bij Ziggo in MPEG2 wordt uitgezonden, namelijk DiscoveryHD.
De rest van de HD kanalen zijn in MPEG-4/H.264


Dan heb ik blijkbaar net de verkeerde zender uitgezocht om de transport stream te laten analyseren. Er bestaat een programma (DVRstudio-HD) waarmee HDTV TS stream bewerkt kunnen worden. De Humax staat echter nog niet bij de ondersteunde receivers. Ik zal hen nu een sample van een ander kanaal opsturen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Als je telfort modem 4 poorten heeft, dan is het zeer waarschijnlijk een router. Welk adres kreeg je Humax? als het een adres in de 192.168.x.x, of 10.x.x.x of 172.16.x.x reeks is, dan heb je zeker een router. Ik hoop niet dat je een 'echt' internet adres gekregen hebt, want dan kan iedereen proberen je Humax te benaderen.

De bestanden die de Humax aanmaakt zijn al .ts bestanden. Het lijkt er overigens op dat Ziggo geen MPEG-4 maarMPEG-2 gebruikt bij de HD kanalen. Heel merkwaardig.




Ja hoor, mijn box heeft een 192.168.x.x gekregen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mace1337
Origineel bericht van: JeWeetWelWie
Sorry ik dacht dat je nog zo'n ADSL TELE-2 modem had. Dit zijn van die nachtmerrie dozen. Wanneer je dan een ander apparaat aan wilde sluiten moest je het modem resetten een uur wachten en het beste er van hopen.

Jij hebt gewoon een ADSL router.

Ik heb een "nachtmerrie" Tele-2 doos, een Davolink.

Maar daar is niks mis mee, ook gewoon met ingebouwde router, en niks resetten en een uur wachten. Werkt gewoon meteen. Best een redelijk modem/router geval hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...