Ga naar inhoud


Draadloze router viel zomaar uit, kan dat?


AEO

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Van mijn adsl provider, die van die zwarte schapen, heb ik al jaren een draadloze router in gebruik, maar sinds enige tijd lijkt het wel of hij er af en toe spontaan mee stopt.

Net nog was het weer raak, ik had mijn laptop opgestart en maakte verbinding met het internet.

Een paar momenten later viel de verbing weg.

Ik keek vervolgens bij draadloze netwerken weergeven, en daar zag ik alle draadloze netwerken van alle buren, behalve mijn netwerk, die stond er niet meer tussen.

Ik heb de stekker van de router er even uitgetrokken, en er na een paar seconden weer ingedaan.

Daarna verscheen mijn netwerk weer in de lijst van draadloze netwerken, en kon ik weer verbinding maken.

Mijn zoon was nijdig, omdat zijn signaal ook uitviel.

Ik legde hem uit, dat bij mij het signaal weg was, en ook niet meer in de lijst van draadloze netwerken stond.

Maar hij zegt dat het aan mijn laptop ligt.

Wie heeft er nu gelijk?

Als ik alle draadloze netwerken in de buurt zie, behalve die van mij, terwijl ik 1 meter van mijn router zit, dan is er toch helemaal geen signaal?

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Ome Merde,

 

De laptop is vandaag precies één week oud, dus nog nagelnieuw.

Maar is dat dan mogelijk, dat ik alle draadloze routers van de buren zie, maar dat ik die van mij niet zie, terwijl hij wel in de lucht is?

Ik was net ingelogd, dus had verbinding, maar toen was er opeens geen verbinding meer.

Ik keek naar de beschikbare netwerken en zag alle buren, mijn router stond er niet bij, en daarom dacht ik dat hij uit de lucht was.

Ik weet er niet zo heel veel van, maar kan je mij uitleggen hoe dat kan?

Ik zat vlak naast mijn router.

Al vast bedankt, en groeten uit Almere.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles werkt nu wel weer normaal, maar ik vraag me af of de playstation 3 van mijn zoon problemen kan veroorzaken.

Hij gamet veel online tegen anderen.

Dus wat dat betreft is er inderdaad een nieuw apparaat bij gekomen.

Aan de instellingen van de router heb ik nog nooit wat veranderd.

De nieuwe laptop is een Asus, met inderdaad Vista.

Wanneer Windows 7 uitkomt kan ik hem gratis upgraden, omdat de winkel waar ik hem kocht dat aanboodl.

In ieder geval iedereen hartelijk bedankt voor de reakties.

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het kan zijn dat je hetzelfde IP adres hebt als die playstation.

 

Ip-adressen handmatig invoeren zodat iedereen in het netwerk weet wat zijn plaats is.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo matchles,

 

Of de playstation 3 de oorzaak zou kunnen zijn weet ik niet, maar ik zit eigenlijk nog steeds met de vraag, hoe het kan, dat ik net inlog en verbinding heb, en een moment later geen verbinding meer heb.

En als ik vervolgens kijk naar de beschikbare draadloze netwerken, dan zijn alle draadloze netwerken van iedereen in de omgeving zichtbaar, behalve die van mij!

Dan denk ik toch dat het signaal van de router is uitgevallen,

dus trok ik de stekker er uit en deed hem na 5 seconden er weer in. Even later had ik weer signaal en bleef het ook verder prima werken.

Of is het inderdaad zo, dat mijn laptop tijdelijk blind is geweest voor mijn router, terwijl ik er vlak naast zat?

En als dat het geval is geweest, is dat dan een probleem van Vista?

Daar zou ik graag antwoord over willen hebben.

Weet jij dat misschien?

 

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je hier nooit antwoord op zal krijgen omdat er simpelweg te weinig informatie beschikbaar is.

Overigens is het niet een al te vreemd verschijnsel.

Vorige week viel mijn verbinding naar mijn Linksys router ook op eens weg maar ik zag dan nog wel mijn router op mijn laptop.

Ook de voedingsstekker uit de Linksys gehaald en daarna weer verbinding, dus ik zou zeggen gewoon verder negeren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Of is het inderdaad zo, dat mijn laptop tijdelijk blind is geweest voor mijn router, terwijl ik er vlak naast zat?

 

Hoe dicht is dichtbij? Over welk merk router hebben we het en zit daar de orginele firmware in of een alternatieve?

 

Als het een alternatieve firmware is heb je het zendvermogen verhoogt?

 

Toen je de verbinding verloor knipperde wel het wlan ledje nog?

Kan de router zijn warmte kwijt?

 

zit je dicht bij de antenne en er ook nog eens te veel onder of boven dan ontvang je gewoon niks omdat je buiten het bereik zit.

 

En ja, heb je vista dan is niksda smile

 

Vroeger maakte ze windows met bugs maar met vista is het ze gelukt om een bug te maken met een grafische omgeving.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...