Ga naar inhoud


Draadloze router viel zomaar uit, kan dat?


AEO

Aanbevolen berichten

Het is de router van Tele2 die ik in bruikleen heb.

Ik heb er nooit iets aan veranderd, geen andere software, geen zendvermogen veranderd.

Momenteel doet hij het goed en zijn er geen problemen meer.

Ook mijn pocket pc van HP had van de week steeds inlogproblemen, hij logde in op mijn buren, en gaf mijn netwerk aan als "available", en hij vertikte het om op mijn eigen router in te loggen. Maar nu gaat die ook weer goed.

Ik vermoed dat de stekkermethode wel heeft geholpen, maar het blijft een vaag verhaal.

En vlak bij mijn router zitten met de laptop was 1 meter, maar nu maakt het niet meer uit omdat overal in huis het signaal gewoon goed is, zoals het ook altijd was.

Of zou er een fluctuatie van de netspanning verantwoordelijk voor kunnen zijn geweest?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Is er een mogelijkheid om het kanaal te veranderen? Het zou kunnen dat de router het wifi kanaal op automatisch heeft staan.

 

Kijk dan of er een kanaal vrij is en zet deze dan handmatig vast in zowel de router als de pc's.

 

Ik ben geen voorstander van automatische dingen want dan is de uitkomst altijd een verassing.Zet je het wifi kanaal en de IP adressen vast dan weet je (bijna) altijd wat en wie er op je netwerk zit. Dat maakt het zoeken naar problemen een stuk makkelijker.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Jürgen
Ook de voedingsstekker uit de Linksys gehaald en daarna weer verbinding,

Wat voor type is het? Ik wil ook wel zo'n energiezuinige Linksys. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...