Ga naar inhoud


slecht ontvangst op de astra 19.2


martis

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb hier een triax schotel van 78cm met een sg2100 rotor, de lnb wat ik gebruik is een alps van een jaartje of 5 oud.

Ik heb de schotel goed schoon en de lnb is ook schoon , ik heb ongeveer een meter of 5 antennekabel erachter om te testen , de schotel hangt precies in het lood waterpas , maar ik kan uitrichten wat ik wil , maar krijg niet meer signaal dan snr 80% en agc 66% op sbs6 , de schotel hangt hier op 4.5 meter hoog , ik heb met gorbtrack al gekeken of mijn huis of de bomen misschien een belemmering zijn , maar dat moet lukken , alleen ik snap niet dat het signaal niet hoger wil.

 

Wat kan de reden zijn , andere lnb kopen , graag advies voor een single lnb.

Of heb ik toch last van het dak van de woning of eventueel van de bomen verder op. Zie foto.

 

Alvast bedankt

schoteluitrichten.JPG

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op mijn KAON receivers zijn dit de goede sterktes op mijn TRIAX schotels. Niks aan de hand. De transponder van nederlands pakket was altijd al zwak, dus jouw getallen zijn meer dan goed. Heb je beeld en geluid dan niks aan de hand.

Blokvorming komt momenteel voor door atmosferische omstandigheden. Neem terrestrial van KPN en het wordt erger............. Regen en dikke wolkevelden blijven een factor. Ik heb maar een receiver die beter scoort vanwege extreem lage treshold van deze Daewoo. Ook een cheapo Morgan kloon analoog op zolder bereikt dat. TRIAX schotels heb je in kwaliteitsverschil (zit in de constructie/fabricage)

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je als ontvanger een dreambox 7000 hebt ?

Zolang dat de BER maar 0 is, zou ik me er niet zo druk over maken. Wat misschien wel een idee is, om de LNB eens te vervangen door een nieuw exemplaar.

Ik maak zelf gebruik van Inverto

Qua uitrichting zit je volgens mij wel goed.

 

Ik heb op SBS6 met een dreambox 7000, Visio bi-bigsat een SNR van 85%.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik gebruik soms tot 50 mtr bouwmarkt coax (beetje gecorrodeerd, vuile schotel, vuile cheapo LNB en veel verschil maakt het niet met daar tussen in ook nog switches. Een roestig 60 cm chinees wokje ooit 2x over geverfd met rollertje (nu schrot), maar was zo goed als 80 cm Triax (dat ding was beetje Funke design)

 

Je moet wel uitrichten en je schotel efficient zijn.

Triaxen scoren slecht. Evenals hoge bomen in gezichtsveld.

 

Gezichtsveld checken met statief, waterpas en plastic pijp langs onderrand schotel. Ik heb 10 jaar zo net op hoek van tuin 3 huizen verder net over de dakrand de hispasat gevangen (enigste plek) Een set back (zolderdak-klapraam open die 3 huizen verder)

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@martis,

 

Je hebt niets geschreven over uitval van signaal/beeld.

 

Komt dat (vaak) voor en zo ja, wanneer en hoe lang?

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Ja ik heb bij regen en onweer , direct fout berichten , maar ik ben even een poosje offline geweest hier op de site, heb inslag gehad , in mijn dreambox en rotor zijn overleden , even wachten wat de expert zegt , en dan maar weer een nw kopen, kan de hobby weer verder gaan.

 

Tot horens,

Gr martin

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: martis


de schotel hangt precies in het lood waterpas

Alvast bedankt
schoteluitrichten.JPG


Bedoel je de paal of echt de schotel ??

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in mijn mast ingeslagen , maar de kabels van de sg2100 , lagen zwart gebrand op de grond , tevens is de dream overleden , hij start wel op , krijg ook alles tezien op het lcd gescherm van de dream7000 , alleen op mijn tv is helemaal niks tezien, ook geen bootscherm.

 

Gr martin

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...