Ga naar inhoud


poor man's cam vervanger voor canaldigitaal?


Gast gvdham1

Aanbevolen berichten

Al jaren gebruik ik poor man's cam met een phoenix usb, originele CD kaart en progdvb 4.7

 

Even leek het niet te werken toen ik mijn nieuwe CD kaart kreeg, maar het liep toch weer als een zonnetje. (Natuurlijk wel zoals al vanaf het begin de CD kaart updaten in een gewone reciever).

 

Nu heb ik niet alleen zoals in zoveel topics alleen nog maar Ned. 1,2 en 3, maar ziet poor man's cam de hele kaart niet meer waardoor ik ook geen beeld meer heb op de rest.

 

Is er een vervanger voor poorman's cam?

 

Voor gewone recievers (ik heb de Maxplus 2100) zijn er wel update's en dat is ook gelukt. Alleen dit wil niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dank je voor de reactie, dat word even een hex editor zoeken en kijken hoe dat werkt.

Sinds de laatste update ziet hij de kaart helemaal niet meer, vandaar dat ik er van uitging dat dat het probleem was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die fix voor pmcam2 komt van mijn, leuk omhet hier terug te zien. Ik gebruik pmcam i.c.m. een pc/sc cardreader en bij mij werkte het ook niet geweldig met progdvb 4.7 Soms moest ik de kaart resetten of lukt het niet om een kanaal te decoderen Omdat ik geen zin had in progdvb 6 & .NET runtimes heb ik maar dvbdream geprobeerd, die werkt prima samen met pmcam2. maar volgens mij is de hardwareondersteuning daarvan iets minder (in ieder geval mijn skystar2 wel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij doet het!!!! ik snap niet wat er mis mee was, ik heb uiteindelijk de com-poort in Windows verwijderd en opnieuw laten zoeken omdat ook de phoenix programmer software niet meer wilde. Alle kabels eruit, alles er opnieuw in, alle hardware opnieuw installeren en poorman's cam werkte weer.

 

Wel vraag ik mij af of ik 1 van de weinigen ben met poorman's cam omdat ik deze erg weinig tegenkom op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gvdham1
Wel vraag ik mij af of ik 1 van de weinigen ben met poorman's cam omdat ik deze erg weinig tegenkom op dit forum.
Gebruik zelf pmcam om seca 2 kaart te activeren en elke maand te updaten. De meeste tijd zit de kaart in een phoenix interface met newcs als serversoftware, als clients onder windows gebruik ik Yankse (heeft waarschijnlijk niemand van gehoord wink ).

hd196, heb jij de source van pmcam en ga je deze verder ontwikkelen?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

de source is van de site van joshyfun te downloaden. Ik gebruik pmcam eigenlijk ook alleen voor de updates, ben inderdaad niet van plan er verder iets aan te ontwikkelen. Volgens mij werkt de laatste versie zo prima, denk dat joshyfun er ook zo over denkt. Heb overigens ook geen delphi compiler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe kan het dat jullie wel kunnen updaten, heb diverse dingen geprobeerd, maar kan iemand aangeven wat ik moet instellen?

 

Nu is het elke maand kaartje wisselen (altijd te laat natuurlijk en daardoor steeds naar de CD site om een activering aan te vragen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de PoorMansCam plugin nu een jaar of vier met verschillende DVB kaarten en verschillende DVB programma's.

Ik heb met de maandelijkse update eigenlijk nooit problemen gehad. Wel steeds problemen bij het testen van een nieuwe kaart of nieuwe DVB software, maar ik vond altijd wel weer een combinatie die goed werkte. beter dan CI CAM combinaties. Ik heb verschillende kaarten getest met een CI en ik heb een Aston 3.05 en een Mediaguard CAM liggen, maar eigenlijk nooit een lekker werkend systeem daarmee kunnen vinden. Ik kwam steeds weer terug op de PoorMansCam. Op dit moment gebruik ik een TT S2 3200 CI en een FloppyDTV firewire met CI, maar ik gebruik bij beiden DVBDream met de PoorMansCam.

DVBDream heeft bij mij twee problemen. Met de S@ 3200 start hij niet op als er een gecodeerd kanaal voor staat. Ik moet dan eerst even een FTA kanaal kiezen, meestal BVN, en daarna kan ik een gecodeerd kanaal kiezen en werkt het goed. Dit probleem doet zich met de FloppyDTV in een andere PC niet voor. Bij beide systemen krijg ik af en toe bij het zappen op gecodeerde kanalen geen beeld. Even naar een ander kanaal zappen en weer terug en het werkt weer. Omdat ik deze systemen hoofdzakelijk gebruik voor opnames is dat niet zo'n groot probleem voor mij.

Ik heb met de Infinity Phoenix USB, de Infinity Unlimited en de Mastera IV gewerkt. Nu gebruik ik al ruim een jaar de GemPLUS GemPC410 smartcard reader/writer. ( een ex TNT post cardreader )

Wat de instelling van de PoorMansCam plugin betreft weet ik niet meer wat ik allemaal gedaan heb om de updates binnen te krijgen.

Bij mij staat de EMM handling "Send to the card the INS to this provider" aangevinkt, zowel onder "Smart CARD" "MANAGEMENT" als onder "Smart CARD" "CANALDIGITAAL (06A)"

Of dit echter echt nodig is weet ik niet.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Begin juni had ik een S3 kaart gekregen die eerst een tijdje werkte, maar vervolgens niet meer ge-update werd. Gisteren kreeg ik ineens opnieuw een S3 kaart toegezonden (met expire date 1-7-2009), en na een half uurtje had ik gewoon weer beeld via PMCam in combinatie met MediaPortal, expire date staat nu op 1-12-2009. Het werkt dus (voorlopig) nog steeds.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

met seca 2 kaart (settop paket): vandaag geen beeld meer, oops 1 oktober wink

 

Als altijd pmcam op actief gezet en wachten op de update....toch maar heractivatie via cds site aangevraagd.....wacht nu al 3 uur, gaat dus niet lukken.

 

Er komen wel general en seca INS, maar niets voor canaldigitaal. De INS beginnen allemaal met C14000007000...., terwijl in de logs van updates uit het verleden al eerder in de reeks variatie in de INS aanwezig was.

 

Op 2 pc's getest met verschillende readers. Kaart geeft wel atr, serial en PBM. Heeft cds de update methodiek voor seca 2 kaarten aangepast?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...