Ga naar inhoud

[Release!] [19-07-2009] PLi® Jade3 Enigma2 images updated (rev.6555)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je kunt ook via telnet je box DM800(0) updaten...

ipkg update

ipkg upgrade

en daarna je box herstarten

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

• Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Je kunt ook via telnet je box DM800(0) updaten...

ipkg update
ipkg upgrade

en daarna je box herstarten

Dank je. De volgende keer zal ik het eerst via DreamUp doen. Als dat niet lukt kan ik telnet wel is proberen.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Daveys
Dank je. De volgende keer zal ik het eerst via DreamUp doen. Als dat niet lukt kan ik telnet wel is proberen.

de Enigma2 boxen (7025, 800 en 8000) flash je helemaal niet met DreamUp, maar gewoon via de webinterface, zie je handleiding of de website van DMM!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje

de Enigma2 boxen (7025, 800 en 8000) flash je helemaal niet met DreamUp, maar gewoon via de webinterface, zie je handleiding of de website van DMM!

Ik heb de DM800 pas een maandje en ben nog wat zoekende. Dank voor je reactie en sorry voor de overlast.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Geplaatst:
Ik heb de DM800 pas een maandje en ben nog wat zoekende. Dank voor je reactie en sorry voor de overlast.

aldoende leert men, over een tijdje flash en stel jeje box in binnen 10 minuten wink

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Hoi Hemertje,

Ik zit wat te lezen bij jullie op de site, Howto install the latest PLi® software image on my DM800. Daar geven jullie aan dat dit kan met The official Dream Multimedia via a web browser. Deze gebruik ik altijd maar dan heb je dus een hele nieuwe box en moet je alles weer installeren. De tweede methode, Howto Flash via the DreamUP method moet dan de methode zijn dat je je instellingen behoudt?

Dit is het linkje naar de pagina, http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=DM800install

Groet, Dave

Geplaatst:
Hoi Hemertje,

Ik zit wat te lezen bij jullie op de site, Howto install the latest PLi® software image on my DM800. Daar geven jullie aan dat dit kan met The official Dream Multimedia via a web browser. Deze gebruik ik altijd maar dan heb je dus een hele nieuwe box en moet je alles weer installeren. De tweede methode, Howto Flash via the DreamUP method moet dan de methode zijn dat je je instellingen behoudt?

Dit is het linkje naar de pagina, http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=DM800install

Groet, Dave

Na het flashen van de Enigma2 boxen ben je altijd je instellingen kwijt op welke manier van flashen dan ook.
Wil jeje instellingen behouden dan maak je voor het flashen een backup ervan welke je na het flashen weer terug plaatst.
Kijk maar eens wat in de menu's rond.

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Teletekst-ondertiteling bij live-uitzendingen is wel verbeterd (scherm loopt niet meer vol), maar is nog niet echt leesbaar, het wordt nog steeds een zooitje :-(

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

hoi mensen, ik kom net van LT en wil PLI nog wel eens een kans geven. Alles lukt goed, maar waar stel ik stand "neutrino" voor mijn afstandsbediening in?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

inderdaad laugh maar mijn vraag was waar ik het kan instellen?

Geplaatst:

heb intussen al wat anders gevonden wat WEL werkt:

ik heb gewoon de neutrino-keymap geinstalleerd in de usr/share/enigma2 en na een restart werkt het perfect!

ps: wel even de .txt-extensie wegvegen

ps2: vreemd dat deze optie niet (in de anders vrij volledige) PLI zit

keymap.xml.txt

Geplaatst:

overigens heb ik nog een vraagje: is het mogelijk een en ander zodanig in te stellen dat het kanaalnummer in de infobalk zichtbaar is? Dit was bij LT gewoon in te stellen.

Geplaatst:

Wat ik aan PLi erg goed vind

is dat bij gebruik van timeshift

de timeshift-tijd netjes verdwijnt linksboven uit beeld.

Dit gebeurt bij MiLo,Newnigma en Gemini niet.

Daar is het niet weg te krijgen.

ook niet na exit,OK of wat dan ook...

Daardoor gebruik ik de timeshift amper nog.

Hier stoor ik me mateloos aan.

Let wel,het gaat hier om de 8000

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen