Skysurfer Geplaatst: 19 juli 2009 Geplaatst: 19 juli 2009 Mijn 2 GB SD MLC-card van Integral Memory kan ik maar deels beschrijven. Ik wil er mp3-muziek op zetten voor een mp3-speler maar na ca. 110 nummers krijg ik de melding dat ik de schrijfbeveiliging moet verwijderen. Er is dan zo'n 500 MB bezet en dus nog bijna 1,5 GB over. Ik heb de kaart al eens geformatteerd maar geen effect. Herkent iemand dit probleem en wat moet ik doen?
Hellum Geplaatst: 19 juli 2009 Geplaatst: 19 juli 2009 ook in NTFS geformatteerd? ik meen me te herinneren dat fat32 maar een beperkt aantal bestanden in 1 directorie hebben kan. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Skysurfer Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 Hallo. Geprobeerd in NTFS te formatteren maar dat gaat niet. (Kan formatteren niet voltooien). Maar buiten dat, in FAT32 moet het kunnen. De notebook ziet een schijf van 2 GB(1,83) dus dan moet die ruimte er ook zijn. Ik zou dan eerder verwachten: de schijf is vol. Maar die schrijfbeveiliging melding, dat snap ik niet... je kan óf wel, óf niet schrijven...niet een deel, toch?
winwiz Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Zoals eerder gemeld... maak eens verschillende mapjes aan en zet daar zo'n 200 nummers in. Kijken of het dan wel lukt. Sommige kaartlezers hebben ook moeite. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
phil 3548 Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Probeer je SD kaartje eens te formatteren met SDFormatter V2.0. Met dit progje heb ik al verschillende "vage" SD kaartjes weer aan de praat gekregen. Progje is met alle geheugen kaartjes te gebruiken. Ook heb ik mp3 spelers die problemen hadden met hun flash geheugen weer aan de praat gekregen. Je moet de volgende instellingen gebruiken: 1. Format type = Full 2. Erase = ON 3. Format size adjustment = ON Met dit progje moet het echt lukken.Lukt het niet dan is je kaartje echt naar de eeuwige jachtvelden. Progje is bijgevoegd. DM-800HD se -|- stab HH120 -|
dutchandrew Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Heb dat probleem ook gehad. Kreeg de foutmelding: 0x80070052. De oplossing is eenvoudig: De SD kaart voor gebruik formateren op fat 32, 1024B. Ik kan nu gewoon alle mp3's naar de SD kaart schrijven zonder ze in submaps te moeten plaatsen. Dus de gehele capaciteit van de kaart kan worden gebruikt.
Skysurfer Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 Helaas, geen van jullie oplossingen werkten. Heb nu m'n Sandisk kaart uit de digitale camera erin gedaan en geen enkel probleem. Zal het kaartje toch defect zijn. In ieder geval allen bedankt voor het meedenken.
Big fellow Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Tot 2GB bestaan er SD kaarten en SDHC kaarten. Het verschil tussen de twee is dat de SD kaarten op byte niveau geadresseerd kunnen worden, terwijl de SDHC per "sector" wordt geadresseerd. Nu is het zo dat bij apparaten die de SDHC kaarten niet goed ondersteunen dat de kaart verkeerd wordt aangestuurd, met alle vreemde foutmeldingen als gevolg. Dus goed controleren of je kaartje een SD of een SDHC is, en dan controleren of je apparaat de HC standaard wel ondersteund... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen