Ga naar inhoud

Als ik bij ***geen-reclame*** een dreambox 8000 koop werkt tie dan meteen met de aston module

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

IK hoor namelijk zoveel verhalen van mensen dat je er eerst zelf nog een hoop aan moet doen voordat deze werkt met canal digitaal kaart en de aston module.

Klopt dit of wordt ik verkeerd voorgelicht ??

Alvast bedankt

\

Vriendje Stokvis

Geplaatst:

Of de DM8000 het meteen out of the box gaat doen kan ik je niet vertellen omdat ik niet weet wat de verkoper er mee gedaan heeft...

Maar de vraag zelf vind ik wel vreemd..

Gezien dat de DM8000 een echte hobbyontvanger is, welke je kan aanpassen naar je smaak (gemini, pli, skins, software, etc)

Ik zou zelf namelijk niet kunnen wachten met de laatste software ed er op te zetten zodat alles werkt zoals ik het wil..

Waarom koop je dan een droomdoos als je hem zo uit de doos meteen aan wil kunnen sluiten vraag ik me dan af..

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Geplaatst:

"Een hoop" is absoluut niet waar. En een module is geld weggooien.

Wat je moet doen bij thuiskomst is er een nieuwe firmware opzetten - vanwege licentie perikelen mag hij geen beeld geven op de NL zenders zoals hij uit de fabriek komt.

Da's vijf minuten werk, als je er MiLo op zet dan heb je onmiddelijk beeld op de NL zenders met je smartcard zodra hij is opgestart. Geen internet ofzo nodig.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ferr

Waarom koop je dan een droomdoos als je hem zo uit de doos meteen aan wil kunnen sluiten vraag ik me dan af..

Hier ben ik het helemaal mee eens. IMHO zijn er twee redenen om een dreambox te kopen: 1) omdat je nerd bent en graag de beschikking hebt over een shell met prompt en package-beheer e.d. en 2) omdat je hebt gehoord dat je er "gratis" TV kunt kijken. Uiteraard is 2) een heel erg foute reden maar helaas voor de meeste mensen wel de reden. Voor mij is het uiteraard reden 1).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Ik vindt dat er nog een prima derde reden is.

De netwerkaansluiting, kijken in het hele huis op elke PC en opnames makkelijk naar je PC halen voor bewerking.

Voor mij de primaire reden een dreambox te kopen.

De rest is voor de lol, maar eerlijk gezegd, er gaan maanden voorbij zonder hobbyen. (al heb ik zo'n beetje alles wel uitgehaald met de 7000)

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: Ferr

Hier ben ik het helemaal mee eens. IMHO zijn er twee redenen om een dreambox te kopen: 1) omdat je nerd bent en graag de beschikking hebt over een shell met prompt en package-beheer e.d. en 2) omdat je hebt gehoord dat je er "gratis" TV kunt kijken. Uiteraard is 2) een heel erg foute reden maar helaas voor de meeste mensen wel de reden. Voor mij is het uiteraard reden 1).

En 3: geen CI nodig
en 4: bij meerdere ontvangers 1 kaartje nodig
en 5: disks en PC dirs over en weer mounten
en 6: brede community
en 7: ongecodeerde opname
enz

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Een Dreambox aanschaffen is één van de verstandigste dingen geweest in m'n leven, eindelijk verlost van al die klote CI modules. :D Man wat een ramp was dat altijd. Heb nog steeds voor een godsvermogen van die kolere dingen in de kast liggen.

Geplaatst:

Reden 1 t/m 20: Geen CI nodig

Ik sluit me helemaal bij m'n voorganger aan. Eindelijk verlost van de module maffia.

Geplaatst:

De Dreambox heeft vergeleken met veel andere merken

amper last van diverse "CDS probleempjes"

als nieuwe kaart,andere codering,etc...

Hij is behoorlijk "future proof".

Misschien moet de dreambox wel een CDS Certificering krijgen. :D

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
De Dreambox heeft vergeleken met veel andere merken
amper last van diverse "CDS probleempjes"
als nieuwe kaart,andere codering,etc...
Hij is behoorlijk "future proof".

Misschien moet de dreambox wel een CDS Certificering krijgen. :D

Of de Dreambox future proof moet nog maar blijken, als ik naar de acties van TVV kijk en de manier waarop zij de gecertificeerde ontvanger in de markt duwen vrees ik het ergste.

Je moet er niet raar van opkijken dat je straks toch een CI module moet gaan gebruiken en dat er met die CI module van alles aan te sturen is vanuit CDS.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus

Je moet er niet raar van opkijken dat je straks toch een CI module moet gaan gebruiken en dat er met die CI module van alles aan te sturen is vanuit CDS.

Je bedoelt CI+?

Ik zie dat voorlopig niet gebeuren aangezien het huidige receiver arsenaal geen CI+ aankan. Ook niet met een softwareupdate, het vereist namelijk hardware ondersteuning.

Dus als CDS vanaf zeg volgend jaar CI+ in wil gaan voeren moet
iedereen een nieuwe receiver kopen. Als CDS failliet wil gaan moeten ze vooral zo'n maatregel aankondigen. wink

Men heeft één mogelijkheid om CI+ massaal in te voeren en dat is omstreeks 2015, als 1080p HDTV haar intrede zal doen. Iedereen moet dan sowieso aan een nieuwe receiver omdat de huidige geen 1080p aankunnen. Tegen die tijd heeft DreamMultimedia vast wel een antwoord op CI+.
Geplaatst:

Okee, er zijn wat meer redenen ;-)

Maar ik vind het nog steeds erg fout om een dreambox te kopen puur voor illegaal kijken. En dan ook nog eens er 0 verstand van hebben maar wel verwachten dat medehobbyisten het wel allemaal even oplossen.

En helaas is dat toch wel een groot aandeel van de dreambox-eigenaren :-(

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen