Vriendje Stokvis Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 IK hoor namelijk zoveel verhalen van mensen dat je er eerst zelf nog een hoop aan moet doen voordat deze werkt met canal digitaal kaart en de aston module. Klopt dit of wordt ik verkeerd voorgelicht ?? Alvast bedankt \ Vriendje Stokvis
wortellica Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Je hebt helemaal geen module nodig. Wel moet je een paar dingetjes doen voordat cd werkt .ik zou hier eens op het forum rondsnuffelen dan kom je er wel uit.
Ferr Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Of de DM8000 het meteen out of the box gaat doen kan ik je niet vertellen omdat ik niet weet wat de verkoper er mee gedaan heeft... Maar de vraag zelf vind ik wel vreemd.. Gezien dat de DM8000 een echte hobbyontvanger is, welke je kan aanpassen naar je smaak (gemini, pli, skins, software, etc) Ik zou zelf namelijk niet kunnen wachten met de laatste software ed er op te zetten zodat alles werkt zoals ik het wil.. Waarom koop je dan een droomdoos als je hem zo uit de doos meteen aan wil kunnen sluiten vraag ik me dan af.. DISCLAIMER: All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.
Gast MiLo Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 "Een hoop" is absoluut niet waar. En een module is geld weggooien. Wat je moet doen bij thuiskomst is er een nieuwe firmware opzetten - vanwege licentie perikelen mag hij geen beeld geven op de NL zenders zoals hij uit de fabriek komt. Da's vijf minuten werk, als je er MiLo op zet dan heb je onmiddelijk beeld op de NL zenders met je smartcard zodra hij is opgestart. Geen internet ofzo nodig.
Erik Slagter Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Origineel bericht van: Ferr Waarom koop je dan een droomdoos als je hem zo uit de doos meteen aan wil kunnen sluiten vraag ik me dan af.. Hier ben ik het helemaal mee eens. IMHO zijn er twee redenen om een dreambox te kopen: 1) omdat je nerd bent en graag de beschikking hebt over een shell met prompt en package-beheer e.d. en 2) omdat je hebt gehoord dat je er "gratis" TV kunt kijken. Uiteraard is 2) een heel erg foute reden maar helaas voor de meeste mensen wel de reden. Voor mij is het uiteraard reden 1). DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
boaz Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Ik vindt dat er nog een prima derde reden is. De netwerkaansluiting, kijken in het hele huis op elke PC en opnames makkelijk naar je PC halen voor bewerking. Voor mij de primaire reden een dreambox te kopen. De rest is voor de lol, maar eerlijk gezegd, er gaan maanden voorbij zonder hobbyen. (al heb ik zo'n beetje alles wel uitgehaald met de 7000) VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Neptunus Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Origineel bericht van: Erik Slagter Origineel bericht van: Ferr Waarom koop je dan een droomdoos als je hem zo uit de doos meteen aan wil kunnen sluiten vraag ik me dan af.. Hier ben ik het helemaal mee eens. IMHO zijn er twee redenen om een dreambox te kopen: 1) omdat je nerd bent en graag de beschikking hebt over een shell met prompt en package-beheer e.d. en 2) omdat je hebt gehoord dat je er "gratis" TV kunt kijken. Uiteraard is 2) een heel erg foute reden maar helaas voor de meeste mensen wel de reden. Voor mij is het uiteraard reden 1). En 3: geen CI nodig en 4: bij meerdere ontvangers 1 kaartje nodig en 5: disks en PC dirs over en weer mounten en 6: brede community en 7: ongecodeerde opname enz Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Apple740 Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Een Dreambox aanschaffen is één van de verstandigste dingen geweest in m'n leven, eindelijk verlost van al die klote CI modules. Man wat een ramp was dat altijd. Heb nog steeds voor een godsvermogen van die kolere dingen in de kast liggen.
Gast MiLo Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Reden 1 t/m 20: Geen CI nodig Ik sluit me helemaal bij m'n voorganger aan. Eindelijk verlost van de module maffia.
Gerard 76 Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 De Dreambox heeft vergeleken met veel andere merken amper last van diverse "CDS probleempjes" als nieuwe kaart,andere codering,etc... Hij is behoorlijk "future proof". Misschien moet de dreambox wel een CDS Certificering krijgen.
Neptunus Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Origineel bericht van: Gerard 76 De Dreambox heeft vergeleken met veel andere merken amper last van diverse "CDS probleempjes" als nieuwe kaart,andere codering,etc... Hij is behoorlijk "future proof". Misschien moet de dreambox wel een CDS Certificering krijgen. Of de Dreambox future proof moet nog maar blijken, als ik naar de acties van TVV kijk en de manier waarop zij de gecertificeerde ontvanger in de markt duwen vrees ik het ergste. Je moet er niet raar van opkijken dat je straks toch een CI module moet gaan gebruiken en dat er met die CI module van alles aan te sturen is vanuit CDS. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gerard 76 Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Wel slim van ze om nu nog MPEG2 dozen te verkopen. MPEG4 wordt steeds vaker gebruikt. Weer ruilen.....
Apple740 Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Origineel bericht van: Neptunus Je moet er niet raar van opkijken dat je straks toch een CI module moet gaan gebruiken en dat er met die CI module van alles aan te sturen is vanuit CDS. Je bedoelt CI+? Ik zie dat voorlopig niet gebeuren aangezien het huidige receiver arsenaal geen CI+ aankan. Ook niet met een softwareupdate, het vereist namelijk hardware ondersteuning. Dus als CDS vanaf zeg volgend jaar CI+ in wil gaan voeren moetiedereen een nieuwe receiver kopen. Als CDS failliet wil gaan moeten ze vooral zo'n maatregel aankondigen. Men heeft één mogelijkheid om CI+ massaal in te voeren en dat is omstreeks 2015, als 1080p HDTV haar intrede zal doen. Iedereen moet dan sowieso aan een nieuwe receiver omdat de huidige geen 1080p aankunnen. Tegen die tijd heeft DreamMultimedia vast wel een antwoord op CI+.
Erik Slagter Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Okee, er zijn wat meer redenen ;-) Maar ik vind het nog steeds erg fout om een dreambox te kopen puur voor illegaal kijken. En dan ook nog eens er 0 verstand van hebben maar wel verwachten dat medehobbyisten het wel allemaal even oplossen. En helaas is dat toch wel een groot aandeel van de dreambox-eigenaren :-( DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen