Gast Aston79 Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Beste, Ik heb besloten om mijn Terratec Cinergy 1200 (DVB-S) eindelijk eens te gaan gebruiken maar ik stoot op een probleempje. Voor zover ik weet worden enkel de kanalen in Horizontaal gevonden (een 90-tal kanalen op Astra3 en een 400-tal op Astra1) maar niet in Vertikaal. Voor zover ik weet zou dit komen doordat de spanning van de DVB-Kaart te laag is waardoor de LNB niet schakeld. (er zit wel een redelijk lange coax-kabel tussen want de PC staat een heel eind van de schotel, maar het is wel van die KOKA kabel dus van goede kwaliteit). De LNB is trouwens zo'n speciale Twin-LNB voor Astra1 en Astra3 met 4 aansluitingen (zit dus geen Diseqc ofzo tussen). Is er een manier om dit probleem op te lossen, of zal ik het moeten stellen met een beperkte zenderlijst ? (ik heb trouwens meerdere programma's geprobeerd en het gebeurd bij allemaal dus ik denk niet dat het aan het programma of een instelling ligt).
Albert_H Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 Als je alleen de horizontale kanalen ontvangt ligt het niet aan de hoogte van de spanning op de coax. De LNB schakelt op verticaal bij 13V en op horizontaal bij 19V. De spanning zou dus te hoog zijn voor verticaal. Kijk eens of je de spanning op de coax kunt meten. Meet dan wel met de LNB aangesloten. Dan kun je in ieder geval vaststellen of de kaart goed schakelt. Maar, check eerst eens even of het inderdaad alleen horizontaal is wat je ontvangt en loop de DiSEqC instellingen in je DVB programma nog eens na. Als de LNB op een andere ontvanger goed werkt is de kans groot dat het daar toch ergens in ligt. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen