yerphi Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Hallo, Ik ben van plan mijn “oude” 81cm matchline 100Hz te vervangen. Ik zit nu te ver weg voor dit formaat: 4 ½ tot 5 meter en denk nu aan een 50” plasma. Mijn budget is tot zo’n €1200 of €1300 euro. Ik heb een aantal winkels bezocht en vele reviews gelezen en kom uit op de volgende opties: LG 50PS8000, Samsung PS50B850 of Panasonic P50G10 Ik heb het volgende lijstje (gevonden)gemaakt: LG 50PS8000 Pros Meest accurate kleuren (met dank aan de THX mode) Goede calibratie mogelijkheden Weinig of geen phosphor trailing Goede SD performance THX mode geeft goede 'out of the box' settings Cons Mogelijke “Image retention” problemen Zwart waarde zijn de slechtste van deze drie contrast vervaagd bij fel licht Samsung PS50B850 Pros Zeer goed bij fel licht Goede SD performance Goede kleuren (Niet zo goed als LG) Cons Phosphor trailing Slechte “motion resolution” Slecht geluid Panasonic P50G10 Pros Beste zwart waarde van deze drie Zeer goede schaduw detail Brilliant contrast Cons beperkte calibratie mogelijkheiden, zelfs in het service menu minder goede kleuren SD beeld is te soft FLIKKEREN! Vooral het laatste punt, het flikkeren van de G10 is me al bij een aantal zaken (oa MM, RAF) opgevallen. Dat wil ik dus niet in huis hebben en daarom valt voor mij de G10 eigenlijk af, ondanks de goede recensies. Maar nu, wat is wijsheid? De LG of Samsung. Of dan toch maar een ouder type Panasonic (PZ85)? Wat vinden jullie? Heeft iemand al ervaring met bovenstaande TV’s? Azbox Elite, SAB explorer PVR SC
yerphi Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Als je nu al een Philips hebt en die is goed bevallen zou ik weer een Philips nemen Stond niet op mijn lijstje omdat er wat problemen zijn met de AZBOX En... Er zijn geen Philips 50" Full HD schermen in mijn prijs klasse. Azbox Elite, SAB explorer PVR SC
Gerard 76 Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 LG heeft ook een mooie nieuwe serie plasma's...
yerphi Geplaatst: 21 juli 2009 Auteur Geplaatst: 21 juli 2009 Origineel bericht van: Gerard 76 LG heeft ook een mooie nieuwe serie plasma's... Ik dacht dat de LG 50PS8000 vrij nieuw was, maar er is dus nieuwe serie? Kun je misschien een model nummer geven? Azbox Elite, SAB explorer PVR SC
Gerard 76 Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Deze Maar het door jou genoemde model is idd ook hagelnieuw.
paqbro Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Philips maakt geen plasma meer. Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
Happy2000 Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Doet je toch wel erg veel pijn he dat je geen plasma hebt VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
winwiz Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Kijk uit, anders raak je in een eindeloze loop..... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Moderator ceesv Geplaatst: 22 juli 2009 Moderator Geplaatst: 22 juli 2009 Misschien is het beter toch maar weer on-topic te gaan. De vraag was dus: uit welke van de 3 Plasma schermen zouden jullie kiezen. Ik zou kijken naar een Panasonic scherm, maar dan zonder het flikkeren, omdat de signaal verwerking van Panasonic wat beter is. Het kijkplezier wordt niet alleen bepaald door het scherm, maar ook door de video engine, die het scherm aan boord heeft. Er is erg veel verschil in de prestaties van de ingebouwde scaler. Ik heb in huis 2 LCD en 1 Plasma scherm. Mijn persoonlijke voorkeur gaat toch naar het plasma scherm. (Pio. 436) Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
columbo Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 oo deze leeft zeker nog in het stenen tijdperk,dat inbranden is al lang verholpen even als het energie slurpen.Philips,is dat niet met die ontploffende Senso apperaten ,je weet wel,iedere lamp,is prakties stuk,of was het nu produktie hopeloos er voor.met de weinige goede dingen kom je een heel eind.
Gerard 76 Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Hah,"let's make things better.." Ze hebben het dus geweten?
Moderator ceesv Geplaatst: 22 juli 2009 Moderator Geplaatst: 22 juli 2009 Sjaak, die discussie is >>hier<< gevoerd. Het gaat er in dit topic niet om wel of geen plasma, maar om welke plasma! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
HD_freak Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 Heb je de Pansonic TX-P50GW10 ook al overwogen? http://www.panasonic.de/html/de_DE/Produkte/TV-Ger%C3%A4te/Viera+Plasma+TV/TX-P50GW10/%C3%9Cbersicht/2204186/index.html Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.
Apple740 Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Wat betreft het flikkeren van de Panasonic, is dit geen instellingsprobleem? Mogelijk dat ie in de winkel op 50hz staat ingesteld, in het menu kun je dit hoger instellen. Origineel bericht van: Sjaak(k) Waarom denk je dat de EU het maken van plasma´s gaat verbieden. Maar goed maar weer on-topic Als je wilt dat we on-topic blijven moet je geen onzin verkopen. De EU gaat de plasma op zich niet verbieden, maar IEDERE tv die meer dan 100 watt verbruikt. Ook de hele grote LCD's zullen er dus aan moeten geloven per 1-1-2012. Citaat: icm mijn Topfield en met jou Silverlijn tap geeft deze Philips lcd een pracht beeld. Ik vind LCD's ook een prachtig beeld geven, aangesloten op een computer om wat te surfen op het internet of een spelletje op te spelen. TV kijken doen we echter op het echte werk, een plasma. LCD komt mij nog steeds te digitaal/kunstmatig over.
Gast hagar Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Origineel bericht van: Apple740 Als je wilt dat we on-topic blijven moet je geen onzin verkopen. De EU gaat de plasma op zich niet verbieden, maar IEDERE tv die meer dan 100 watt verbruikt. Ook de hele grote LCD's zullen er dus aan moeten geloven per 1-1-2012. . 40'' lcd met 88 watt verbruik lijkt er toch al aardig op
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen