Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het drinken van 3 biertjes per dag wordt nog niet als alcoholisme gezien. Wel is het een eerste fase. Ook het drinken van heel weinig alcohol is al een eerste stadium. Gemiddeld één op de twaalf mensen die alcohol drinken, raken er aan verslaafd.

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Marco275
[Je word niet verslaafd geboren, iedereen die ergens verslaafd aan raakt heeft dat middel bewust tot zich genomen en vervolgens geen maat weten te houden,

Dat laatste is bij sommige mensen genetisch vastgelegd, en veroorzaakt de verslaving.
Daarna er op eigen kracht vanaf komen gaat niet meer.
Zo iemand heeft aan een glas bier in zijn leven genoeg, om ervan afhankelijk te worden.

Verslaving is dus inderdaad een ziekte, die niet alleen voor de patient zelf, maar ook voor zijn omgeving grote gevolgen heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
[Je word niet verslaafd geboren, iedereen die ergens verslaafd aan raakt heeft dat middel bewust tot zich genomen en vervolgens geen maat weten te houden,

Dat laatste is bij sommige mensen genetisch vastgelegd, en veroorzaakt de verslaving.
Daarna er op eigen kracht vanaf komen gaat niet meer.
Zo iemand heeft aan een glas bier in zijn leven genoeg, om ervan afhankelijk te worden.

Verslaving is dus inderdaad een ziekte, die niet alleen voor de patient zelf, maar ook voor zijn omgeving grote gevolgen heeft.

SOMMIGE!!!!inderdaad
Alleen roept men soms wel al te gemakkelijk, hij kan er niets aan doen het is een ziekte.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: DVD
Moet toch niet gekker worden.

ik vind het eigenlijk een goed idee je moet eens weten hoeveel mensen daaraan overlijden het zijn in mijn vrienden kring nu al 7 dit jaar

Lekkere vriendenkring heb je dan eek

Inderdaad!

Maar wel even de opmerking dat bij velen de verslaving min of meer genetisch is bepaald, veel jongeren drinken op een bepaalde leeftijd veel alcohol maar zij worden niet verslaafd. Bij diegene bij wie dat wel gebeurt kan je gerust spreken over een ziekte.

een ziekte? Je giet het toch zelf iedere keer weer naar binnen? Persoonlijk ken ik niemand met een alcohol of drugs probleem, terwijl ik toch mensen genoeg ken die zich in hun studententijd helemaal laveloos hebben gezopen. Op een gegeven moment is die tijd voorbij en moet je verder gaan met je leven. Drank maakt meer kapot dan je lief is

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Ja zeker is het een ziekte of je het nou een ziekte vind of niet.

Inderdaad sluipt het er bij mensen in maar daarom wil het nog niet zeggen dat het geen ziekte is.

Misschien moet je eens echt kritisch om je heen kijken, misschien dat je dan toch wel een "probleemgevalletje" in je vrienden-/kennissenkring ontdekt, b.v. die leuke kennis die toch wel vervelend wordt als die wat op heeft en dat eigenlijk bij ieder feestje weer is.

Laat iedereen eens eerlijk kijken naar de volgende norm en dan nagaan of je toch niet heel erg dicht tegen deze grens aanzit

Origineel bericht van: Bron Wikipedia-Alcoholisme
Hoeveel is veel

Het drinken van 3 biertjes per dag wordt nog niet als alcoholisme gezien. Wel is het een eerste fase. Ook het drinken van heel weinig alcohol is al een eerste stadium. Gemiddeld één op de twaalf mensen die alcohol drinken, raken er aan verslaafd.

Als norm voor schadelijk wordt 15 standaardglazen per week gezien. Voorwaarde is wel dat in die week twee dagen geen alcohol gedronken wordt. Drinkt men meer, dan zal het schadelijke gevolgen kunnen hebben. De 15-glazennorm geldt voor mannen, voor vrouwen ligt dit lager, namelijk op ongeveer 10 glazen. De reden hiervoor is de opbouw van het lichaam. Het lichaam van een vrouw is meer opgebouwd uit vet, en minder uit spieren, dan bij de man. En in spierweefsel bevindt zich meer vocht dan in vet. Mannen hebben dus procentueel gezien meer vocht in het lichaam dan vrouwen. Omdat alcohol in het lichaam verspreid wordt over het vocht, leidt eenzelfde inname van alcohol tot een hogere concentratie bij vrouwen dan bij mannen. Mede daarom is een vrouw gemiddeld sneller dronken.

Het is mogelijk het eigen alcoholgebruik te testen om te bepalen hoe hoog het risico op alcoholisme is, bij de huidige levenswijze.

Niemand verwacht dat wie dan ook naar de herdenking gaat als hij of zij dat niet wil, maar veroordeel het ook niet, en wie zegt dat het belastinggeld kost. Al zou het wel belastinggeld kosten, ik kan nog wel ergere dingen bedenken waaraan belastinggeld besteed wordt.

Respect en leven en laten leven

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Echt weer iets voor Nederland.
Zonde van het belastinggeld.

Er is een pak waxinelichtjes aangestoken bij het Leger des heils in Amsterdam, tjonge jonge wat een onkosten.

Laat die mensen die iemand verloren hebben toch gewoon een moment van bezinning hebben en troost bij elkaar vinden.
Ze vallen daar niemand mee lastig.
Geplaatst:

ik drink (zuip) rook een joointje ben ik dan nu minder het had ook je zoon of dochter kennen zijn of je broer of zus pa of ma en dat geld van die hedenking kwam van het Leger des heils af die mensen hebben nog wat over voor dat sort mensen ik trouwens ook en hoe staat U daar nou voor! is er iets met kinderen aan de hand we leggen gelijk beertjes en bloemen neer mag geld kosten. maar voor zo iemand hij heb het zelf gedaan die loezer. ik ken hier genoeg dak en thuislozen hier in 's-hertogenbosch ik daag U uit om 1 week met die mensen samen televen zo dat er teminsten normaal over word gepraat.

• Moderator
Geplaatst:

@DVD

Een paar punten, komma's en hoofdletters zou je bijdrage een stuk leesbaarder maken.

Vat dit a.u.b. niet verkeerd op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Moet toch niet gekker worden.

ik vind het eigenlijk een goed idee je moet eens weten hoeveel mensen daaraan overlijden het zijn in mijn vrienden kring nu al 7 dit jaar

Zo houdt je niet veel "vrienden" over

digipaps

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Geplaatst:

Allen,

Verslaving is geen ziekte maar.........wordt een ziekte.

En eerder dan je zelf in de gaten hebt.

met vriendelijke groeten,

Johan

Geplaatst:

Hi Guys!

Mijn bijnaam is Minoes, een goede bekende van DVD. Ben zelf ook dakloos sinds oktober 2000.

Ben sindsdien ook de nodige bekenden kwijtgeraakt wegens drugs, alcohol, steekpartijen, doodgeschopt, etc.

Benieuwd wanneer ik ze 'mag' opzoeken...

Ik gebruik geen drugs, alleen verslaafd aan nicotine en bier.

Slaap meestal buiten, DVD laat mij af en toe binnen slapen i.v.m. wasmachine/douche/slecht weer.

Hij zit eraan te denken - net als ik - om jullie bij deze uit te nodigen een weekje mee te lopen.

Jullie mogen twee dingen meenemen: 50 euro en een slaapzak. Legitimatie is echter verplicht.

Eén of twee mensen van de (daklozen-)hulpverlening in 's-Hertogenbosch zijn bereid mee te gaan;

de vraag is alleen of ze toestemming krijgen van hun werkgever.

Wie durft mag contact opnemen met DVD. En ja, ik ga natuurlijk ook mee...

Een engelse journalist heeft het wel aangedurfd (en volgehouden):

<a href="http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/showbiz/tv/soaps/2497013/I-spent-10-days-living-on-real-cobbles-and-cried-like-a-baby.html" title="httpwwwthesuncouksolhomepageshowbiztvsoaps2497013Ispent10dayslivingonrealcobblesandcriedlikeababyhtml" rel="nofollow" target="_blank">http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sho...ike-a-baby.html>

Groeten van DVD en Minoes.

Geplaatst:
.....drugs, alcohol, steekpartijen, doodgeschopt, etc.....
Wie durft mag contact opnemen met DVD.

Mij spreekt het niet zo aan maar misschien wil Rene Froger wel?!

Geplaatst:
Origineel bericht van: sattaz

Wie durft mag contact opnemen met DVD. En ja, ik ga natuurlijk ook mee...

Mij spreekt het niet zo aan maar misschien wil Rene Froger wel?!

dan heb ik daar 1 ding over tezeggen ga in een daklozen centrum bij jou in de buurt werken
Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.