henkkie Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Zeer regelmatig valt het beeld en geluid weg bij de firmware van Rayh tec 9g en 9h.Dit heb ik niet gehad met 9f. Na 6 tot 8 seconden komt het beeld vanzelf weer terug zonder iets anders te doen dan wachten.Onvoorspelbaar wat je mist als je een film kijkt in die paar seconden.Lijkt op een probleem met het decoderen.Wie weet er een oplossing voor? Verder werkt de firmware prima ook de info en teletext. Rayh Bedankt. Groeten Henkkie 4 X diverse philipsen,oslink,nokia,ariva 200hd,pace twin,schotel met 5 lnb's
Johan45 Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Elders op dit forum kwam ik een zelfde probleem tegen. Wel met een ander merk decoder. De oplossing daar was de schotel beter uitrichten. Signaal sterkte was wel goed maar de decoder gaf een hoog ber getal aan. De ber waarde is normaal gesproken, als alles 100% in orde is, nul. (0) Met andere woorden, je signaal sterkte kan wel goed zijn maar de kwaliteit van het signaal kan dan toch niet goed zijn. Vult u rustig aan !!!
Johan45 Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Overigens heb ik momenteel alleen even de beschikking over een seca2 kaart om te testen. Daarmee heb ik dus geen beeld uitval kunnen constateren. De seca3 kaart heb ik binnenkort weer terug, dan zal ik het nog even laten weten. Vult u rustig aan !!!
genoki Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Ik heb dit met mijn 5816 ook gemerkt Ook zijn er zenders als je zapt het lang duurt voor je beeld hebt, zo ook radio kanalen die het in eerste instantie niet doen, Als ik dan kijk met het + schermpje staat die in Irdeto Wanneer je dan bij B 1 de pid goed zet werkt het Heb je de reciever uitgezet is de goede pid weer weg en moet je dit weer opnieuw doen Ik weet niet of anderen ook deze ervaring hebben? Gerrit
Gast Bert1952 Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 @genoki, Heb je na de pidscan wel de reciever uitgezet met de rode knop op de afstandbediening ? Dan worden de gegevens namlijk opgeslagen. Groetjes Bert p.s., He je trouwens de 9H versie er al in zitten dan ?
genoki Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Hi Bert Ik heb de ontvanger met de rode knop uitgezet na het goedzetten of moet dat bij elke zender die je hebt gadaan, eerst uitzetten dan de volgende? Ik denk weet je wat probeer het weer een keer serieel voor ik naar Zeewolde moet, ja hoor gelukt Groet Gerrit
Johan45 Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Ik heb het al eens eerder gemeld. Een seca3 pidscan is lastig, soms moet je het wel twee keer uitvoeren omdat na de eerste pidscan de irdeto pid tevoorschijn komt. De tweede keer onthoud de decoder wel de seca3 pid. Vult u rustig aan !!!
henkkie Geplaatst: 25 juli 2009 Auteur Geplaatst: 25 juli 2009 Vreemd dat die beeld uitval er is zijn er ook mensen die hier geen last van hebben ? Zelf heb ik nu weer een deco met orginele firm aan mijn schotel hangen omdat het steed 8 seconden zonder beeld zeer storend is.Heb de hele boel nog een keer geflasht en zal vanmiddag weer eens kijken. Groeten Henkkie 4 X diverse philipsen,oslink,nokia,ariva 200hd,pace twin,schotel met 5 lnb's
CronoS Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 Net in een ander topic gezet (had even niet gezien dat er een topic over liep), maar ik heb ook last van beelduitval met de 9h. Als ik een willekeurige nederlandse zender pak, dan wordt na 20 minuten TV kijken mijn beeld even zwart, ongeveer 5 seconden later heb ik terug beeld.. Ik heb een philips 7072 Is hier iets aan te doen? .. --- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ------ Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ------ Philips 46PFL9705 ------ Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---
kristofpoppe Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 Ik heb net hetzelfde probleem. Vanaf de 9G is dit beginnen voorvallen. Signaalkwaliteit is goed vermits ik geen uitval heb met een andere ontvanger op dezelfde coax. Het beeld freezed een fraktie van een seconde, gaat dan op zwart voor 6 à 9 seconden en komt er dan terug door. Ben momenteel bezig met de upgrade naar 9H en dacht dat dit hierbij van de baan was. Wat ik wel opmerk is dat er op het moment dat het beeld er terug door komt, ik activiteit zie op m'n swartwi master. Zouden de keys niet op tijd gerefreshed worden ?
gps Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 Sinds ik hier de blokker op "aan" heb gezet is er geen beeld uitval meer geweest. Vlak voordat de datum verloopt even "uit" zetten voor update en daarna blokker weer "aan".
kristofpoppe Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Voor zover ik kan zien doet het probleem zich nu niet meer voor wanneer de 'blocker' ingeschakeld is. Kan dit meegenomen worden op whish-list voor de volgende versie ?
RayhTec Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 ?? De blocker instelling wordt opgeslagen bij het uitzetten van de decoder. Besef wel dat de kaart geen update meer ontvangt als je de blocker aan hebt staan. Groeten,
kristofpoppe Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Voorlopig kan iedereen zich dus behelpen met de blocker uit te schakelen en omstreeks het verlopen van de geldigheid van z'n kaart deze eventjes terug te activeren. Iemand enig idee wat hiervan de oorzak zou kunnen zijn? Voor de rest niets dan goede resultaten met de 9H versie !
Gast exduckfan Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Blokker staat bij mij altijd uit. Dus elk moment update kaart mogelijk via HDL. Ik heb de kanalenlijst vanaf mijn servicekaart geladen. Hier had ik een maand geleden voor mijn 3 lnb's een werkende kanalenlijst op gezet met seca3 pid instellingen. Afgelopen week de firmware 9H van RayhTec geflashed. Daarna Data en Eeprom geheugen gewist, toen met servicekaart kanalenlijst geladen, daarna nog handmatig een paar nieuwe kanalen opgezocht. Bij mij is in deze drie dagen testsituatie met 9H nog geen soortgelijk probleem opgedoken. Heb geen enkele uitval gehad. En trouwens best snel beeld tijdens kanaalzappen. Met de firmware V8 van het Jungle team duurt het wel langer. Bedankt RayhTec...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen