Ga naar inhoud


[6072] beelduitval Raytec 9g/9h


henkkie

Aanbevolen berichten

Ik heb de blokker gisteren ook even uitgeprobeerd en ik had inderdaad geen beelduitval meer. Het viel me alleen wel op dat ik wat problemen had met de MTV's en wat CD zenders op 23,5 .. Deze zenders bleven zwart en ik kon geen andere pid selecteren. Nadat de blokker uit stond, kon ik ze weer werkend krijgen...

 

maargoed, ik vind het persoonlijk geen fantastische workaround, aangezien ik de updates kan missen en er dus een aannemelijke kans bestaat dat de zenders op zwart springen als je iets zit te kijken. Mijn vriendin is wat minder technisch, dus voor haar moet het gewoon normaal blijven werken. Als het nu wat minder frequent voorkwam, 1x per dag, dan kon ik er wel mee leven, maar binnen 20 minuten is wel erg snel.

 

Ik las in een ander topic dat de origenele CD decoders met originele firmware dit probleem ook kunnen krijgen? Dit vind ik echt vreemd, want dat betekend dat CD iets onstabiels gewoon op de markt hebben gezet en ze eigenlijk eisen dat de klanten de wat oudere decoders maar weg moeten doen terwijl hun het probleem veroorzaken.

Komt dit probleem nou ook voor met de originele firmware voor de 7072? Want ik heb het gevoel van wel?...

 

Ik kan nu alleen maar hopen dat er ter zijne tijd er een goede oplossing komt frown

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast exduckfan

Als ze je voor luttele 50 euro al een nieuwe vervangende ontvanger voor je Philips geven is dit toch al schuld bekennen genoeg of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS

Ik las in een ander topic dat de origenele CD decoders met originele firmware dit probleem ook kunnen krijgen? Dit vind ik echt vreemd, want dat betekend dat CD iets onstabiels gewoon op de markt hebben gezet en ze eigenlijk eisen dat de klanten de wat oudere decoders maar weg moeten doen terwijl hun het probleem veroorzaken.


Denk je dat CDS de enige is dit zoiets doet ? Je moest eens weten hoeveel software bedrijven nieuwe software vol met bugs verkopen en je dan later laten betalen voor de "nieuwe" versie waarin ze dan de meeste fouten opgelost hebben maar dan weer een hoop nieuwe bugs hebben in ge-introduceert.

Microsoft doet dat al jaren met Windows (neem nu Vista) maar ze zeggen dat het met Windows 7 zal beteren dus laten we hopen.

In ieder geval denk ik dat bijna niks 100% stabiel is, ik heb zelfs enkele techniekers gekend die dat ook gewoon toegeven en zeggen dat je af-en-toe eens moet "resetten" want die dingen kunnen ook vastlopen en dan gaat het over Modems, switchen, ... en ook de Telenet Digicorder. Want die loopt bij mijn ouders ook regelmatig vast. Zelfs Linux kan vastlopen al is dat meestal minder erg dan Windows waar je direct een BSOD krijgt.

Het enige dat we kunnen hopen is dat ze een firmware update doen die de boel wat stabieler maakt (had net na aansluiten van mijn 7121 wat zitten rommelen in de instellingen en daarna ook wat problemen met de decoder gehad, na factory reset en opnieuw instellen lijkt het in ieder geval beter).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik ben sinds deze week nieuw op het forum.

Het is mij gelukt de firmware (Raytec 9h) erin te krijgen, waarvoor mijn dank zeer groot is.

Ook ik heb last van een zwart beeld om de 20 minuten. Misschien een rare (beginners)vraag, maar wat moet ik doen om de blocker uit te zetten? Ik begrijp niet wat daarmee bedoeld wordt. Alvast bedankt voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!!

 

Helaas heb ik een universele afstandsbediening, maar ik ga de origine proberen te regelen en dan moet het lukken.

 

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vanavond ook even de originele software proberen. Ik heb nog steeds last van soms uitvallen van het beeld.

 

Kan ik hier de FlashDSX.exe software voor gebruiken?

Is het voldoende om alleen de firmware en de Eeprom te selecteren? M.a.w. hoef ik geen Kanalenlijst te selecteren?

 

Even een andere vraag:

Is het ook mogelijk om met FlashDSX.exe alleen een kanalenlijst te downloaden, zonder Firmware en/of Eeprom.

 

Alvast bedankt voor de antwoorden.

 

Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: valk
Kan ik hier de FlashDSX.exe software voor gebruiken?


Ja dat kan, wel je virus scanner, energie besparing programma's en internet uitschakelen.

Origineel bericht van: valk
Is het voldoende om alleen de firmware en de Eeprom te selecteren? M.a.w. hoef ik geen Kanalenlijst te selecteren?


Ja klopt, alleen firmware en eeprom is voldoende, de kanalenlijst zit al in de firmware

Origineel bericht van: valk
Even een andere vraag:
Is het ook mogelijk om met FlashDSX.exe alleen een kanalenlijst te downloaden, zonder Firmware en/of Eeprom.


Dit raad ik af als je niet goed weet waar je mee bezig bent en geen Oslink hebt om eventueele fouten te herstellen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...