Gast Geplaatst: 18 juni 2002 Geplaatst: 18 juni 2002 Wie kent de oorzaak van een hortend en stotende opname van de harddisk-opnamen in de Topfield 4000. Ontstaat alleen bij gecodeerde kanalen. Ik gebruik MM met PIC kaart. Wellicht te weinig geheugen op deze kaart waardoor de encryptie niet snel genoeg gaat? De laatste software is geladen dus daar kan het niet aan liggen!
Murdock Geplaatst: 18 juni 2002 Geplaatst: 18 juni 2002 Had ik ook, heb een keer de hdd geformateerd, nu geen problemen meer. Heb dezelfde configuratie als jij.. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast Geplaatst: 18 juni 2002 Geplaatst: 18 juni 2002 Ik kan mij niet voorstellen dat na het formateren dit probleem opgelost is, Ik had blokvorming op mijn opnames en dacht dit ook op te lossen door de HD te formateren, maar het zgn formateren was zo snel gebeurt dat ik vermoedt dat hij niet een echte formatering uitvoert. Het probleem was hiermee ook niet uit de wereld, bij een slot omwisselling van de kaarten aston irdeto was het probleem verholpen. Het kan mischien zijn dat er andere manier van formatering bekent is, en zou dat dan graag horen.
Gast Geplaatst: 18 juni 2002 Geplaatst: 18 juni 2002 Formatteren van de HD in de TF gaat heel erg snel. Dit komt door de manier van formatteren en de keuze van het filesystem. @ LVA Heb je dat met elke firmwareversie ? Ook met die van vandaag ?
Gast Geplaatst: 19 juni 2002 Geplaatst: 19 juni 2002 Met behulp van de leverancier is dit na enige research uitstekend opgelost. Het geschertste verschijnsel blijkt te ontstaan als er nieuwe updates worden geladen zonder hiervoor de ontvanger eerst terug te stellen in de fabrieksstand. Hierbij worden wel alle ingestelde gegevens verloren, dus eerst opslaan uiteraard. Mijn veronderstelling betreffende het te kleine geheugen van mijn PIC card of een incompetente MM is dus onjuist. Ik heb veel bewondering voor de geleverde “ouderwetse” service van een enthousiaste detaillist die je niet met een (gebruikelijk) smoesje afscheept!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen