Ga naar inhoud


[6072] philips dsx7072/03a weer orgineel maken voor cd?


Gast mike20

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ben nieuw hier en nieuw op dit gebied enz it met het volgende,

 

Poosje terug heb ik een digitale schotel ontvanger de philips dsx7072/03a gevonden bij de container.

 

Thuis aangesloten bleek hij het nog te doen ook en dus mijn kaartje erin gestopt. Echter alleen buitenlandse zenders(zonder kaartje) dus dacht ik opnieuw zender inladen.. ik kreeg de foutmelding geen smartcard gevonden dus heb ik hem in schuif 2 gedaan,en hij ging zoeken.

 

Na z'n 10 a 15 minuten zoeken kwam die op 100% gestaakt te staan,dus ik weer uit het menu had ik nog steeds tig buitenlandse zenders,dus heb ik mijn kaartje er eens uitgehaald en blijkt dat de zenders gewoon door gingen.

 

Toen ben ik eens gaan kijken of ik de kast kon gaan updaten of iets maar nergens kon dat.er stond van alles bij de software versie maar weet niet of ik dat hier mag plaatsen?

 

Toen heb ik op een gewoon sataliet forum gevraagt wat ik hier nu mee aan moest en er bleek geen orginele software optestaan. dus ben ik zelf eens verder gaan docterren om tekijken wat hier aan te doen is en hoe dit gekomen was.

 

Hierdoor kwam ik eigenlijk hier terecht smile en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen hiermee. De bedoeling is dat in iedergeval mijn gewone cd kaart weer werkt als dit mogelijk is? er mogen van mij best meer zender in op 1 of andere manier maar wist niet eens dat dat kon smile

 

Nu heb ik gevonden dat het mogelijk is om software in te laden via een serialkabel met de computer en de bijhorende software,is dit mogelijk voor mij omdat te doen?

 

hopelijk kunnen jullie mij iets verder helpen.

 

Alvast hartelijk dank

 

Met vriendelijke groet,Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Ronaldinho-

Dat kan met hehulp van een seriele kabel en de juiste programma. Bij de tweede van boven in deze topic kun je de boel downloaden! Let wel op!! Dat die 7072 niets zegt je moet firmware 6072 hebben.. Verder werkt het programma niet onder Vista!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, bedankt voor de snelle reactie terug.

 

ja dat stuk topic heb ik door gelezen hoe ik dat moet gaan doen dus hopelijk komt dat dan goed.

 

Oke maar onderop de receiver staat op zn stikker philips model dsx7072/03a.

 

Er zit nog een stikker op de onderkant,als ik vanavond thuis ben en tijd heb kan ik die ook nog wel door geven eventueel.

 

als ik in het menu kijk zit er volgens mij andere software nummers in maar weet niet of ik deze mag plaatsen hier?

 

nee ik pak er een kale win xp sp3 voor zonder poespas erop.

Alvast bedankt met vriendelijke groet,Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mike20

als ik in het menu kijk zit er volgens mij andere software nummers in maar weet niet of ik deze mag plaatsen hier?


Zonder info is het moeilijk, zo niet onmogelijk, om je verder te helpen.
Dus laat maar weten wat er in het menu vermeld staat.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Johan, ja dat snap ik maar wist niet of ik het hier mocht melden vandaar, maar goed als ik in het menu zit en druk op de 0 krijg ik het volgende allemaal te zien:

 

info:

 

6072

zibi 8 plus -emu34 NL

dynamite 6,27

T-rex

M_Z

21-07-2003

 

hopelijk heb je hier voldoende aan om mij verder te kunnen helpen.

 

Ik heb onder tussen al een 1:1 kabel voor de aansluiting dus.

 

IAlvast bedankt

 

Met vriendelijke groet,Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mike,

 

Ik heb dezelfde ontvanger. De firmware die er nu op staat, bij jou, zegt me niet zoveel.

Maar volgens mij kun je gewoon de instructies van FlashDSX volgen en de originele firmware erin zetten, of natuurlijk die van RayhTec (versie 9H). Die biedt iets meer functionaliteit dan de originele firmware.

 

Als je dan een firmware neemt inclusief kanalenlijst, hoef je verder ook geen kanalen meer te zoeken.

 

Succes!

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Andries,

Oke dus ik kan eventueel nog kiezen :)wat zit er eventueel allemaal bij RayhTec (versie 9H) dan? en werkt dan ook gewoon mijn cd?

 

Maar kan ik ook eerst het orgineel erin zetten, kijken of ik dat kan en het goed gaat en controleren en daarna eventueel de RayhTec (versie 9H)?

 

Alvast bedankt

 

Groetjes Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Johan, bedankt voor de reactie weer,

 

Dus ik moet deze firmware erin zetten:

 

Bijlagen

6072 Johan45 snelscan firmware met kanalenlijst.zip

 

of

 

6072RayhTec9H.zip

 

dan heb ik de goeie? sorry hoor even voor de zekerheid smile

 

en kan ik ook eerst de orginele erin zetten en hopen dat dat lukt en later de raytec versie?

 

 

Maar heb ik dan gewoon meerdere zenders of? ook eventueel duitse zenders of iets? maar dan zonder ondertiteling denk ik toch?

 

Alvast bedankt

 

Met vriendelijke groetjes Mike

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mike.

 

Het eenvoudigst in gebruik is de originele firmware.

Als beginner is het dus niet verkeerd om daarmee te beginnen.

Later, als je wat meer ervaring, en vooral wat meer gelezen hebt, kan je alsnog besluiten om de firmware van RayhTec in je decoder te flashen.

Het aantal keren verwisselen van firmware in je decoder is bijna onbeperkt.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mike,

 

Houd er wel rekening mee, dat serieel flashen heeeeel lang duurt. Je bent zo een kleine drie uurtjes verder, voordat alles klaar is.

Anno 2009 is het ergens een belachelijk idee, dat 2Mb zolang moet duren. Maar goed.

 

Groet,

Andries

 

 

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Johan, Oke dan begin ik eerst met de orginele firmware :D om een stukje ervaring op tedoen wat zeker verstaqndig is om het op die manier te leren smile

 

Ja ik ben al aardig wat stukjes aan het lezen maar veel dingen gaan mij nog boven de pet haha.

 

En het is mooie dat er geen beperking in aantal maal flashen zit:) Maar staat er ergens uit gelegt wat precies de rayhtec firmware inhoud en wat dat meer op levert dan de orginele firmware? dan kan ik dat eens door gaan spitten..

 

@ Andries,

 

bedankt voor de tip, ik wist niet dat ik er 3uur mee bezig zou zijn smile ja dat dacht ik dus ook 2mb is niet zo groot maar dat komt dus door het seriële gebeuren.

 

En dan weet ik als het dus 3uurtjes duurt dat het wel goed is,kan het ook korter wezen of dat niet?niet dat het mij gaat dat het snel klaar moet zijn hoor:)

 

Oja nog en vraagje de computer, moet ik nog meer dingen uitzetten dan het internet en antivirus? screensavers neem ik aan ...

 

nogmaals dank en ik hoor het nog wel

 

Groetjes Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mike,

Best is idd om zoveel mogelijk resources uit te zetten. Ik zet zelf alleen de screensaver uit en haal de netwerkkabel er uit. Daarnaast nog even de energie-instellingen oprekken of helemaal uitzetten.

 

Ik weet niet of je een SECA2 of SECA3 kaart van CD hebt? En of je kaart nog wel actief is...

Maar even op een rijtje:

 

Voordelen Originele FW:

- werkt (eigenlijk) gegarandeerd (mits geen installatiefouten)

- weinig mogelijkheden

 

nadelen Originele FW:

- ziet er wat minder leuk uit (is natuurlijk persoonlijk)

- kanalen alleen te installeren door afspeuren alle transponders op de sateliet.

- bijbehorende kanalenlijst is niet meer te hernummeren => dus wil je een andere indeling, dan moet je zelf opnieuw de kanalen installeren, na installatie...

 

Voordelen RayhTec:

- Kanalen zijn te zoeken per transponder (klein zoekbereik en dus behoorlijk snel, erg makkelijk als het maar om één kanaal gaat en als je de frequentie e.d. al weet)

- Ziet er wat leuker uit

- meer mogelijkheden

- meer signaalinformatie

 

Nadelen RayhTec:

- soms wat buggy (valt meestal wel mee, maar met de update voor de SECA3-kaart, liep de ontvanger vast en moesten er handmatig handelingen worden gedaan om beeld te krijgen, na het aanzetten)

- daardoor sterk afhankelijk van bug-meldingen en de beschikbare tijd van Ray, om de meldingen te verwerken/hertesten.

(niets ten nadele van Ray, overigens!!! Hij doet prima werk!)

 

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, bedankt voor de reacties.

 

oke dan zet ik de enrgie waardes uit en de screensaver plus netwerk kabel en dan hopen dat het allemaal goed komt smile

 

voor deze kast heb ik een seca 3 voor de slaapkamer , in de woonkamer heb ik een seca 2 nog(nog geen nieuwe kaart voor gehad)de seca 3 voor in de slaapkamer moet ik door smsen om opnieuw te activeren.

 

Oke bedankt voor het uitleg, als ik het goed begrijp kun je dus met de rayhtec apart zender zoeken door frequenties in te voeren?

 

Maar dat is dan voor buitenlandse zenders neem ik aan? met de cd kaart kan ik toch niet de zenders zien waarop ik niet geabboneert ben neem ik aan.

En voordeel is dat ik meer info kan vinden in menu met signaal en de balken zijn anders.

 

Orginele firmware werkt dus ook alleen minder mogelijk heden maar misschien wel voor mij het makkelijkste om als eerste te proberen om het te leren denk ik.

 

nogmaals dank

 

Groetjes Mike

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...