Ga naar inhoud

[DM7025+] Eindelijk een nieuwe Dreambox!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Dreambox enthousiastelingen;

Deze keer geen vraag en / of andere post maar een kort berichtje over de ervaringen met mijn gloednieuwe Dreambox 7025+;

Alhoewel er geen echte noodzaak was om mijn oude Dreambox 7000 te vervangen (deze Dreambox heeft probleemloos vanaf eind 2002 / begin 2003 7 dagen per week, 24 uur per dag aangestaan en dienst gedaan als 'hoofdontvanger' in de huiskamer, met bijna de hele dag radio en / of TV aan) Al deze tijd heb ik geen enkele hardwarestoring gehad op een haperende afstandsbediening na!!!

Het enige gemis van mijn oude DM7000 vond ik de single tuner, de laatste tijd begon ik steeds meer timer opnames te maken via de webinterface op mijn NAS en dan is het wel lastig dat je niet meer op andere transponders TV kan kijken (of opnemen).

Enfin, van het weekeinde heb ik een DM7025+ opgehaald en geïnstalleerd in de woonkamer. Gelukkig heb ik ook ethernet en een satelliet aansluiting in de slaapkamer, dus daar staat nu mijn 'oude' DM7000. Overigens heb ik op beide droomdozen de laatste PLi geïnstalleerd.

De installatie ging van een leien dakje, prachtig hoe je de 2e tuner kan configureren in de DM7025 en het nieuwe OLED display valt natuurlijk ook wel op!

Enigma2 op de DM7025 is nog behoorlijk nieuw voor mij (weet nog niet alles te vinden en vind hem ook iets minder 'responsive' dan Enigma1 op de DM7000), maar misschien is het een kwestie van even wennen.

Ook de webinterface is iets minder uitgebreid dan in Enigma1 (mis met name de 'horizontale' EPG zoals in PLi Enigma1) maar de twee tuners maken alles ruimschoots goed en ben benieuwd wat de toekomst aan software-updates zal brengen!

Ik weet niet of dit volgens de voorwaarden van mijn provider mag, maar een gigantisch pluspunt is natuurlijk de card-sharing, ik was verbaasd hoe eenvoudig het met CCcam was om de DM7000 in de slaapkamer gebruik te laten maken van mijn seca3 kaart in de DM7025 in de woonkamer.

Ik heb nog een klein probleem: als ik op de DM7000 opnames maak (beide droomdozen maken voor /hdd gebruik van exact dezelfde share op de NAS) zie ik deze keurig in het movie menu van mijn DM7025, andersom (nog) niet. Enfin, ik heb de komende tijd nog genoeg te hobbyen ;-)

Mvgr, Iw@n

Geplaatst:

Nou, in elk geval veel plezier met je uitbreiding naar E2!

Je hebt het in elk geval snel voor elkaar zo wink

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Geplaatst:
Origineel bericht van: Iw@n
(beide droomdozen maken voor /hdd gebruik van exact dezelfde share op de NAS)

En binnen /hdd op je NAS heb je een folder movie?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Klopt!

Zowel enigma1 als enigma2 maken gebruik van de zelfde movie folder, dit gaat dus nog niet helemaal lekker. Zal er binnenkort wat verder induiken.

Iw@n

Geplaatst:

De enigma1 boxen hebben een recordings.epl bestand waarin alle opnames staan. Enigma2 leest gewoon de bestanden van schijf zonder recordings.epl. Daarom zie enigma2 wel de enigma1 opnames, maar andersom niet.

Er zijn wel enigma1 images die het enigma2 opname formaat gebruiken, maar weet uit mijn hoofd niet welke. De meeste images hebben wel een functie om recordings.epl te herstellen. Die functie zit iig in de webinterface, weet niet of die met de ab te bereiken is. Door te herstellen worden ook de enigma2 opnames in recordings.epl opgenomen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen