Gast Werner85 Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Hallo, Ik heb ongeveer een dik jaar een Dreambox 600PVR in gebruikt gehad in combinatie met een Sony Trinitron CRT televisie. In die tijd heb ik erg veel firmware versies geprobeerd, maar ben niet veel stabiele tegen gekomen. Uiteindelijk vond ik de SIFTeam versie het meest stabiel, maar ook dit was het niet helemaal. De menustructuur en het uiterlijk ervan. Beschikbare skins die er goedkoop uitzagen en dergelijke. Nu heb ik sinds een paar dagen een Sony Bravia KDL-40W5500 LCD televisie. En daar hoort natuurlijk een HD ontvanger bij. Ik kan nu weer voor een Dreambox gaan, maar aangezien ik waarschijnlijk van cardsharing af wil stappen is dat geen vereiste. IPBox is ook een mogelijkheid (goedkoper en bijna zelfde mogelijkheden?) alleen zit ik met de zelfde firmware versies. En dus een interface die ik zelf niet geweldig vind. Zoals jullie inmiddels lezen hecht ik veel waarde aan een mooie user interface. Vooral omdat ik de user interface van mijn nieuwe Bravia tv erg mooi vind. (Heb al even gezocht, maar Sony maakt geen digitale tv ontvangers meer volgens mij.) Nu is mijn vraag aan jullie gebruikers: Welk merk HD ontvanger (bijvoorbeeld Topfield) heeft een "mooie" user interface. Wat vind ik "mooi"? Hier een filmpje van de Bravia Engine 3 interface: (Het is wel frans, maar gewoon je geluid even uitzetten...) Rond 1:20 zie je daar een voorbeeld van een user interface die ik erg mooi vind. Ik hoop dat hier gebruikers van veel verschillende HD ontvangers zijn en dat die misschien foto's of filmpjes kunnen plaatsen van de user interface. Zodat ik binnenkort een keuze kan maken waar ik geen spijt van krijg.
mebo870 Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Smaken verschillen nu eenmaal maar, hoe die users interface eruit ziet zou mij geen barst kunnen schelen. Als alles maar functioneel is en degelijk werkt, daar draait het tenslotte toch om. Men kijkt toch naar wat er uitgezonden wordt en niet naar de menu’s. Als je de aankoop laat beïnvloeden door een knappe menu en verder met een onstabiel toestel komt te zitten, daar heb je ook niks aan. Veel show = extra geheugen. Ik zou bij een HD decoder al kiezen voor een toestel met geïntegreerde kaartlezer. Je haalt daar de Topfield aan, daar moet om te beginnen al “wegens besparingen op een licentie” een CI module in. (kost ook weer centen) Tja Decoders en CI modules voor gecodeerde kanalen ??? en vooral in HD. Ze gaan niet altijd even goed met elkaar om. Ik heb een Dreambox 8000 HD en zou voor geen geld met een ander toestel willen ruilen. The key to happiness. Stay away from idiots
Gast Werner85 Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 Klopt, ik hecht er nu eenmaal wat meer waarde aan. Je gebruikt het elke dag en ziet het regelmatig (zelfs bij channel switchen). Ik heb gewoon een slechte ervaring met mijn Dreambox 600PVR gehad. En daardoor staat Dreambox bij mij onderaan de keuzelijst. Ding was vaak onstabiel (bijna alle firmware soorten geprobeerd, waarbij SIFTeam er als meest stabiel uitkwam. Maar toch nog regelmatig freezes en reboots. Of is de DM600PVR een beetje een rotte appel in de Dreambox series? Maar nogmaals als iemand denk dat zijn/haar ontvanger een mooie interface heeft, graag een foto/screenshot en merk/type hier plaatsen. Bedankt...
columbo Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 kijk je moet natuurlijk geen vergelijk maken tussen een low costen en een top model,je gaat tenslotte geen 2cv met een DS vergelijken bijde van citoén.ik heb zelf een 7020.bevalt prima.
Gast dr7000 Geplaatst: 25 juli 2009 Geplaatst: 25 juli 2009 zo heb ik zelf een dreambox 7000 en gebruik em ook dagelijks (kijk alleen tv via sat) en wil niks anders meer dan een dream
Elwin Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Ik heb de MaxDigital 225 HD-PVR. En de user-interface is gewoon makkelijk en ziet er duidelijk uit. Werkt ook nog is subliem... Bron: MaxDigital.nl
Happy2000 Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Als je de interface van menu's zo belangrijk vindt zou ik weer een dream kopen, je kunt immers tal van interfaces erin zetten naar eigen smaak. Wat heb je op je dm600 draaien enigma 1 of 2, ken zelf veel mensen met een dm600 en is heel stabiel hoor er eigenlijk nooit klachten over. Misschien is je dm600 niet helemaal in orde. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen