Gast c.c. Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Wie zou mij kunnen helpen. Iemand uit de buurt Om mijn unbutu server aan de praat te krijgen. Ik heb echt geen verstand van linux. De server is goed alles is aanwezig. Ik woon in woerden.
Ome Merde Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 server ? waarvoor moet dit dienen dan ? wat is het struikelblok ? wat heb je allemaal al geprobeerd en waarom niet ? voorkauwen kan iedereen, zelf doen m.b.v van anderen is veel leuker en je steekt er ook nog wat van op hetgeen weer handig kan zijn bij calamiteiten. en trouwens, een installatie van Linux is appeltje-eitje (standaard install) als je voor de grafische manier gaat tenminste. de te branden iso is bootable ... merDe deze ruimte is te huur
Big fellow Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Kijk eens bij www.howtoforge.com voor goede howto's :-) . Als er dan iets niet lukt, laat dan maar weten wat er precies niet lukt... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast c.c. Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Bedankt voor jullie steun. Er zijn ten eerste veel keuzes van software. ubuntu / debian / clarkconect 30days. Ik heb nu ubuntu er in maar dat is best moeilijk. Ben natuurlijk programatjes gewend geen comandoos. Meschien ff een ander proberen. Wie weet wat het makelijkste is of zijn ze alle 3 op de zelfde manier.
Lucky_Luke Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Bij Ubuntu en Debian zit ook heel veel documentatie, weet wel dat het niet leuk is, maar het is absoluut een goed beginpunt. Op de Ubuntu side staat een goede handleiding, veel info over deamons/services is te vinden in /usr/share/docs. Ik gebruik zelf CentOS, een afgeleide van Redhat, ook heel veel documentatie voor beschikbaar. Vrijwel alles kan geconfigureerd worden via TUI, of remote via GUI of gewoon via commandline met editor. clarkconnect heeft veel minder (betaald!)support, loopt altijd achter, bied niet genoeg... Na het fysiek installeren/configureren, netwerk opzetten/definieren, sshd configureren, vervolgens alle andere services 1 voor 1 aflopen: httpd/apache, evt. sendmail (/BSMTP) opzetten voor je domain, mysql, ftp, samba/windowsserver, mgetty voor console login/faxserver, etc... Eenmaal klaar , heb je er geen omkijken meer naar: Code: [~]|164> ssh root@scooby wIPython system call: ssh root@scooby wroot@scooby's password: 23:12:36 up 457 days, 7:19, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00USER TTY FROM LOGIN@ IDLE JCPU PCPU WHATroot pts/0 buddha.scooby-ne 23:00 11:49 0.03s 0.03s -bash
Gast c.c. Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 Bedankt Lucky_Luke. Voor deze goede info. Toppy
Gast c.c. Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 Ik kon niet in root komen. Foute login. Ik ga hem opnieuw installeren. Maar ik denk dat het gaat lukken. Ik had ook een site gevonden met comandoos om te updaten. Dat werkt ook goed. Met wat gedult en tijd kom ik er wel uit. Het is warschijnlijk een paniek post geweest omdat het helemaal nieuw is en het makkelijker zou zijn als iemand het voor je doet die er verstand van heeft. bedankt voor jullie reakcies.
Lucky_Luke Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 root in ubuntu: # sudo su Hoewel het in het begin misschien beter is sudo te gebruiken...
NL1PDV Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 Misschien heb je hier iets aan ?? http://www.sateliti.info/showthread.php?t=9559 M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen