Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een dm8000 in pre order staan, met 2 dvb-s tuners. Mijn WF90 is uitegrust met twin LNB's. Ik wil mijn huidige dm800 naar een andere ruimte verplaatsen.

De 2 coax kabels van mijn diseqc switches komen in de meterkast uit. Is het mogelijk om daar een splitsing te maken van 1 kabel, zodat deze naar de andere ruimte gaat en naar de 2e tuner van de dm8000. Ik weet dat ik dan niet meer kan kijken op de 2e tuner van de dm8000, maar ik gebruik de 800 en 8000 99% van de tijd toch niet allebei tegelijk.

Geplaatst:

als je bedoelt 1 signaal kabel in en uit naar A of B , dan is da mogelijk

A/B handschakelaars (de naam zegt het al met de hand indrukken om van uitgang A naar B te gaan.

Heb er een voor dezelfde reden , maar nog gen tijd gehad om uit te proberen

Geplaatst:

Is er niet iets wat automatisch werkt? Of kan er een simpele switch tussen? Anders maar 1 kabel naar de dm800 rechtstreeks en van dm800 uit naar de 2e tuner van de dm8000.

Geplaatst:
Origineel bericht van: mrjvp
Ik heb een dm8000 in pre order staan, met 2 dvb-s tuners. Mijn WF90 is uitegrust met twin LNB's. Ik wil mijn huidige dm800 naar een andere ruimte verplaatsen.

De 2 coax kabels van mijn diseqc switches komen in de meterkast uit. Is het mogelijk om daar een splitsing te maken van 1 kabel, zodat deze naar de andere ruimte gaat en naar de 2e tuner van de dm8000. Ik weet dat ik dan niet meer kan kijken op de 2e tuner van de dm8000, maar ik gebruik de 800 en 8000 99% van de tijd toch niet allebei tegelijk.

Je kan toch een van die kabels door te zetten naar je DM800 en de andere naar je DM8000 zonder iets te hoeven splitsen? of heb je zo'n kabel met twee kernen? Ik weet niet of het qua bekabeling kan maar je zou ook beide LNB's op de DM8000 aan kunnen sluiten en dan de uitgang van de 2e tuner van je DM8000 naar je DM800 kunnen sturen.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Geplaatst:
Origineel bericht van: DeBeek
En dat is nu juist het probleem,

Een DM-8000 heeft op zijn 2 standaard tuners geen LNB out..

Alleen LNB in..

Ook belachelijk voor zo'n dure ontvanger, kan je er niet een Sat tuner bij kunnen steken?

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Geplaatst:

ik steek er 2 kabeltuners bij, dus dan zit ie vol... Maar ik denk misschien kan ik in de meterkast een splitsing maken, weet alleen niet of je dan signaalverlies hebt en goed switcht naar diverse satellieten.

Anders moet ik 1 kabel extra trekken, namelijk vanaf 2e switch rechstreeks naar DM800 en vanuit die uitgang naar de 2e tuner van de DM8000.

En ja het is eigenlijk belachelijk dat er geen uitgang zit op de tuners van de 8000. Voor dat geld, maar ja er zijn geen andere sat ontvangers met dezelfde mogelijkheden...

Geplaatst:

Je kunt in de meterkast een splitter plaatsen en zo de kabel naar twee tuners voeren. Als er altijd maar één tuner aanstaat is het geen probleem. Als beide tuners aanstaan krijg je een wat ingewikkelde beperking. Simpel gezegt, horizontaal gaat voor verticaal en bovenband gaat voor onderband. Als één tuner op een horizontale transponder schakelt moet de andere ook horizontaal kijken. Als één tuner naar de bovenband schakelt moet de andere ook naar de bovenband kijken met het risico dat met beide ontvangers in de bovenband de LNB met een regelmaat even naar de onderband terug valt.

Een splitter geeft verlies, normaal is dat nauwelijks een probleem, maar hoe dat bij jou uitvalt zul je moeten testen.

Het kost in ieder geval wat regenreserve.

Let er wel op dat je een splitter neemt voor sat, dus eentje die tot boven de 2000MHz gaat. Er zijn er ook voor kabel TV en die gaan tot 1000MHz.

Als je wilt testen pm mij maar, ik heb er nog wel een liggen.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen