espada Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Ik heb onlangs van een familielid een Philips 5816-23a gekregen. Deze ontvanger wil ik graag vast in de caravan gaan plaatsen i.p.v. steeds onze Maxdigital af te koppelen en aan te sluiten etc. Op zich een prima ontvangertje, hetzij erg beperkt kwa eigen zenderlijsten maken en inladen. Ik heb er de 9f van Raytec i.c.m. de lijst "Johan45 Monoblock kanalenlijst 28052009.bin" in gehad en dat werkte prima voor mij. Maar moeders vind het niet zo prettig steeds een toetsencombinatie te moeten drukken na het aanzetten, om het seca 3 gebeuren weer tot leven te wekken. Daarbij hebben alle extra's in de caravan niet zoveel meerwaarde. Nu bevalt mij de zenderlijst "Johan45 Monoblock kanalenlijst 28052009.bin" echter prima. De favorieten zijn zo voor deze ontvanger helemaal niet slecht ingedeeld. Zoeken naar dat ene kanaal is zo toch redelijk makkelijk. Dus probeer ik nu al enige tijd deze lijst i.c.m de originele fw "6071 OrgFirmware met snelscan incl.kanalenlijst 080508.bin" in de ontvanger te krijgen, maar dat wil natuurlijk maar niet lukken. Telkens als ik de ontvanger opstart vind deze geen kanalenlijst meer en moet ik de zenderlijst verplicht opnieuw laten zoeken. Een snelscan blijkt niet meer mogelijk, want de ontvanger doet er ineens een eeuw over om (ondanks de keuze 'op volgorde zetten') een door elkaar gehusselde zenderlijst op te slaan. Ik heb het al geprobeerd in combinatie met de bij de originele fw geleverde eeprom, maar ook met de eeprom die bij de 9f versie is meegeleverd. Niets lijkt de ontvanger te willen doen zoals ik het wil. Direct bij het laden van de firmware of achteraf, het maakt kennelijk niets uit. Aangezien het laden van de software via FlashDSX erg snel gaat, rest mij nu dus de vraag of dat wat ik wil überhaubt wel mogelijk is??? Als iemand het antwoord heeft? Please verlos me dan uit mijn lijden ;c) Vu+ Uno OpenPLi & DM600PVR OpenPli, Triax 88 met 4x Inverto Black Ultra twin op 13, 19.2, 23.5 & 28.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen