Ga naar inhoud


[TF7710PVR] 7710 HD PVR - prijsverschil


Gast pesseyur

Aanbevolen berichten

Gast pesseyur

Hallo iedereen,

 

In mijn zoektocht naar een nieuwe twin-pvr heb ik ook de topfield 7710 HD-PVR in gedachten. Echter, als ik een prijsvergelijk doe zijn die in duitsland te koop (kleur zwart ipv zilver) voor 220 euro minder dan Nederland of België en dan nog 160 gb meer op de schijf.

 

Ik lees wel op Nederlandstalige sites (Nederlands apparaat en ondersteuning). Maakt dit echt een verschil ? Is dit het addertje onder het gras ?

 

Dank voor jullie antwoord,

 

pesseyur

Link naar reactie
Delen op andere sites


De apparaten zijn van binnen allemaal identiek.

Het voordeel van de Nederlandse versie is dat je er de voor Nederland bedoelde firmware (met CDS fastscan en EPG en kanalenvolgorde) zonder omwegen erop kan (laten) zetten.

Als je firmware upgraden toch al geen spannende bezigheid vindt, kan je net zo goed een goedkoper model nemen en de Nederlandse firmware er dmv een patch in zetten.

Je betaalt met het NL-model denk ik ook voor een klein deel mee aan de ontwikkelkosten voor de NL-firmware. Al zie ik op dit moment nog niet in waarom de programmeurs beloond zouden moeten worden.

 

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pesseyur
Origineel bericht van: Hadrian
De apparaten zijn van binnen allemaal identiek.
Het voordeel van de Nederlandse versie is dat je er de voor Nederland bedoelde firmware (met CDS fastscan en EPG en kanalenvolgorde) zonder omwegen erop kan (laten) zetten.
Als je firmware upgraden toch al geen spannende bezigheid vindt, kan je net zo goed een goedkoper model nemen en de Nederlandse firmware er dmv een patch in zetten.
Je betaalt met het NL-model denk ik ook voor een klein deel mee aan de ontwikkelkosten voor de NL-firmware. Al zie ik op dit moment nog niet in waarom de programmeurs beloond zouden moeten worden.

Dank voor uw antwoord,
dus als ik heb goed begrijp is die nederlandse firmware niet nodig ? Ik zou het apparaat gewoon kunnen bestellen, astoncam erin met tvv-kaart (kanalen inlezen en ok). De firmaware voor de topfield komt dan gewoon via satelliet ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gebruik ik al van het begin af aan een in Duitsland gekochte TF7700HDPVR en dit met volle tevredenheid. Even de standaard perikelen buiten beschouwing gelaten want deze doen zich zowel op de Nederlandse versie 7710 als op de Duitse versie voor.

Een tweetal kennissen van mij gebruiken ook de Duitse versie en ook zij ondervinden daar geen enkele hinder mee.

Inderdaad, zoals hiervoor al aangegeven, is de Nederlandse versie geschikt gemaakt voor de CD EPG alleen werkt deze na anderhalf jaar nog steeds voor geen meter en ik denk dat ook niemand meer daarin gelooft dat dit ooit goed komt.

Dus het enorme prijsverschil is snel verdient.

Maar uiteindelijk beslis je zelf.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pesseyur

Ik weet het nu ook niet meer, maar in die Duitse shop wordt wel degelijk de 7710 aangeboden (+ 30,00 euro tegenover de 7700).

 

Amai, 't wordt enkel moeilijker, pfff.

 

grts,

 

pesseyur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pesseyur
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: pesseyur
Ik weet het nu ook niet meer, maar in die Duitse shop wordt wel degelijk de 7710 aangeboden (+ 30,00 euro tegenover de 7700).

Amai, 't wordt enkel moeilijker, pfff.

grts,

pesseyur

Vraag per mail wat het hardware id is(moet 233331 zijn voor nederland) van die 7710, er is nl ook een zwitserse "7710" shocked


Ga ik doen Sjaak(k). thks. Pfff, moest ik nu de 5000 pvr aanschaffen zou dat ook werkbaar zijn ?

(mail ondertussen verstuurd naar de shop, afwachten nu)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pesseyur
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ja maar een 5000 is geen HD apparaat, en een 5010 is ook een nederlands type smile
Nou ja we horen het wel welk id die 77xx heeft wink


Vandaag bericht gekregen : "hij of zij kon mij niet vertellen welke firmware erin zit bij verzending omdat het apparaat rechtstreeks geleverd wordt door Topfield, maar wel dat het apparaat perfect werkt met TVV of CD ???

grts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...