Ga naar inhoud


[Kabel] RTL start in oktober HDTV op de kabel


kapoentje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoe kan dit nou toch weer? De kabel zit toch al een hele poos

vol volgens sommigen? wink

 

Origineel bericht van: hemertje
en Canal Digitaal ook over 3 jaar wink

 

Ik zie de reactie's van de CanalDigitaal aanhang al weer aankomen: "RTL zendt toch alleen maar herhalingen en reclame uit, dat hoef ik niet in HD te zien. Goede beslissing van CanalDigitaal om hier niet aan mee te doen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: hemertje
en Canal Digitaal ook over 3 jaar wink


LOL! :D


Denk als Seca IV van start gaat en wij om een vrijwillige bijdrage van €19,95 gevraagd worden.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
en Canal Digitaal ook over 3 jaar wink

LOL, dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik dit bericht bij Tweakers las. Gauw maar ff naar Sat4All gegaan om een genuanceerde mening te kunnen vormen.
Ik ben bang dat CDS dit hopeloos gaat verliezen. Slagvaardig zijn ze niet. Terwijl we nog mogen wachten op Ned2 en 3 in HD, wordt CDS al ingehaald door UPC met RTL-HD.
Reacties als: Ned2 heeft toch nog niet zoveel HD-content slaan natuurlijk nergens op. Dat zijn inhoudelijke zaken. Als zo'n zender in de lucht gaat, moet je het gewoon aanbieden. En dat is het punt waar CDS het nu aan het verliezen is.
Als ze nou slim waren, namen ze er gewoon een hele transponder bij, plaatsen ze daarop de Ned2 en 3 in HD en RTL. Niet zo moeilijk doen over doorgiftekosten, of vergoedingen aan RTL. Dat komt later wel, als iedereen het in zijn pakket heeft en de prijzen alweer 1 of 2 keer verhoogd zijn.
Helaas zie ik dat echter niet zo snel gebeuren... De kabel wordt steeds aanlokkelijker.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: hemertje
en Canal Digitaal ook over 3 jaar wink


LOL! :D

3 jaar wachten?

KAN ECHT NIET!!!!!

HDTV op satelliet is veel mooier dan kabel en DVB-T en veel heldere beelden (ruimte van frequentie breedband).....

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet altijd waar te zijn.

 

Waar CDS 6 HD zenders op één transponder propt, doet een ander het met 3. Kabel is veelal ook afhankelijk van de aanvoer van HD kanalen van satelliet. History HD van Ziggo wordt bijvoorbeeld van de Thor afgenomen, zelfde geldt voor Animal Planet, maar de NL zenders krijgen de kabelbedrijven direct vanuit de studio aangeleverd, zonder dat het eerst een ritje maakt van 72000 KM...

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je tevreden bent met een basispakketje dan is CDS nog altijd aanlokkelijker dan de kabel. Scheelt minstends 6 Euro per maand. Met een SetTop pakketje meer dan 10 Euro per maand... Niet iedereen in Nederland wilt HD. Maar druk hoeven we ons eigenlijk niet te maken. De leuse met het Family en Entertainment HD pakket verplicht CDS feitelijk om deze zenders ook te gaan uitzenden(!) Anders komen ze hun belofte niet na (ik denk genoeg aanwijzingen om het 24 jarig abonnement per direct op te zeggen).

 

Nederland 2 en 3 in HD is feitelijk totaal niet belangrijk, daar hierop 100% upscale content op zeker tot in September.

 

Ergens zie ik ook wel een ondertoon in de RTL-HD boodschap en RTL uitzending gemist (die nu al ook via een XBOX gaat)... zeker omdat later in 2010 het pas met RTL4 en 5 begint. Wordt het misschien (net als SciFi) UPC exclusive voor een tijdje???

 

De tijd zal het leren....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS zal nu toch echt maatregelen moeten gaan nemen, anders zitten we straks zonder:

 

- Nederland 2 en 3 in HD

- RTL7 en 8 in HD

- UPC Direct zenders zoals: Extreme Sports, Hustler TV, Zone Reality etc.

 

Ze zullen waarschijnlijk ook wel een beetje met de handen in het haar zitten daar. Hopelijk komt er een oplossing dat we straks fijn naar alle HD-zenders kunnen kijken, in ieder geval naar Nederland 2 en 3 in HD. En dat we natuurlijk naar de UPC Direct zenders kunnen blijven kijken volgend jaar... smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dit is dus echt klinklare onzin he. HDTV op de kabel is momenteel zelfs blokvrijer dan op de sat. CDS propt teveel zenders op hun transponders. NED1HD schommelt tussen de 4 en 12mbit terwijl de kabel 15mbit constant per HD kanaal doorgeeft.

 

Ok de modulatie technieken (QAM, DVB-S, DVB-S2) zijn verschillend, maar dit zijn puur transportprotocollen. Het gaat om de transportstreams die erin verpakt zitten.

 

 

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...