Ga naar inhoud


[Kabel] RTL start in oktober HDTV op de kabel


kapoentje

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Hoppy

De satelliet aanbieders zoals CDS kennen dit probleem niet. Ze zijn geen eigenaar van een netwerk maar huren de transponders. Onderhoud hiervan betalen ze dus ook niet. Het abonnementsgeld kan dus volledige geinvesteerd worden in het huren van transpoders bij de beste/goedkoopste transponderaanbieder.
Natuurlijk betalen de kabelaars + satellietaabieders rechten voor het doorgeven van de content maar dat zal voor beide partijen hetzelfde zijn.

Ik zie dus geen enkele reden waarom ze niet een uitgebreid HDTV pakket zouden kunnen aanbieden incl. de RTL HD zenders. Het zal wel tegen een meerprijs zijn. De HD kanalen zullen wel optioneel zijn maar dat is niet zo erg.
Als je goede content krijgt wil je er ook wel voor betalen toch?




goedkoopste transponderhuur? Ze hebben de keuze uit Astra1 of 3. that's it. Alles andere kost heel veel geld. Vanwege verhuizen enzo. Daarnaast heb je nog iets meer nodig dan alleen een transponder te huren om televisie aan te bieden...

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:

Investeren in je eigen netwerkt betaalt zich wel weer terug.

Dat is onjuist en een compleet verkeerde gedachte. Dit is nu precies het gevaar waarin niet alleen de grote kabelaars zitten...

Het betaald zich namelijk niet vanzelf terug, want er moeten ook nog abonnees genoeg zijn die willen en kunnen betalen.

Zijn die er niet dan gaat de kabelaar failliet als ze de rente niet meer kunnen betalen. Hierdoor komt de bank dan ook weer in de problemen. Vervolgens komt Wautertje die de bank dan weer spekt van onze belasting centen...

Citaat:

goedkoopste transponderhuur? Ze hebben de keuze uit Astra1 of 3. that's it. Alles andere kost heel veel geld. Vanwege verhuizen enzo. Daarnaast heb je nog iets meer nodig dan alleen een transponder te huren om televisie aan te bieden...

CanalDigitaal kan een legio aan satellieten kiezen... Het is alleen de vraag of dat slim is(!?). Alles verhuizen naar Astra 3 is momenteel wel goed mogelijk. Naar horen zeggen kosten daar de transponders de helft als op Astra 1. Als CDS verhuisd kunnen ze zo van 4, 8 transponders maken (dit dus met 4 uitbreiden - wel inclusief TVV) zonder maandelijkse meerkosten. Als het inderdaad zo is dat de Transponders op 23.5 Oost de helft kosten -een- factor die wij niet weten en alleen maar op kunnen speculeren. En met 4 Transponders erbij (in combinatie met MPEG4 voor premium kanalen) heeft CDS zeer veel mogelijkheden...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Elwin
CDS zal nu toch echt maatregelen moeten gaan nemen, anders zitten we straks zonder:

- Nederland 2 en 3 in HD
- RTL7 en 8 in HD
- UPC Direct zenders zoals: Extreme Sports, Hustler TV, Zone Reality etc.


Ik vul dit aan met Film1-HD en Sport1-HD, Sport1.2 t/m 1.5, Eredivisielive 3 + 4. Het begint ondertussen een aardige waslijst te worden.

Overigens hoor je vaak dat CDS de wedloop met de kabelaars niet aan zou kunnen omdat er dure transponders gehuurd moeten worden, kosten die de kabelaars niet hebben.
Alsof de kabelaars geen tientallen miljoenen hebben moeten investeren in hun coaxnetwerken en het onderhoud daarvan, kosten die CDS niet heeft.
Moeten we dus eigenlijk wel "medelijden" hebben met CDS? Ik denk eerder dat een grijpgrage investeringsmaatschappij, de eigenaar van CDS, te besodemieterd is om nieuwe transponders af te huren en alleen aan winst op korte termijn denkt. Nieuwe transponders huren past daar natuurlijk niet bij...


Inderdaad een enorme waslijst inmiddels. Het zou voor CDS het beste zijn om nu echt eens een nieuwe transaponder erbij te huren. Anders gaan ze alleen maar meer marktaandeel verliezen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met MPEG4 en DVB-S2 kan je de capaciteit ook nog vergroten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Littlesat:

 

De kabelaars hebben ruim voldoende abonnees om hun bedrijfsvoering rond te kunnen krijgen. Concurrentie hebben ze (nog) niet, ze zijn nu nog oppermachtig in hun eigen regio's.

 

Investeren loont dus zeker voor hun, want de abonnees kunnen toch geen kant op. Velen wijken juist niet uit naar de schotel omdat ze dat te ingewikkeld of te duur vinden (ivm aankoop ontvanger, schotel e.d.).

Ik denk dat de kabelaars dan ook niet snel failliet zullen gaan. Er zitten immers ook grote investeringsmaatschappijen achter.

 

Vwb CanalDigitaal zijn er genoeg mogelijkheden om HD kanalen aan te kunnen bieden. Er zijn transponders genoeg beschikbaar. Ok, dat kost geld, maar wellicht is verhuizen naar een andere transponder een optie. Overschakelen naar een andere satelliet kan ook, zelf met enige overlast voor de abonnees zou dit kunnen. Als je niet extra hoeft te betalen voor HD kanalen omdat CDS voor een andere satelliet kiest zou ik wel met ze meegaan.

 

We zullen het afwachten wat CDS gaat doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Als je niet extra hoeft te betalen voor HD kanalen omdat CDS voor een andere satelliet kiest zou ik wel met ze meegaan.

Ook als je dan voor 59 Euro een HD-ontvanger MOET aanschaffen als alles naar DVB/S2-MPEG4 overgaat?
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
RTL 8 in HD? Wat heb je daar nou aan?

Volgens mij is de best bekeken RTL zender RTL4.



Zal wel te maken hebben met het programma-aanbod. RTL8 bijvoorbeeld zendt relatief veel aangekocht (Amerikaans) materiaal uit. Dat is tegenwoordig meestal wel beschikbaar in HD.

RTL4 daarentegen zendt veel meer eigen producties uit. Die zijn vermoedelijk nog lang niet allemaal alvast in HD opgenomen.

Om dezelfde reden zul je waarschijnlijk ook eerder Net5 zien overstappen naar HD dan SBS6.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Allure
Origineel bericht van: Neptunus
RTL 8 in HD? Wat heb je daar nou aan?

Volgens mij is de best bekeken RTL zender RTL4.



Zal wel te maken hebben met het programma-aanbod. RTL8 bijvoorbeeld zendt relatief veel aangekocht (Amerikaans) materiaal uit. Dat is tegenwoordig meestal wel beschikbaar in HD.

RTL4 daarentegen zendt veel meer eigen producties uit. Die zijn vermoedelijk nog lang niet allemaal alvast in HD opgenomen.

Om dezelfde reden zul je waarschijnlijk ook eerder Net5 zien overstappen naar HD dan SBS6.


Je hebt gelijk, heeft RTL ook aangegeven, maar dan had ik toch voor RTL 5 gekozen in plaats van RTL8, dat RTL is een grote mislukking, kwam toen in de plaats van Talpa. Jammer eigenlijk, velen keken met leedvermaak naar de ondergang van Talpa maar kijk eens wat je ervoor terug hebt: een RTL herhaal prutzender!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er eigenlijk al een reactie van CanalDigitaal op deze ontwikkelingen? Ik kan na enig speurwerk alleen uitleg vinden over het ontbreken van Ned 2&3 HD: "Gezien de beperkte bandbreedte die Canal Digitaal momenteel beschikbaar heeft is voorlopig wel gekozen om alleen Nederland 1 in HD door te geven, Nederland 2 en 3 HD zijn vooralsnog niet via satelliet beschikbaar. Reden daarvoor is dat Canal Digitaal eerst duidelijkheid wil over welke programma´s daadwerkelijk in HD uitgezonden gaan worden, vooralsnog worden er buiten de Tour de France geen programma´s in HD uitgezonden op de publieke zenders.".

 

Ik ben wel benieuwd wat de toekomstplannen van CanalDigitaal op HDTV gebied zijn. Het lijkt me zo dat het niet ophoudt bij RTL HD, SBS zal ook volgen en wie weet zelfs zenders als TMF, Comedy Central etc. Als je elke keer voor elke HD zender die erbij komt een nieuwe oplossing moet verzinnen dan schiet dat niet op. Ik hoop dat ze snel laten weten wat ze in de toekomst gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon geduld hebben. Kleurentelevisie is er uiteindelijk ook gekomen. CDS gaat echt wel eens over op HD, is het niet links om de boom, dan is het wel rechts om de boom.

CDS zal wel niet de eerste zijn, maar komen komt het wel eens op een dag.

Alle programma-makers zijn ooit uiteindelijk ook overgestapt op kleuren van zwart-wit uitzendingen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...