Ga naar inhoud


[Kabel] RTL start in oktober HDTV op de kabel


kapoentje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Johan45
Volgens mij is er gewoon geen ruimte op de transponders momenteel en heeft het niets te maken met wat er op 2 en 3 uitgezonden wordt.
Ook CanalDigitaal wil graag meedoen met de concurentie, maar dit is nu nog een stap te ver voor ze.


Inderdaad, maar op een gegeven moment zullen ze wel moeten, anders maar een samenwerking met een grote partij zoeken, de basis is in Nederland te smal.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Inderdaad, maar op een gegeven moment zullen ze wel moeten, anders maar een samenwerking met een grote partij zoeken, de basis is in Nederland te smal.


Is dat nou werkelijk zo? Ik las op een ander forum een berekening dat één HD zender 50.000 euro per maand kost aan transponderhuur.
Als je dit over ~800.000 betalende CDS/TVV abonnee's verdeelt krijg je een meerprijs van 6 eurocent per abonnee per maand. Voor dit kleine beetje geld krijg je een perfect beeld op de publieke zenders, ook met SD materiaal, en ga je weer volop de concurrentiestrijd aan met de kabel.

6 eurocent per zender, waar hebben we het in godsnaam over?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
6 eurocent per zender, waar hebben we het in godsnaam over?

Rond dat eens naar boven af, dan wordt het 10 cent per HD zender - maar dan iedereen meedoen. En heb je Nederland 1,2 en 3 in HD, de vier RTL zenders en de 3 SBS zenders dan is dat 1 Euro per maand...

Heb je maar 100.000 HD abonnees dan is het ineens 8 Euro per maand.

Zo is het wel ineens duidelijk dat de kabel ietje makkelijker met HD kanalen kan stunten...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Rond dat eens naar boven af, dan wordt het 10 cent per HD zender


Je hebt gelijk. 10 eurocent is een onoverkomelijk bedrag voor velen. Veel mensen in dit forum schieten volledig in de vlekken bij zo'n prijsverhoging. smile (en volgens mij is dit nog echt waar ook)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GeniusX
Het verbaast me ieder keer weer, hoe mensen berekeningen kunnen
maken over zaken waar ze absoluut geen verstand van hebben.
(niet persoonlijk bedoeld!)

Als je betere berekeningen kan maken, laat het ons weten?

Doe ik ook een poging: jaaromzet Eutelsat is 940 miljoen, aantal verhuurde transponders is 523. Per transponder ongeveer 2 miljoen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook niet gezegt dat ik het weet, maar dat het me verbaast! Er zit wat mij betreft een groot verschil tussen iets

berekenen en zomaar ongenuanceerd wat roepen. Voor jou zijn alle transponders even duur en is dat het enige wat Eutelsat

doet.

 

We zijn overigens aardig off-topic bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: moonchild
Origineel bericht van: GeniusX
Het verbaast me ieder keer weer, hoe mensen berekeningen kunnen
maken over zaken waar ze absoluut geen verstand van hebben.
(niet persoonlijk bedoeld!)

Als je betere berekeningen kan maken, laat het ons weten?

Doe ik ook een poging: jaaromzet Eutelsat is 940 miljoen, aantal verhuurde transponders is 523. Per transponder ongeveer 2 miljoen.


Als we vervolgens uitgaan van CDS die 6 HDTV zenders op een transponder zet dan kost één HDTV zender ~27.750 euro per maand. Maal 2 (NL2- + 3-HD) maakt 55.500 euro per maand.

Het beoogde dubbeltje per maand per abonnee aan meerprijs voor het doorgeven van NL2- en 3-HD klopt in dit geval aardig.

Dat de zaak "niet haalbaar" zou zijn lijkt mij in ieder geval kolder. Er wordt maar gedaan alsof CDS een hele kleine speler is zonder draagvlak maar ik noem 800.000 abonnee's geen kattepis!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GeniusX
Ik heb ook niet gezegt dat ik het weet, maar dat het me verbaast! Er zit wat mij betreft een groot verschil tussen iets
berekenen en zomaar ongenuanceerd wat roepen. Voor jou zijn alle transponders even duur en is dat het enige wat Eutelsat
doet.

Mijn opmerking was ook niet negatief bedoeld wink had alleen de hoop dat je insider informatie zou hebben....

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...