Ga naar inhoud


[Kabel] RTL start in oktober HDTV op de kabel


kapoentje

Aanbevolen berichten

Toch moet Canal Digitaal zorgen dat ze de boot niet missen met HDTV. Iemand die nu voor de keuze staat: satelliet of kabel zal misschien sneller geneigd zijn om voor de kabel te kiezen (even los van alle andere zaken als bitrates en aanschafkosten), alleen al omdat de kabel meer NL zenders in HD (gaan) aanbieden. Dat er op die zenders nog weinig programma's echt in HD worden aangeboden, zal niet altijd bekend zijn bij de mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat ik nou niet begrijp, dat CDS met de inruilactie nog een dvb-s ontvanger aanbied, dit was namelijk al een hele grote zet geweest, om op afzienbare tijd volledig over te gaan naar dvb-s2.

een gemiste kans zou ik zeggen.

 

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Johan45
Volgens mij is er gewoon geen ruimte op de transponders momenteel en heeft het niets te maken met wat er op 2 en 3 uitgezonden wordt.
Ook CanalDigitaal wil graag meedoen met de concurentie, maar dit is nu nog een stap te ver voor ze.


Inderdaad, maar op een gegeven moment zullen ze wel moeten, anders maar een samenwerking met een grote partij zoeken, de basis is in Nederland te smal.


Ik hoef geen zender waar geen HD op wordt uitgezonden ned 2 en 3 bijvoorbeeld dus dat gezeik over CDS begrijp ik niet maar ja schijnt hier mode te zijn

CDS komt heus wel mte de HD zenders als die ook daadwerkelijk in HD uitzenden als CD ze nu al in het pakket doet krijg je weer gezeur dat alles geupscaled is enz enz

Samsung UHD 55" 3D , VU+ 4k solo  VU+ Zero
Samsung led 40"
Bigsat Viosat  , Onkyo TX-NR 515 met 7.1 Jamo boxen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hans v O 286
[
Ik hoef geen zender waar geen HD op wordt uitgezonden ned 2 en 3 bijvoorbeeld dus dat gezeik over CDS begrijp ik niet maar ja schijnt hier mode te zijn



Er wordt binnenkort wel bij Nederland 2 en 3 in HD uitgezonden, niet veel maar toch.
Daarbij wordt de kwaliteit van SD significant beter, dus best wel reden om mee te doen met de kabel uit concurrerend kwaliteit oogpunt.

Verder is je taalgebruik niet zoals we met elkaar omgaan op Sat4all, graag een beetje opletten bij volgende berichten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hans v O 286


Ik hoef geen zender waar geen HD op wordt uitgezonden ned 2 en 3 bijvoorbeeld dus dat gezeik over CDS begrijp ik niet maar ja schijnt hier mode te zijn


Dus jij ziet geen verschil tussen NL1 en NL1-HD? En dan heb ik het uiteraard niet over de Tour de France of ander native HD spul maar gewoon SD.

Ook SD is wat mij betreft twee klassen beter op NL1-HD, dus NL2- en 3-HD zijn zéér welkom. Eindelijk heeft CDS dan beeld op de publieke zenders wat kan concurreren in beeldkwaliteit met de kabel.
En dat voor hooguit enkele dubbeltjes per abonnee. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Beeld wat kan concurreren met de kabel?

 

Ik weet niet of je het gelezen hebt maar de publieke omroep wil de bitrate van de HD zenders opvoeren naar 15mb/s op de kabel.

 

Dat is voor Canal Digitaal ongekend hoog en ik verwacht dat Canal Digitaal deze bitrate bij lange na niet gaat doorgeven. Gemiddeld vindt Canal Digitaal

7 mb/s al meer dan genoeg voor een HD zender.

 

En het zal ook wel weer zonder Dolby Digital geluid blijven vrees ik. Dus zolang Canal Digitaal deze producten niet gelijkwaardig maakt met de kabel, blijft het een minderwaardig product ten opzichte van de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hans v O 286

Ik hoef geen zender waar geen HD op wordt uitgezonden ned 2 en 3 bijvoorbeeld dus dat gezeik over CDS begrijp ik niet maar ja schijnt hier mode te zijn

Voor wie het verschil eens wil zien tussen NED1 en NED1 HD.
2 opnames van hetzelfde programma gemaakt.
Zoom gerust eens in op de das, op het "1" logo of de letters NOS, en merk hoe het HD beeld duidelijk scherper is.
Bij de das zie je in het geval van "NED1 HD" echt nog duidelijk het motief, bij "NED1" wordt dat een beetje raden.
In beide gevallen heeft mijn PC dezelfde upscale methode gebruikt.
Hoe groter je scherm is hoe meer die verschillen zullen opvallen.

ned1vsned1hd1.th.jpg

zoom op de das :
ned1vsned1hd2.th.jpg

En wat bitrates betreft :

NED1 : 3,6 Mbit
ned1vsned1hd3.th.jpg

NED1HD : 5,2 Mbit
ned1vsned1hd4.th.jpg

Met een bitrate die bijna de helft hoger ligt in combinatie met een veel efficiëntere codec verwondert het niet dat NED1HD een pak scherper is dan NED1.

Ik vind het dan ook niet verstandig om te zeggen dat je het verschil toch niet ziet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Je ziet het verschil wel, maar het is niet zo duidelijk als op de kabel.

Heb ik ook niet beweerd, hee.
Ik heb hier kabel analoog, en daar zitten een paar zenders op die ongeëncrypteerd zitten (de VRT's).
Als ik dan de bitrates bekijk zijn die op de kabel echt pakken hoger.
En dan zie je echt wel verschil in kwaliteit, zeker als je dan nog bepaalde kanalen op satelliet mist, zoals Canvas HD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast Discotrain

ik ben klaar met CD en ben weer terug naar UPC gegaan met HD ontvanger en HD zenderpakket er bij.. en moet zeggen heerlijk beeld beter dan wat het was van UPC...

 

moet wel bekennen dat de ontvanger de zenders vast heeft staan en je ze niet kan veranderen.. soms best lastig als je aan het zappen bent en ineens de reclame zenders van UPC tegen komt...

 

maar verder neusje van de zalm :Dook het opnemen gaat goed geen enkel probleem

 

Schotel gebruik ik nu alleen voor Free To Air zenders mijn Favo zenders zijn toch N24.. kabel1.. Vox en RTL

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De nieuwsbrief die de UPC klanten vandaag hebben ontvangen laat er geen gras over groeien. Het is dan wel geen Baby HD kanaal zoals de CanalDigitaal abonnee's tegemoet kunnen zien maar toch;

 

"RTL 7 en RTL 8 in HD: vanaf half oktober bij UPC!

 

Half oktober wordt het UPC HD abonnement uitgebreid met RTL 7 HD en RTL 8 HD. Dat betekent dat u alle programma's van RTL 7 en RTL 8 dan ook in superieure HD beeld- en geluidkwaliteit kunt bekijken.

 

RTL 7 is de zender voor de mannelijke kijker met veel zakelijke programma's en sport. Overdag zendt RTL 7 financieel-economisch nieuws en

gerelateerde programma's uit. 's Avonds verslaat de zender belangrijke sporttoernooien en motorsport, maar ook films en series.

 

 RTL 8 is de vrouwenzender van RTL Nederland. De zender heeft een warme, gezellige uitstraling met programma’s die de vrouwelijke kijker tussen 20 en 49 jaar aanspreken. Op werkdagen bieden de vaste ankers ‘Oprah Winfrey Show’ en ‘Dr. Phil’ en de soap der soaps ‘As The World Turns’ een moment van rust.

 

Daarnaast kan de kijkster elke werkdag om 20.30 uur bij RTL 8 altijd terecht voor een heerlijke film in de genres drama, feelgood en comedy."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...