Gast christiano Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 Gisteren iets vreemd meegemaakt! Mijn traix 88 cm schotel staat op een steun onder het terras . Het onweerde gisteren en was op het terras net voor de schotel aan het borstellen en ik voelde de elektriciteit van het onweer wanneer ik voor de schotel doorliep! Normaal ??
Moderator ceesv Geplaatst: 23 juli 2009 Moderator Geplaatst: 23 juli 2009 Origineel bericht van: christiano Gisteren iets vreemd meegemaakt! Mijn traix 88 cm schotel staat op een steun onder het terras . Het onweerde gisteren en was op het terras net voor de schotel aan het borstellen en ik voelde de elektriciteit van het onweer wanneer ik voor de schotel doorliep! Normaal ?? Ik denk, dat je door het borstellen jezelf "statisch" hebt gemaakt.Statische elektriciteit ontstaat als isolerende materialen wrijving van elkaar ondervinden, bijvoorbeeld polyester van een broek en wol van een stoel. Als u met zo'n broek op zo'n stoel zit te schuiven, en rubberen schoenen draagt, wordt u elektrisch opgeladen. Dat merkt u overigens pas als u in aanraking komt met een geleidend materiaal, zoals een metalen tafel of een deurknop. De in uw lichaam verzamelde lading (statische elektriciteit) vloeit dan heel plotseling weg. Als het niet te licht is ziet u een bliksemflits(je), het knettert en u voelt een schok(je). Vervelend die schokken, maar niet erg gevaarlijk. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 Citaat: ik voelde de elektriciteit van het onweer wanneer ik voor de schotel doorliep! Normaal ?? Ja, is normaal. Dan ben je vanaf nu: "de Hulk"..!
lelystedeling Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 haha ik vind het wel geinig:P misschien heb je zoveel veel stroom aangetrokken via je schotel dat je nu spontaan HD hebt lolzz:P
Connexxion Geplaatst: 1 augustus 2009 Geplaatst: 1 augustus 2009 Ken je misschien op de kermis gaan werken als Mister Volta.....ha ha DM800 - DM500 - Triax 78 Multiblock
Eduard07 Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Origineel bericht van: ceesv Ik denk, dat je door het borstellen jezelf "statisch" hebt gemaakt. Kan nu zelf ook satellieten ontvangen als draaibare schotel.. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
andre123 Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Ja dan ben je nu normaal. _________________________ HTPC met DvbViewer en flycccam op windows vista ultimate 64bit DM 800 Visiosat Big BiSat - vantage 8/1 - 8 x Alps lnb
Pjotrb Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Bij onweer: binnen blijven. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Moderator ceesv Geplaatst: 2 augustus 2009 Moderator Geplaatst: 2 augustus 2009 Er blijft nu nog een vraag open. Wie of wat werd er geborsteld? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Origineel bericht van: ceesv Er blijft nu nog een vraag open. Wie of wat werd er geborsteld? Het antwoord staat toch in de eerste posting van de topicstarter? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen