Ga naar inhoud

onweer en schotel!

Aanbevolen berichten

Gast christiano
Geplaatst:

Gisteren iets vreemd meegemaakt!

Mijn traix 88 cm schotel staat op een steun onder het terras .

Het onweerde gisteren en was op het terras net voor de schotel aan het borstellen en ik voelde de elektriciteit van het onweer wanneer ik voor de schotel doorliep! Normaal ??

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: christiano
Gisteren iets vreemd meegemaakt!
Mijn traix 88 cm schotel staat op een steun onder het terras .
Het onweerde gisteren en was op het terras net voor de schotel aan het borstellen en ik voelde de elektriciteit van het onweer wanneer ik voor de schotel doorliep! Normaal ??

Ik denk, dat je door het borstellen jezelf "statisch" hebt gemaakt.

Statische elektriciteit ontstaat als isolerende materialen wrijving van elkaar ondervinden, bijvoorbeeld polyester van een broek en wol van een stoel. Als u met zo'n broek op zo'n stoel zit te schuiven, en rubberen schoenen draagt, wordt u elektrisch opgeladen. Dat merkt u overigens pas als u in aanraking komt met een geleidend materiaal, zoals een metalen tafel of een deurknop. De in uw lichaam verzamelde lading (statische elektriciteit) vloeit dan heel plotseling weg. Als het niet te licht is ziet u een bliksemflits(je), het knettert en u voelt een schok(je). Vervelend die schokken, maar niet erg gevaarlijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:
Citaat:
ik voelde de elektriciteit van het onweer wanneer ik voor de schotel doorliep! Normaal ??

Ja, is normaal. Dan ben je vanaf nu: "de Hulk"..! sick
Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv

Ik denk, dat je door het borstellen jezelf "statisch" hebt gemaakt.

Kan nu zelf ook satellieten ontvangen als draaibare schotel.. :D

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ja dan ben je nu normaal. :D:D

HTPC met DvbViewer en flycccam op windows vista ultimate 64bit

DM 800

Visiosat Big BiSat - vantage 8/1 - 8 x Alps lnb

• Moderator
Geplaatst:

Er blijft nu nog een vraag open.

Wie of wat werd er geborsteld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Er blijft nu nog een vraag open.
Wie of wat werd er geborsteld?

Het antwoord staat toch in de eerste posting van de topicstarter? confused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen