Ga naar inhoud


[TF7700PVR] voornemens de 7700 te kopen of de 8121 philips


edwin40

Aanbevolen berichten

Hallo ik wil graag de topfield 7700 kopen ,mijn buurman heeft er een staan en wat mij opvalt is dat het zappen tussen hd kanalen zeer traag verloopt (heeft de philips 8121 dit ook?)

De buurman vertelde mij ook dat als je opneemt via de 7700 dat er een codering word meegezonden en dat je daarom binnen 24 uur het opgenomen programma moet kijken? heeft de philips dat ook?

philips of topfield?????

 

bedankt

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Neen, de philips 8121 heeft dit niet. Vele boxen blijken hun opgenomen programmas gecodeerd op te slaan en in praktijk leidt dit idd. tot een beperking in tijd om deze te bekijken (meestal wel meer dan 24 uur), de philips slaat decodeerd deze VOOR opslag zodat je deze eeuwig kunt bekijken. Ik heb de philips nu reeds een twee maand en ben hier niet echt ontevreden over. Er zijn nog vele verbeteringen mogelijk maar ik hoop dat toekomstige firmware upgrades deze met zich meebrengen. Als je wat zoekt vind je over elke decoder wel problemen, voor mensen die niet echt technisch zijn aangelegd denk ik dat de 8121 trouwens zeer goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de 8121 en hoewel ik ook nog een topfield heb er er fan van ben moet ik zeggen dat alles mij enorm meevalt. De tuner doet echt wat je wilt, hij zapt snel, zelfs sneller dan ik met de topfield had. Het beeld en de epg is goed. De kanalenlijst is met zo'n kleine 1000 zenders gevuld. Via hdmi of scart kun je kijken. Een voordeel is dat je de opgenomen programma's kunt bekijken ook later zoals mijn voorganger beschreef, echter kun je ze er niet afkrijgen met usb of netwerk want deze poorten worden niet gebruikt. Conclusie zeer tevreden op dit laatste na.

reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je wel vertellen dat in de laatste firmware van Topfield een auto decodeerfunctie zit die automatische een kopie maakt zodat opnames te bewaren zijn. Daarnaast kun je met de Topfield wel bestanden overzetten dmv USB of ethernet (netwerk aansluiting) en is de zenderlijst eventueel met de computer aan te passen.

 

Naast dit alles kun je met de Topfield wel 2 kanalen tegelijkertijd opnemen. maar ja, er zit natuurlijk ook een flink prijsverschil in t.o.v. de Philips, zeker gezien het feit dat je hierbij nog een CI module (advies=powercam)bij moet kopen.

 

succes met je beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds een aantal jaren de TF 7700 HCSI en sinds 2 maanden de Philips 8121.

De verschillen: De TF heeft een veel mooier beeld, HD en SD. Bij de TF kun je zendervolgorde wijzigen, bij de 8121 niet.

Met de TF kun je ook prog. opnemen, ik gebruik een USB stick van 16 GB. Ik kijk regelmatig naar opgenomen programma's van enkele dagen of weken oud.

De TF heeft een alfanummeriek display, dus je ziet bij welke zender op staat. Bij de Philips zie je alleen prog met het kanaalnummer.

De harde schijf van de 8121 staat continu aan, in de slaapkamer is dit storend. Ik heb de hd er uitgehaald, ik gebruikte de opnamemogelijkheid toch niet.

Bij de TF kun je ITV HD ontvangen plus de BBC i kanalen, bij de 8121 niet.

De disecq instellingen van de 8121 moeten regelmatig opnieuw worden ingesteld.

De afstandsbediening van de 8121 vind ik "minder" dan de TF.

 

De Philips zapt daarentegen wel sneller en heeft geen cam nodig.

 

Samenvattend, de TF is bij mij veruit de favoriet.

 

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt,

 

Groeten,

 

Zier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topfield heeft zeker mooie opties die hiervoor zijn genoemd. Echter heb wel problemen met:

Ondertitels (History HD, History, ZoneReality)

EPG (History HD, History) Denk dat het ppols is ofzo

Geluidspoor(history HD moet soms erst wisselen van eng naar eng en dan wer terug)

 

Ik weet niet of andere dit probleem ook hebben en of ze het hebben kunnen oplossen.

Dreambox 800HD / Topfield 7700HSCI / Technisat Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...