Ga naar inhoud


Welk biertje in Frankrijk ?


RVP

Aanbevolen berichten


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ben het niet altijd met jan eens maar deze keer heeft hij echt gelijk laughlaugh

voor een echt biertje moet je toch in belgie zijn of luxemburg

maar geen frans bah :D:D

dat ze dat ned. spul met die groene etiketjes nog bier durven te noemen shockedshocked

 

gr metropar

post-930-1318260366,8033_thumb.jpg

post-930-1318260366,8425_thumb.jpg

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vraag het maar eens aan forumlid "1664" :D

Die woont in Frankrijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tegernsee helles

 

is super bier. en een lekkere franziskaner op zijn tijd is ook heerlijk!

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP

Ben geen dure bier liefhebber, iets als Amstel/Heineken is goed genoeg.
Welk Frans biertje lijkt daar ongeveer op ?

Zal ik dan maar gewoon een antwoord geven op je vraag?

Fisher uit de Elzas lijkt op ons fabriekspils.
En Jeanlain blonde, Pelforth blonde ook. De blondjes.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664

Seize Cent Soixante Quatre !



Jaaaah over een paar weken geniet ik hier ook weer van :D

Overdag voor erge dorstlessen een kronenbourg van het lagere alcehol percentage en s'avonds 1664 hmmmmmmmm laugh

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Zodra ik terug ben laat ik weten welke goed is bevallen.


Vergeet er dan ook niet bij te vermelden voor hoeveel geld je afgezet bent. Frankrijk staat daar om bekend en de Nederlanders blijven er maar heen gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Vergeet er dan ook niet bij te vermelden voor hoeveel geld je afgezet bent. Frankrijk staat daar om bekend en de Nederlanders blijven er maar heen gaan.


Ja, zal ik ook doorgeven hier. blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haalde altijd van die kartonnen dozen met Kronenbourgh, lekker makkelijk, met de hand op te draaien en dan op het strand met je wereldontvangertje naar de Tour luisteren, iets te knabbelen en erbij en dan lekker loom van de zon en het bier terugslenteren naar je appartement of camping.

 

Kortom, goeie herinneringen aan! wink

 

Maar dat was nog in de tijd dat je tijdens de Tour altijd vrij was. Hier moet de vakantie nog beginnen! En dat terwijl bijvoorbeeld volgende week de Eredivisie alweer begint, dit heb ik nog nooit meegemaakt!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, nog even over Heineken. Dat is in de meeste buitenlanden een exclusief en dus duur bier. Dat hebben ze met slimme advertisement en product placing in het buitenland bereikt.

 

Maar ik begrijp niet dat als je naar het buitenland gaat je niet kennis gaat maken met de plaatselijke bieren. In de Franse supermarché vind je zat merken, ook redelijk goedkope gedestilleerd trouwens.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha, dat was wel een inkoppertje. Als jij bocht als amstel en ginneken drinkt ben je bepaald niet kieskeurig.

 

Maar ik heb altijd het principe dat ik in het buitenland ook leef op lokale producten. Dus net terug van Griekenland. Daar drink je Mythos bier, en bij het eten een landwijn zo uit de achtertuin.

 

Boodschap: laat je verrassen bij die fransosen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
O ja, nog even over Heineken. Dat is in de meeste buitenlanden een exclusief en dus duur bier. Dat hebben ze met slimme advertisement en product placing in het buitenland bereikt.


Dat werkt in Frankrijk niet, want buitenland="eng".
Dus heeft de Heineken campagne in Frankrijk een heel andere aanpak gehad: Heineken="Frans"
"Frans" Heineken komt uit Franse fabrieken en de meeste Fransen denken dan ook dat het om echt Frans bier gaat.

Bier is in Nederland spotgoedkoop, dus ga je de grens over dan wordt het duurder. Frankrijk heeft geen statiegeldsysteem, en dus ook geen kratten bier. Wel sixpacks en 24-packs.

Grote merken staan normaal op de tap ( vraag om 'pression' )en in de supermarkten kun je alles vinden wat je wilt, ook Amstel en Bavaria, maar ook de Belgische trappist en nog veel meer 'specials' .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...