Ga naar inhoud


Welk biertje in Frankrijk ?


RVP

Aanbevolen berichten


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Bier is in Nederland spotgoedkoop


Huh...?

Bier in NL goedkoop?
Ben zeker nog nooit in Duitsland geweest. Het bierland bij uitstek en werkelijk goedkoop. Niet alleen dat...maar uitstekend bier.

En..hier is gelukkig geen Heineken en dat soort brak water te koop.
Heineken zou hier geen poot aan de grond krijgen tussen die kwaliteits bieren hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ben zeker nog nooit in Duitsland geweest. Het bierland bij uitstek en werkelijk goedkoop. Niet alleen dat...maar uitstekend bier.

En..hier is gelukkig geen Heineken en dat soort brak water te koop.
Heineken zou hier geen poot aan de grond krijgen tussen die kwaliteits bieren hier.


Nee, Duits bier is lekker. Dat brouwen ze toch van Rijnwater :D
Da's toch zo'n geböss of zoiets.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: satvet

Nee, Duits bier is lekker. Dat brouwen ze toch van Rijnwater :D
Da's toch zo'n geböss of zoiets.

Daarom noemen ze die verordening ook Reinheitsgebot

Origineel bericht van: Drs Ijzerbout

Vergeet er dan ook niet bij te vermelden voor hoeveel geld je afgezet bent. Frankrijk staat daar om bekend en de Nederlanders blijven er maar heen gaan.

Daarom ga ik altijd als duitser vermomd naar Frankrijk. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het wel met Neptunus eens dat Kronenbourgh heel goed te drinken is en heel makkelijk te openen met draaidop.

Heineken word onder licentie gebrouwen in Frankrijk en is heel anders van smaak dan hier.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Maar ik begrijp niet dat als je naar het buitenland gaat je niet kennis gaat maken met de plaatselijke bieren.


Maar dat ga ik toch wel doen ?
Ik hoef geen Heineken, ik vroeg alleen om een soort gelijk biertje maar dan Frans.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Jullie kunnen lullen wat je wilt...zolang Heineken van grachtenwater gebrouwd wordt, mot ik het niet.


je hebt wel gelijk hoor! Ik kom vaak in Nassau en Bad Ems am Lahm en daar drinken ze Königsbacher, is echt wel een kwaliteitsbiertje!

Konigsbacher.jpg

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

""Ben zeker nog nooit in Duitsland geweest. Het bierland bij uitstek en werkelijk goedkoop. Niet alleen dat...maar uitstekend bier.""

 

Ach man wat voor spoelwater trekken ze daar op flessen, en wat een eenzijdige beperkte keuze in die Biergarten!

Trek eens westwaarts over de streep, en bekijk er de varieteit die daar aangeboden wordt!

Jullie hebben wel een keuze van pils en witbier en daarbij blijft het... (eenzijdig!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ach ja...laten die Belgen maar lekker hun smaakmakers in dat witbier mieteren.

Dat moeten ze wel, anders smaakt het helemaal nergens na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen maar witbier kent, dan ken je maar 1% van de belgische bieren!

 

Vergeet je ollandse of duitse vooringenomenheid en kom es onze bieren proeven, maar neem voor de zekerheid of een chauffeur mee, of boek hier een overnachting!

Ik wil niks zeggen van de soorten en kwaliteit, ik laat het aan U over na een "proef"periode!

Zum Wohl, allé santé

 

Het is niet voor niks dat we de wereld door geprezen worden voor onze smaak en kwaliteit!(ben geen chauvinist hoor!)

Tracht ook maar eens een opendeurdag mee te maken aan onze brouwerijhogescholen...

You ain't seen nothing yet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Iedereen zijn smaak waarover niet te twisten valt.

 

Maar ik drink uit principe geen bier dat d.m.v. smaakmakers geparfumeerd is.

 

Een bier is naar mijn smaak pas echt lekker als het zonder enige vorm van smaakmakers aangenaam smaakt.

 

Hetzelfde geldt voor o.a. Heineken dat door chemicalien langer houdbaar wordt gemaakt.

 

Ben blij dat de Duitsers zich nog steeds aan het -Reinheitsgebot- houden. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ben blij dat de Duitsers zich nog steeds aan het -Reinheitsgebot- houden. :D


Inderdaad het is dan ook alleen in Duitsland verkrijgbaar en gelukkig niet in de rest van de wereld.
Het enige Duitse bier wat je nog wel eens tegenkomt in het buitenland is Beck's export dat zal dan welk niet aan het geweldige "Reinheitsgebod" hoeven te voldoen.

Maar ik heb zeker 150 soorten Duits bier geproefd maar het kan mij niet bekoren.
Inderdaad ieder zijn smaak.

Overigens heeft het weinig te maken met "welk biertje in Frankrijk".
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ben blij dat de Duitsers zich nog steeds aan het -Reinheitsgebot- houden. :D


Inderdaad het is dan ook alleen in Duitsland verkrijgbaar en gelukkig niet in de rest van de wereld.


Aart44, daar maak je een vergissing.

Dan heb je nog nooit Windhoek bier gedronken.
Wordt in Namibië volgens het duitse Reinheitsgebot gebrouwen, en is overal in Zuid-Afrika te koop.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...