Ga naar inhoud


Geen verbinding internet met experiabox


Gast Looking

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort de experiabox (de donkere met één antenne) aangesloten, alles ging volgens het boekje en alle benodigde lampjes gingen branden.

met de installatiecd van KPN kwam ik tot het detecteren van de box, daarna bleef contant de melding "netwerkadres verkrijgen" branden. Ik heb met kpn anderhalf uur aan de telefoon gezeten maar deze kwamen daarna met het advies hun monteur te laten komen.

 

Op deze pc draait windows XP serv.pack 3 de netwerkkaart is een Intel® pro 100 m aangesloten met een kabel.

Firewall staat uit!

 

Daarna het ik het met de pc van mijn dochter geprobeert ook XP met een onboard netwerkkaart. Deze doorliep wel de hele cd en zoals jullie zien werkt alles perfekt! Zelfs op de tweede poort van de box werkt het goed.

Ik kan op dit forum wel een aantal onderwerpen hierover vinden maar niet een specifiek antwoord op mijn probleem.

Dus hierbij mijn vraag wat kan er met de eerste pc mis zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Valt nu op de er op de eerste pc met de intelkaart bij de eigenschappen van de lanverbinding geen tabblad verificatie staat! Bij de andere pc staat die er wel.

Waarschijnlijk heeft die er niets mee te maken, maar vermeld het voor de zekerheid bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms moet je de DHCP server in werking stellen. Aanvinken.

 

Als de router geen IP adressen uitstuurt wordt je PC niet herkend. Draadloos is niet altijd gelijk aan de kabel verbinding instellingen.

 

Anders even proberen op de kabel instellingen met een vast IP adres.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...