Hendrik6073 Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Hoi, Ik heb onlangs een inverto multiconnect beugel aangeschaft. Heb er 5 LNB's op zitten en moet hem nog plaatsen. Laatst al wel even bezig geweest maar op mijn Visosat maar dat werkte niet goed (signaal te zwak). Plaats nu een schotel van 100cm, kijken of dat beter gaat. Mijn vraag: ik wil de astra 1, 2, 3, hotbird en bijvoorbeeld de Thor of Sirius instellen. Welke LNB kan ik het beste in het middelpunt zetten, heeft er iemand deze opstelling al in gebruik ? Hartelijk dank,
MacGuinness Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Het lijkt mij dat 13E als enige in het midden kan omdat de beugel maar max 30 graden overbrugd. (-15 0 +15) Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Hendrik6073 Geplaatst: 25 juli 2009 Auteur Geplaatst: 25 juli 2009 dat lijkt er idd op. Ik heb de big bisat software gebruikt om eens te kijken wat die ervan zegt. Volgens mij spiegelt de bisat de zaak. Het lijkt mij dus dat als ik de uitkomsten omdraai het aardig moet kloppen, toch ?
MacGuinness Geplaatst: 25 juli 2009 Geplaatst: 25 juli 2009 Ik weet niet wat je wil omdraaien, maar als je achter de schotel staat zit Thor (1W) rechts en Astra 2 (28E) links. Maar waarom gebruik je niet de beugel die erbij hoort? Dan heb je een bereik van 40 graden. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Hendrik6073 Geplaatst: 25 juli 2009 Auteur Geplaatst: 25 juli 2009 Origineel bericht van: MacGuinness Ik weet niet wat je wil omdraaien, maar als je achter de schotel staat zit Thor (1W) rechts en Astra 2 (28E) links. Maar waarom gebruik je niet de beugel die erbij hoort? Dan heb je een bereik van 40 graden. Ik heb een inverto multiconnect op een standaard 100cm schotel, dus niet op de big bisat. ik dacht de big bisat software te gebruiken om de de lnb te bepalen die in het middelpunt moet
MacGuinness Geplaatst: 25 juli 2009 Geplaatst: 25 juli 2009 Ah. Houd er wel rekening mee dat hoe groter je schotel is hoe kleiner de inval hoek. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Hendrik6073 Geplaatst: 26 juli 2009 Auteur Geplaatst: 26 juli 2009 nou, hij zit er iig op nu. de 19.2 in het midden anders gaat het niet lukken (althans lukte het nu niet). Valt wel op de kwaliteit van de rail en de plastic onderdelen niet is om over naar huis te schrijven. Schroefjes zitten af fabriek een beetje 'verkleefd' waardoor e.e.a. niet lekker wil glijden. Maargoed....... Astra 1,2 en 3 + hotbird doen het nu en hebben een perfect signaal. Binnenkort nog maar eens kijken of ik er iig 1 bij kan pakken, zal dan recht op de rail moeten (als je er voor staat) want links is het inmiddels te vol geworden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen