Ga naar inhoud


wanneer komt er eens goede software voor de abcom series ?


markvl

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: markvl
Het wordt eens tijd dat er goede software komt voor de abcom series maakt niet uit welke je hebt allemaal gezeik met de nlb en sif versies.

Enigma doet nog hoop geven maar duurt nog erg lang.



Gezeik? mad volgens mij doen ze hun best om de software steeds te verbeteren. Ook ABcom team.

Volgens mij heb je voor jou persoon een verkeerde ontvanger gekozen. Linux ontvangers is en blijven hobby boxen, maar blijven continu verbeteren zoals nu de enigma1 en 2 super stabiel draaien.

Helaas kan ik je ook geen antwoord geven wanneer de stabilere images komen maar je geeft ook niet eens aan over welke ipbox of ABcom box je het hebt... cool
De "oudere" sd boxen draaien gewoon stabiel.

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Het is op dit moment wel erg stil geworden met de ontwikkeling van nieuwe software, ook de bugs die er allang uit hadden moeten zijn lijken niet op te lossen. Dus een terechte vraag: wanneer kunnen we iets nieuws verwachten wat wel goed werkt zonder al te veel problemen???? In potentie een geweldige machine, maar het blijft vallen en opstaan met dit ding...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Gman2oo6

nergens last van weet niet wat je probleem is daar je er niks over zegt

 

prima box en doet wat ie moet doen kijken en opnemen zonder probs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Met de software NLB 9341 loopt de box inderdaad beter als tevoren, maar:

 

- waarom klopt die verdomde teletekst nog steeds niet??

 

- waarom is te snel zappen nog altijd een probleem en krijgen we weer een panic??

 

- waarom schiet de box ook in de panic als CD iets aan de epg veranderd??

 

- waarom heeft de box nog steeds last van korte onderbrekingen (zwart scherm, geen geluid, wat overigens gelukkig steeds minder voorkomt)??

 

- waarom komt er heel hinderlijk in beeld te staan: geen signaal bij satellietwissel (bijv een zender op 19,2 en daarnaast een zender van de 23,5)??

 

- waarom kan ik niet naar een andere zender op een andere satelliet kijken op het moment dat er een programma opgenomen wordt??

 

Dit zijn een paar voorbeelden die ik zo even kan bedenken, maar wat mij op dit moment echt het meeste stoort is nog steeds die Teletekst, het ziet er al niet uit en is bovendien soms slecht te lezen. Het probleem met de pagina's boven de 799 is in de eerdere software versies er niet geweest, waarom wordt dit niet opgelost?? Ook kan ik al vanaf het begin geen ondertitels via teletekst in beeld laten verschijnen.

 

De andere problemen zijn wel mee te leven en komen gelukkig niet zo heel veel meer voor, maar mijns inziens kan het toch niet zo moeilijk zijn om er iets betere software voor te ontwikkelen dan wat er nu is.

 

Enigma2 is toch een heel andere richting en ook nog lang niet in orde, het zou jammer zijn als het allemaal nog langer duurt. Stilstand is achteruitgang zullen we maar zeggen.

 

En ja, ik weet dat het een hobby ding is, maar een fiets zonder wielen doet het ook niet goed...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai hier anders naar volle tevredenheid enigma2.. Persoonlijk vind ik deze met kop en schouders uitsteken boven de DG software.

 

Alleen het opnemen met 2 tuners van 2 gecodeerde programma's moet nog verbeterd worden mijns inziens. Verder loopt de box hier gewoon goed!

 

Gr,

 

BaZ

 

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ik heb een 900hd en die draait goed op nlb 9580 wel bij opstarten geeft af en toe geen beeld maar opnemen doet hij het heel goed ,ik ben tot nu er tevreden mee en als je denkt dat andere receivers goed doen dan heb je het mis ik heb een topfield 4010 plus en een visionNet 9500pvr en allebei zijn er problemen mee de topfield heeft inmiddels een een nieuwe voeding gekregen en wordt softwarematig door de producent niet meer onderhouden en de visionNet is ook nu defect en die merk is met stille trom vertrokken

 

groetjes hobbytraveler

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Erik-Jan

Ik draai met NLB 9341 op een 9000HD en heb (bijna) geen problemen.

Heel soms dat hij heel even stil staat maar ik ben heel erg tevreden.

 

Die klachten die er eerder gegeven worden merk ik helemaal niets van.....

 

Natuurlijk, een linux doos blijft een hobby box. Daarom heb ik hem ook maar mijn vrouw en kids zijn geen IT hobbyisten en kunnen er ook zonder problemen heel goed mee overweg...

 

Erik-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sepp2
hallo Mannen ,
werkt bij jullie de zenders van RTL 4,5,7 en 8, Film 1.1, 1,2 1,3
ook met E2 ?
Hier heb ik ook E2 maar krijg deze en vele andere niet aan de praat.
Weet iemand een oplossing??

Gr Sepp


die krijg je via CCcam binnen zeker wink
Maar Canaldigitaal heeft al aardig wat om gezet vandaar dat je deze zenders niets ziet.
Incubus heeft volgens mijn moeite met Seca3

S-F
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...