Gast bert@ne Geplaatst: 25 juli 2009 Geplaatst: 25 juli 2009 Hallo allemaal,, Mijn philips tv 28pw6516/01 doet het niet meer. De rode led brandt normaal , maar verder doet hij niets meer. Ik hoor ook het relais niet inschakelen. De tv werkte prima totdat er een paar straten verder de bliksem insloeg en hier de aardlek in de meterkast er uit ging. De tv stond niet aan tijdens de onweersbui.. Op de print kan ik geen zwarte plekken of op het oog defecte onderdelen herkennen.. Wie heeft er nuttige tips ?. bvd bert,,
Steve Geplaatst: 25 juli 2009 Geplaatst: 25 juli 2009 reageert de tv ook niet op de afstandsbediening ? waarschijnlijk is dan de processor defect(pos nr 7064). het schema staat op de server (A10Ebb)
Gast bert@ne Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 Hoi steve,, Ik heb het schema bekeken (is ook aanwezig bij de tv) , De tv reageert niet op de ab. De processor is die zomaar te vervangen of zit er nog software in ..? kan ik die chip gewoon in de winkel kopen. bvd. bert
boarder Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 als je eens googeld op painter chip, dan merk je dat het niet zo eenvoudig is. Dit is een SMD-chip van ongeveer 100 pens in heel klein formaat. Je moet al een goede soldeeruitrusting hebben om de chip er af te halen. Succes
Gast bert@ne Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Hoi Boarder en Steve,, Bedankt voor de info De chip eraf halen zal wel lukken , maar de nieuwe erin en op de goede plaats krijgen dat is andere koek.. Loont het zich nog voor deze tv om hem naar een reparatie firma te brengen of word dat dan te duur ?. Als ik het goed heb zit deze chip op een aparte printplaat , dus niet op de hoofdprint, Is dan evt. deze print compleet te vervangen of wordt dat ook te duur..?. bvd. bert,,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen