Ga naar inhoud


hispasat


Gast

Aanbevolen berichten


Heb hier een 89 cm triax, waarop een enkel signaal van Hispasat net niet binnenkomt, een aantal signalen binnenkomt met een sterkte die niet echt veel overhoud, en enkele signalen die echt loeihard zijn. Ik verwacht dat met een 80 cm triax je wat meer moeite zal hebben met die zwakkere signalen, waarbij je bij een regenbui o.i.d. wat eerder verstoring zal hebben.

 

Groeten en succes,

 

Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een zeer oude 85cm stalen schotel merk onb.samsung lnb met 4 uitgangen

humax 5400 met patch en een goed ontvangst op hipasat singnaal ca 50%

kwaliteit ca 65 %

locatie Doesburg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goeie test is de multplex op 11531V, 24500, 5/6 (bijv. Sol Portugal). Dit is de zwakste transpondergroep op de Hispasat. Ik 'pak' deze transpondergroep op mijn Hummie met de 88 cm Triax en Sharp LNB (0,6dB) nog net (20% signal quality, dus zit tegen het 'blokken' aan).

 

De PPV-kanalen van ViaDigital komen hier redelijk door, met zo'n 60% signal quality. De XXX-kanalen met zo'n 45% signal quality. (opmerking: deze signalen zijn circulair gepolariseerd!)

 

Verder zijn er nog een aantal kanalen op de Hispasat die werkelijk snoeihard (met 100% signal quality) doorkomen (ik weet alleen niet precies meer welke).

 

Resume, met een 88cm schotel moet je dus prima 'uit de voeten' kunnen op de Hispasat.

 

groet,

Nico

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me volledig aan bij de opmerkingen van Mr. Bean. Alleen kijk ik met een meter schotel. Het grote signaal verschil tussen de diverse transponders is wel opvallend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...