Ga naar inhoud


Wat is de toekomst van satelliet ten opzichte van andere platform


Neptunus

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Gerard 76
Maar ik denk ook dat Zen.tv niet zoveel bandbreedte nodig heeft.


Da's juist een hele "gemene" zender die veel bandbreedte vraagt, vanwege het vele water. Als er iets is waar compressieblokjes in verschijnen bij te weinig bandbreedte dan is het wel water.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast calculator

Ik vind bij Eurosport HD wel dat de bitrate hoger zou mogen. Bij veel snelle bewegingen zie ik geregeld blokken. Maar ik weet niet of dat met meer bitrate op te lossen is, of dat de framerate gewoon te laag is.

Met 1080P wordt de framerate al verdubbeld maar dat is nog toekomstmuziek.

 

Hoewel de EBU zich recent heeft uitgesproken zo snel als mogelijk over te gaan op 1080P.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Ik vind bij Eurosport HD wel dat de bitrate hoger zou mogen. Bij veel snelle bewegingen zie ik geregeld blokken. Maar ik weet niet of dat met meer bitrate op te lossen is, of dat de framerate gewoon te laag is.
Met 1080P wordt de framerate al verdubbeld maar dat is nog toekomstmuziek.

Hoewel de EBU zich recent heeft uitgesproken zo snel als mogelijk over te gaan op 1080P.



Eurosport HD wordt overgenomen van de Tjechen, dus reken er maar niet op, dat die de bitrate zullen opvoeren.


1080P, betekent dat, dat iedereen wederom aan een nieuwe box moet, of is het softwarematig op te lossen, om de huidige HD Box voor 1080P geschikt te maken?
Zijn er al HD satelliet PVR's die deze norm aankunnen? En dan nog de tv's, zijn deze daar al mee uitgerust? Ik heb het dan wel over de Full HDVD TV's.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vondt CD een aantal jaren geleden nog wel super,

maar sinds de opkomst van het digitale kabelmaatschappij, wordt het lastig voor CD om het hoofd nog boven water te houden.....

2 x Gigablue UHD + 1x  Formuler Z11 Pro Max

Bigsat met 28E,23E,19E,13E,9E,5E,1W,5W 

[Wavefield T90 staat te koop]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Da's juist een hele "gemene" zender die veel bandbreedte vraagt, vanwege het vele water. Als er iets is waar compressieblokjes in verschijnen bij te weinig bandbreedte dan is het wel water.



Nou,en die compressie,dat zie je dus heel duidelijk!
Daardoor heb ik 't idee dat dat kanaal niet zoveel bandbreedte gebruikt.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daveys
Origineel bericht van: Apple740

Vrijheid van hardware is geweldig, maar voor mij staat het aanbod daar toch net ff boven. Als ik geen buitenlandse (HDTV) pakketten zoals Sky-HD zou kunnen ontvangen maar enkel afhankelijk zou zijn van CanalDigitaal, en ik zou moeten kiezen, dan zeg ik toch echt doe mij dan maar een UPC doos waar ik wél Film1-HD en Sport1-HD, EredivisieLive 3+4, NL2/3-HD etcetera op kan kijken.

Het aanbod van CanalDigitaal op zich is wat mij betreft té gebrekkig om de vrijheid van hardware bóven het aanbod van de kabel te zetten.
Maar gelukkig hoef ik die keus niet te maken en genieten we lekker van het buitenlandse HDTV aanbod. cool


Precies, je slaat de spijker op z'n kop. Het neigt er alweer naartoe te gaan dat we het in dit topic alleen maar over CDS gaan hebben. CDS is niet satelliet. CDS is daar een klein onderdeeltje van. De topictitel gaat niet over CDS maar satelliet in het algemeen.


De bedoeling van deze topic was het vaststellen van de situatie van satelliet ten opzichte van andere digitale platforms.

Ik kan de vraag ook anders stellen: wat zouden jullie CDS willen aanbevelen om te overleven?

Hierbij wel even realistisch blijven, de prijs voor satelliet zou per definitie iets hoger moeten liggen dan die van IPTV en Digitale kabel maar dan zou je er ook meer voor terug moeten krijgen. En hiermee bedoel ik niet meer in de zin van het aantal zenders maar een vergelijking met het aanbod van bijvoorbeeld een partij als Ziggo, dus inclusief film1 HD en Sport1 HD en inclusief ECV3 en 4.

Wat zouden jullie aanbevelingen zijn?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag die je nu stelt is wat moeilijker dan de eerste. Je vraagt nu een businessplan op te stellen voor CD.

 

Feit is dat dé meeste mogelijkheden qua aanbieden van de hoeveelheid kanalen en de kwaliteit in het doorgeven van deze kanalen bij CDS aanwezig is. Dat ze dit grote voordeel niet kunnen uitbuiten is naar mijn idee mismanagement. Het probleem waar ze tegenaan lopen is dat ze te weinig leden hebben en dat daardoor de huur van de transponders en alle andere kosten de baten overstijgen.

 

Wat moet je dan doen om dit op te lossen? Tsja.....Jezelf laten overnemen door een grote jongen. Deze redden het namelijk wel. Of je begint helemaal overnieuw. De opzet moet altijd zijn dat je geld moet en wilt verdienen. Dat betekend nieuwe paketten samenstellen met de daarbij behorende prijzen. Kwalitatief goede paketten willen mensen echt wel voor betalen. Het kwijtraken van klanten, wat in eerste instantie zal gaan gebeuren, is een kwestie van door de zure appel heenbijten.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Wat zouden jullie aanbevelingen zijn?

Dit is een vrij lastige vraag, omdat CDS twee kanten uitkan.

De eerste kant die jij ook een beetje voorstelt, is dat CDS een beter aanbod gaat bakken. HD zenders erbij, ECV 3/4, hogere bitrate etc. en dan de prijs ook omhoog.

De vraag is natuurlijk, zitten genoeg mensen daarop te wachten.

Wat ik eerder zie gebeuren, en waar ook meer vraag naar lijkt te zijn gezien het aantal settopbox/basisabonnees, is het volgende:

Eerst CDS op de fles. Dat doet auw maar is niet geheel ondenkbaar.

Daarna komt er een nieuw bedrijf, en die huren 2 of 3 transponders op Astra 3. En daarop komt alleen het hoogst noodzakelijke voor CDS+TVV, plus de regionalen, in DVB-S2 en h.264. Een soort Digitennepakket op de satelliet dus, maar dan met iets strakkere beeldkwaliteit. Wie dan nog via de satelliet wil kijken moet wel een nieuwe ontvanger kopen, maar als CDS failliet gaat zal dat hoe dan ook noodzaak worden. Als je een nieuw bedrijf start wil je geen erfenissen als Mediahighway of Seca2/3 meekrijgen, en als je die dropt kan je net zo goed ook meteen MPEG2 droppen. Als je alles weer hetzelfde gaat doen ben je tenslotte weer net zo snel failliet. Reden om wel naar Astra 3 te gaan is zodat mensen alleen een nieuwe ontvanger hoeven te plaatsen, wat ze zelf kunnen, en de schotel hopelijk op zijn plek kan blijven. Al zou ik een nieuwe positie ook niet geheel uitsluiten..

Afhankelijk van het aantal Vlaamse klanten zal het Vlaamse pakket ook ingekort/geschrapt worden. Al kan er altijd nog een kaart met één+ketnet/canvas voor een prikkie aangeboden worden voor wie dat wil. Die moeten tenslotte toch voor de Nederlanders aangehouden worden. Buiten die twee of drie eigen transponders kan je dan nog wat extra zenders (MTV e.d.) doorprikken van andere providers.

Ter vergelijking: CDS+TVV heeft nu vier transponders op 19,2 oost en drie op 23,5 oost.

Op dit moment bieden ze vlees noch vis. Ze zijn allang niet meer het goedkoopste, ze zijn eigenlijk best duur zelfs. Ze bieden niet de beste beeldkwaliteit, en ook niet de meeste op Nederland gerichte zenders. Ze bieden ook niet de beste klantenservice, of het meest eenvoudig te installeren systeem.

Welke kant ze ook kiezen, ze moeten af van dat schofterige gedrag. Dat kost op de lange termijn alleen maar klanten. Bijvoorbeeld een paar jaar terug toen ze besloten dat de Echostar DSB2000 ontvangers maar in de vuilbak moesten. Mocht je voor 99 euro een nieuwe ontvanger kopen van CDS. Amper een korting, terwijl je wel ongevraagd je relatief recente ontvanger mocht wegmikken. En recent dus weer een nieuwe smartcard waar niemand om gevraagd heeft, met een brief erbij die toch vrij duidelijk aangeeft dat het wel de bedoeling is om €10 te betalen voor dat ding. Waarbij je er via dit forum of de helpdesk achter moet komen dat het niet echt hoeft. En zenders zomaar wegmieteren, zeker goed bekeken zenders, kan je ook niet maken. Als ze nou Body in Balance er eens af zouden smijten zou ik daar alle begrip voor hebben, daar kijkt toch geen hond naar. Maar nee, in plaats daarvan Cartoon Network en TCM down the drain! En bestaande zenders zomaar naar hogere pakketten verplaatsen is al helemaal not-done. Zo kan je blijven upgraden, net zolang tot RTL4 in het toppakket zit.

Op de huidige weg zijn ze in ieder geval op weg naar een faillisement als je het mij zou vragen.

Ik gok er zelf op dat we op den duur het Digitenne-achtige pakket op de satelliet krijgen in DVB-S2/h.264, maar wel met de huidige beeldkwaliteit. En daar komen, wanneer daar redelijk wat content op te zien is, denk ik mogelijk ook nog wel de HD-versies van reguliere zenders bij. Maar weinig tot geen premium-content.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Edwinmtb

Of de satelliet in de toekomst nog een bestaansrecht heeft zal nu vooral afhankelijk zijn van de HDTV. Steeds meer mensen kopen een HDTV en als je een dergelijke TV hebt, dan is het voor veel mensen belangrijk dat de beeldkwaliteit en het zenderaanbod super moet zijn. Op dit vlak moeten ze de boot niet missen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou aanbevelen de smartcard fors goedkoper te maken, b.v. 20 euro en de registratievergoeding terug brengen naar 5 euro.

Of anders 2e/3e kaart gratis als je al abbonnee bent. En met basis op hoofdkaart ook basis op 2e/3e kaart voor 2,50.

Die jaarlijkse STB verhoging vind ik opzich wel een slimme zet!

Ik zit niet te wachten op die overschakeling, misschien beginnen met Premium(?) kanalen. Maar dan ook de productie van SD-ontvangers stopzetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mening is dat satelliet TV in het algemeen (dus niet alleen CDS) op lange termijn geen geschikt medium meer is om TV en radio te verspreiden. Ik merk nu aan mezelf dat ik een film download en deze kijk op een moment dat het me uitkomt. Ik kijk het laatste NOS journaal even snel op mijn iPhone. Per saldo kijk ik steeds minder normale TV.

 

De kabel kan overleven omdat zij in staat zijn deze diensten te bieden. Via de satelliet is dit veel moeilijker. Daar ligt het grootste gevaar voor de satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dbv
Mijn mening is dat satelliet TV in het algemeen (dus niet alleen CDS) op lange termijn geen geschikt medium meer is om TV en radio te verspreiden. Ik merk nu aan mezelf dat ik een film download en deze kijk op een moment dat het me uitkomt. Ik kijk het laatste NOS journaal even snel op mijn iPhone. Per saldo kijk ik steeds minder normale TV.

De kabel kan overleven omdat zij in staat zijn deze diensten te bieden. Via de satelliet is dit veel moeilijker. Daar ligt het grootste gevaar voor de satelliet.


Maar als je naar de Duitse publieke zenders en de zenders op de 28,2 wilt bekijken, dan kom je met de kabel bedrogen uit.
Die geven maar enkele van deze vele zenders door. Bij de Duitsers maar vaak ARD, ZDF, WDR en NDR. Maar et zijn er nog zoveel meer zenders van de Duitse publieken, die een schitterend aanbod hebt.
Ik noem maar eens de MDR, RBB Brandenburg en de NDR Mecklenburg Vorpommern. Ben je een beetje geintresseerd in hoe het was het voormalige DDR, dan kom je daar een beetje aan de weet hoe het was.
Nee, het aanbod van de kabel blijft voor mij een fopspeen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amager95,

 

Daarvoor zou je ook beide kunnen combineren, NL zenders via de kabel en de rest via de sat.

 

Meerdere ontvangers kunnen DVB-S(2) en DVB-C aan waaronder de DM8000.

 

Dan heb je het beste van bijde, zodra youca bischikbaar is ga ik ook voor die optie smile

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ga je dat dan doen? Je zit in UPC gebied en daar kan je de DM8000 niet gebruiken.

 

YouCa? Die gaat echt alleen maar analoge televisie aanbieden. En als het al tot een digitaal aanbod komt dan is het slechts op een bandbreedte van 8 MHz.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...