Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik een Relook 400s met Enigma image (ietsjes ouder) en een langwerpige schotel met 3x LNB.

De schotel staat uitgericht op de 19.2 - 23.5 - 28.2

Nu gaat het mij om de LNB die op 28.2 staat.

De lage transponders 10714, 10729 enzovoorts (SkyDigitaal) staan vol met errors (BNR?) en het signaal zit op 45%.

Als ik dan een auto search doe, dan vind de Relook (logisch) op de lage transponders niets en vanaf 10880 ofzo is het in ene strak beeld en vind hij van alles?

Ik heb de LNB al hoog-laag in de houder verschoven maar geen resultaat. Kent iemand dit probleem?

Ik zit hopenloos klem...

Groetjes,

Patric

Geplaatst:

Kijk eens of je het probleem meeneemt als de LNB omwisselt

met 1 van de anderen. Ja, LNB vervangen. Nee, dan moet je

het in de instellingen van 28.5 op de tuner zoeken.

• Moderator
Geplaatst:

Misschien de LNB zelf, die een probleem heeft.

Of je 13 volt schakelspanning heeft door overgangsweerstand in je aansluiting van de switch of LNB een contact probleem.

Vervang eens de aansluitkabel of wissel de LNB eens om met een van de andere LNB's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Ik woon verder weg!

Mijn kabel is langer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Heel erg bedankt voor het antwoorden!

Nu ben ik een eechte N00B op dit gebied?

Hoe werkt dat dan met een LNB? Hoe kan het dat hij de lage transponders dan niet pakt en de hogere op 28.2 zonder problemen?

Greetz,

Pat

• Moderator
Geplaatst:

Je ontvanger heeft doorgaans een bereik van 950-2100 Mhz.

De satteliet band waarop alle transponders uitzenden, is echter breder.

Daarom heeft men in de LNB een omschakeling zitten, die de z.g.n. Local Oscillator kan omschakelen.

Daardoor kan je dan zowel de lage als de hoge band ontvangen.

Dit omschakelen gebeurt door een piloot toon, het z.g.n. 22Khz. stuursignaal.

Wanneer dit signaal niet goed door je ontvanger uitgestuurd wordt, of wanneer de lnb niet goed omschakelt, kan het voorkomen, dat je alleen de lage of hoge band ontvangt.

Door de voedingsspanning op de antenne kabel on te schakelen tussen 13 en 18 volt, schakelt je lnb tussen de vertikale en horizontale antenne polarisatie.

Geplaatst:

Hoi hoi allemaal!

Heel erg bedankt voor het antwoorden.

Het is een beetje druk geweest, maar ga van het weekend even kijken wat ik kan veranderen (andere LNB gekocht)

Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte!

Patric

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen