Gast DreamSat06 Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Ik wil overgaan naar een betere F-connectoren. Nu heb ik (en koop ik) de normale RG6 kabel 100DB. Dus niet de duurdere Koka kabels (en iets dikkere?) of andere typen. 1) welke type kunnen jullie adviseren (Crimp of Compressie) en e.v.t. waarom. Ik zie door de bomen het bos niet meer 2) Afgezien dat ik niet weet welke ik nemen moet (soort ten opzichte van kabel (diameter) heb ik diverse maten en soorten zien staan op de diverse websites, maar helaas zijn die aardig aan de prijs. Indien ik in het buitenland ga zoeken dan zie ik (met name in de USA) dan je de connectoren voor +/- $0,50 koopt en de bijbehoren tangen zo rond de $35,-. Hebben jullie ook een advies waar ik de door jullie geadviseerde Crimp of Compressie connectoren met bijbehorende tang, voor een schappelijke prijs zou kunnen kopen. Graag dit in een P.M. i.v.m. het respecteren van de Boardregels (geen commerciële links). Bedankt
Daveys Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Check mijn topic eens. Hier staat al veel beschreven over jouw vraag, http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1702908/1 VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Gast DreamSat06 Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb inderdaad je artikel uitgebreid gevolgd maar dat hielp mij niet echt (jij hergebruikt andere kabel die iets dikker is voor zover ik begrijp). Maar ik heb een amateur en het valt niet mee om de zaak op een rijtje te krijgen. Verder wilde jou draadje niet onderbreken omdat dit niet in je topic past. Misschien kan jij of andere lezers ,mij (en mogelijk andere) helpen door het soorten/gebruik/kosten etc., van de betere F-connectoren duidelijk te maken. Groet
Daveys Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 De reden dat ik compression connectoren heb gebruikt is het gebruikersgemak. Ik kon zo'n setje lenen van een vriend dus dat koste mij niets. Daarnaast is de verbinding direct waterdicht maar nogmaals, gemak was voor mij dé reden. De kabel die ik gebruik, Belden H125, is juist iets dunner dan de meeste kabels maar dit is maar een fractie. Bijna alle andere compressieconnectoren, die net zo goed zijn en er net zo uitzien, kun je op alle kabels gebruiken. Ik ben ook een beginner en heb eerst veel gelezen. Ik heb gekozen voor kwaliteit omdat ik er de komende jaren niks meer aan wil doen. De prijsverschillen in euro's vind ik zo klein dat ik het de moeite waard vond. Of een connector nu 10 cent of 60 cent kost, ik vind niet zo heel erg spannend. Zeker niet als je kijkt hoeveel je er in totaal nodig hebt. Je mag trouwens altijd reageren in mijn topic. We zijn hier ook om elkaar te helpen en daarnaast had deze vraag er best wel tussen gepast VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Gast DreamSat06 Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 Ik kom er maar niet uit. Hier kan je op afstuderen :-(( Er zijn vele manieren maar om dan de juiste combinatie te maken tussen F- krimpconnctor en de daarvoor geschikte kabel. Pffff... Ik heb al 3 kabels van boven naar beneden lopen maar die hebben alle 3 verschillende buitenmaten 6,6,4 en 6,6 en 6,8 en dan praat ik nog niet over de Dielektrium maten. Verder heb je nog verschillen voor RG6 braid, RG6Quad shild, RG6 60% braid-Tri and quad shield Van de 3 zijn zitten ook nog 10 jaar oude kabels tussen dus ik zal alles maar vervangen. Maar dan blijft de vraag "welke combinatie te nemen van Crimp F-connectoren en kabel"? Meer adviezen? Graag a.u.b.! Groet
columbo Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 maakt op zich niet veel uit,mits je hem op de juiste wijze monteerd zorg wel voor een waterdichte afwerking bijv door middel vulcanniserende tape.en zorg dat je kabels niet los hangen. Geen silikonen kit gebruiken .
rudolfdebeer Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Gewone f-connector, niet sealen, droogt ie ook weer gelijk op. Doe ik al 15 jaar. Die krimpdingen professioneel wel eens gedaan omdat klant dat wou (onnodig). Zorg wel dat je kabel de goede loop maakt en het water niet in de lnb loopt. dus een punt lager dan lnb svp. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen