Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag,

Ik heb de Wavefrontierlijst van Henksat in mijn DB zitten. Ik heb daar nu van Satje de 30 West (Hispasat) bij geplakt (knippen en plakken). Als ik deze met 30 west verrijkte lijst in mijn DB zet krijg ik geen enkel kanaal te zien op de 30 west. Niet onder boeketten en niet onder providers. Onder Satellieten staat er 0 tussen haakjes achter de satelliet.

Doe ik iets fout ?

PS Ik gebruik Dreamboxedit v3.0 en zet de lijst om naar Versie2 onder de optie tools. Ik gebruik een DB 7020S

Gr

R

---------------------------------------------------------

DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W

Geplaatst:

heb je je xml lijst wel geupdate.

hier kan je hem zelf samen stellen .

http://satellites-xml.eu/

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

Bedankt voor je commentaar....maar euhhh

Als ik dreamboxedit gebruik en ik knip en plak zeg bijv. de 30 graden west kanalen uit een andere lijst in mijn lijst erbij en sla dan mijn nieuwe (incl 30 gr w) lijst op dan verandert dir proggie toch automatisch deze satellite.xml ??

Volgens mij moet dit allemaal autom. gaan. Anyway ik heb de site die je opgaf bezocht en de xml handmatig aangemaak, maar nog geen resultaat. Althans nog steeds zijn niet al mijn kanalen, die ik op 30 gr W zie in dreamboxedit, in mijn dreambox te zien.

Erg vreemd.

Iemand nog een top of advies !?

Gr

R

DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W

Geplaatst:

Toevallig bij instellingen de satelliet configuratie niet goed ingesteld? Misschien 30west op de verkeerde lnb gezet ofzo. Kan je ook niet handmatig zoeken? Ook al op het knopje "herlaad settings op de Dreambox" gedrukt in het programma Dreamboxedit? Ik denk zomaar even hardop.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Geplaatst:

Dag Klaas, bedankt voor je ideetjes. LNB staat goed er komen een 20 tal zenders in mijn lijst als ik een transpondersearch doe. Herlaad knopje ken ik, die doe ik altijd. Hij vindt op de 30 gr W alles op transponder 11851 V dat zijn wat franse zenders. Wat ik niet begrijp want die zitten daar toch helemaal niet. Kan iemand mij zeggen of ik mischien helemaal op een hele verkeerde sat zit ? Ik doe het uitrichten allemaal met de hand nl. en ik dacht toch echt dat ik op de 30 gr W zat.

Origineel bericht van: klaas
Toevallig bij instellingen de satelliet configuratie niet goed ingesteld? Misschien 30west op de verkeerde lnb gezet ofzo. Kan je ook niet handmatig zoeken? Ook al op het knopje "herlaad settings op de Dreambox" gedrukt in het programma Dreamboxedit? Ik denk zomaar even hardop.

Geplaatst:

Heb je al gekeken of de zenders die jij gevonden hebt ook in deze lijst voorkomt? Ik denk dat je ofwel een kapotte lnb hebt ofwel uitgericht staat op de verkeerde satelliet, en ik denk het laatste.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Geplaatst:

Dag Klaas,

mijn LNB is helemaal nieuw, een ALPS Quad LNB. De schotel een Triax 88 cm (of zo). smile

Ik heb sterk de indruk dat ik alleen de franse zenders ontvang van de Hispasat en niet de portugese en de spaanse zenders. Volgens mijn info moeten ze allemaal knalhard binnen komen hier in het zuiden van de costa blanca. Erg vreemd dus.

Ik probeer nog maar eens wat beter af te stellen mar het is overdag 40 gr op het dak hier dus niet echt een pretje.

Wat ik ondanks dit alles niet begrijp is dat ik gewoon de totale zenderlijst incl TV Cabo en alle spaanse zenders maar niet in mijn DB gezet krijg. Of ik nu wel of geen signaal heb ik moet die er toch gewoon in kunnen krijgen zonder een probleem. Ik heb er maar een paar in staan en dat zijn die franse zenders op de freq. 11851. Met name dit begrijp ik niet. Zelfs een niet helemaal goed afgestelde schotel heeft toch niets te maken met hoeveel zenders ik in mijn zenderlijst prop en uiteindelijk laat zien via mijn DB kanalenlijst.

Ik wil de DB gewoon op een TV Cabo of Spaanse zender zetten en dan vervolgens de schotel afstellen. Door het ontbreken van deze zenders in de DB kan ik dat nu niet doen.

Gr

R

Geplaatst:

Ik heb al gekkere dingen meegemaakt. Maar je zou dan bij een satellietscan wel alle zenders moeten tegenkomen. Ik geef het op, wellicht dat iemand anders nog een idee heeft. Suc6

Geplaatst:

nou volgens mij zit je toch echt op de verkeerde sat .

want volgens King zitten daar alleen Portugese zenders en Spaanse .

http://nl.kingofsat.net/tv-30W.php

Welke zenders zie jij dan??

en waarom jij ze niet in je box krijgt weet ik niet anders maar eens via een ander programma proberen of rechtstreeks van de pc met nulmodem kabel.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen