Gast Meph Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Hallo allen, Ik heb wat stukjes gelezen op internet maar het is me nog niet helemaal 100% duidelijk hoe de dreambox precies werkt en wat je er allemaal mee kan. Ik heb niet de mogelijkheid om een schotel te plaatsen, echter wil ik ook liever geen UPC of digitenne gebruiken. Dan houden de mogelijkheden voor zover ik weet al een beetje op.. Tenzij jullie een goed advies hebben? Is het mogelijk om met de dreambox (ik wil het legaal en heb geen enkel bezwaar tegen abonnementskosten e.d.), zonder schotel toch TV signalen te kunnen ontvangen? En zo ja, welke zenders kan ik dan allemaal aan? Zo nee, zijn er andere alternatieven naast de dreambox waarmee dit misschien wel kan? Excuses voor de onwetendheid..
Cobus R Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Dat gaat niet lukken je moet hoe dan ook een schotel plaatsen maar aangezien je zelf al aan geeft dat dat niet kan dan houd het op. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Gast Meph Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Dank u Zijn er nog andere alternatieven behalve upc en digitenne / schotel om Nederlandse zenders + het liefst ook andere te ontvangen?
boaz Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Voor de goede orde, dreamboxen hebben niet perse een schotel nodig, er zijn ook kabeltuners en digitenne tuners beschikbaar. Maar met schotel, kabel en digitenne houdt het wel op, tenminste zolang je kabel breed ziet en ook Internet TV kabelTV noemt. Weet je zeker dat je geen schotel kunt plaatsen, er zijn misschien meer mogelijkheden dan je kent. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Davev Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 Je moe ergens je signaal vandaan halen maar er zijn alternatieven voor de "lelijke" klassieke schotel tegen de muur (die truwens niet altijd aan de voorkant van het huis hoeft te hangen maar bvb ook achter in te tuin kan staan) Met deze dingen kan je ook perfect het sattelietsignaal ontvangen; Dreambox DM600 pli jade3 Dreambox DM800 Gemini 4.6 Technisat multytenne twin
Gast Meph Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Kan je met die kleine altijd goed signaal ontvangen? Ook bij slecht weer en dergelijke?
hemertje Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 het is natuurlijk het een of het ander dus je zult afwegingen moeten maken. deze kleine schotels zouden conform de specificaties de eigenschappen van een 60cm schotel hebben DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
satvet Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Normaal stel ik geen vragen in een draadje van een ander, maar in dit geval even een uitzondering. Vroeguh.... kon je 2 kippenladdertjes koppelen om meer signaal te krijgen. Kan dat met schotels ook? Dus met 2 of meer kleintjes één grotere maken? (Met radiotelescopen kan het, dus in theorie zou je zeggen, moet kunnen, maar is het voor de amateur ook realiseerbaar. Mogelijk dat OP wel 2 kleine (camping) schoteltjes kan plaatsen.
Artist Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Je kan ook een schotel delen met jouw buurman/vrouw en de schotel in zijn/haar tuin plaatsen... You can get anywhere in 10 minutes if you drive fast enough. P.S. Alles werkt hier PLi ma DM800(0)- Visiosat Bi-satellite H1/A1/A2/A3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen