Ga naar inhoud


beantwoorden bij hulp


Gast aila

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

In principe is het dreambox forum alleen voor gevorderden.

Want een simpele vraag is altijd in de wiki,of handleiding terug te vinden.

Dus als je een beginners vraag stelt, heb je niet goed gezocht!!!!!!

Dus daar wordt je dan op gewezen........

sluit het forum voor beginners ben je ook van HUN "overlast" af.

Misschien dat zij (de beginners) dan bij voorbaat ook geen dreambox kopen.

Blijft tie onder een select (linux?) gezelschap populair.

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels weer vele jaren geleden kwam ik hier vanwege mijn

inmiddels "geripte" Strong en had alleen maar beginnersvragen.

 

Ik was toen zéér blij dat ik antwoorden kreeg en vond het

flauw dat een aantal mij verwezen naar de zoekfunctie.

Ik wilde op dat moment mijn decoder in de lucht hebben zonder

enige vorm van kennis. Indertijd was Interpol flink uniek en had

veel geduld met mij.

 

Dit heeft tenslotte geleidt dat ik bekwamer werd en ook vragen

ging beantwoorden. Daarbij heb ik nauwelijks verwezen naar de

zoekfunctie enerzijds omdat ik daar zelf altijd strandde en

anderzijds ik wist dat bezoekers verder wilden zonder eerst van

alles te moeten vinden en leren.

 

Natuurlijk waren er ook vele die wel voor de zoveelste keer

weer dezelfde vraag stelde en daar wordt je op het laatst wel

moe van maar toch heb ik altijd een spiegel voorgehouden en

op basis daarvan niet verwezen naar de zoekfunctie.

 

Ik heb altijd weer het hele verhaal opgehouden terwijl er

reacties waren "zucht" daar heb je weer zo een.

 

Wat is nu de waarheid? Ach, weet je, laten we elkaar maar helpen, toch?

 

PS nog steeds vind ik de zoekfunctie ronduit slecht, ik hou het

er maar op dat ik niet de juiste argumenten gebruik gegeven het

feit dat er nog steeds vaak naar verwezen wordt. (het voordeel

van de twijfel, ik zal wel niet zo slim zijn)

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: looney2
In principe is het dreambox forum alleen voor gevorderden.
Want een simpele vraag is altijd in de wiki,of handleiding terug te vinden.
Dus als je een beginners vraag stelt, heb je niet goed gezocht!!!!!!
Dus daar wordt je dan op gewezen........
sluit het forum voor beginners ben je ook van HUN "overlast" af.
Misschien dat zij (de beginners) dan bij voorbaat ook geen dreambox kopen.
Blijft tie onder een select (linux?) gezelschap populair.


Hoe ben jij dan ooit begonnen? wink

Wanneer ben je een beginner? Ook als je de materie goed doorneemt en toch vervolgens je eerste vraag stelt op het forum?

Het voordeel is dat de beginners na verloop van tijd wel ervaren worden met de dreamboxen, die idd dan vragen van andere kunnen beantwoorden.
Het voordeel daarvan is dan dat de druk van het beantwoorden niet altijd op schouders blijft van dat selecte gezelschap.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aila
….maar het is toch een forum, niet iedereen is even goed in het zoeken, of zoekt snel een antwoord (ook een forumonderdeel), ik besef ook wel dat er veel dezelfde vragen komen maar is het dan zo een groote moeite om deze vraag te beantwoorden zoals ik zal bij de tread van Menneke had het antwoord toch al direct gegeven kunnen worden zonder daaraan 4 pagina's tekst te wijden.
Ik hoop dat de hulp, gebruiksvriendelijkheid en collegiale inzet van al de leden verwacht mag worden en domme vragen bestaan niet, laten we het forum daarom hoog houden, iedereen proberen te helpen en kennis te delen.


Leden die anderen wijzen op het feit dat ze eerst moeten lezen zijn heel erg fout bezig.
Als ik dat zie, krijgt die persoon een uitbrander + waarschuwing van mij. Dat soort opmerkingen zijn namelijk en moderator voorbehouden. Als leden elkaar op fouten of regels gaan wijzen is het eind zoek.
Vind jij als lid dat iemand eerst had moeten lezen en overbodige vragen stelt of gewoon de regels van dit forum overtreed, gebruik je de knop "moderator waarschuwen".
Beter nog geef je gewoon antwoord op de vraag, of geen je helmaal geen antwoord.
Op een forum is het onvermijdelijk dat leden vaker dezelfde vragen stellen, pas als iemand het echt bont maakt (een vraag stellen die net benantwoord is, of iets dat hij met 1 seconde moeite zelf had kunnen vinden) grijpen de moderators (en dus NIET de leden) in!

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con


PS nog steeds vind ik de zoekfunctie ronduit slecht

HG CC


Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten, ligt het aan mij dat op alle andere websites waar ik de zoekfunctie gebruik ik wel kan vinden wat ik zoek en hier alleen berichten die niets te maken hebben met wat ik zoek??
Als de zoekfunctie goed zou werken zouden er sowieso minder overbodige topics gestart worden.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me zelf erg aan erger zijn die vragen als:

 

Help mijn satelliet ontvanger doet het niet meer, wat nu?

Oude opnames vertonen haperingen bij afspelen, wat nu?

Wil updaten hoe en wat?

 

Vermeldt dan wat meer informatie. Zoals versie firmware van cam en ontvanger. Om maar iets te noemen.

Als ik dat soort vragen zie zei ik er tot voor kort nog wat van. Nu niet meer, negeer ze.

 

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aila
Ik heb nogal wat stof doen opwaaien, zo zie je maar zoveel leden, zoveel meningen.


Dat kan wel zo zijn maar met dat stof komen mensen tot bezinning
en dat is op zich niet verkeerd, even terug naar de basis,
terug naar . . . zoals we allemaal zijn begonnen, goed topic.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
][Leden die anderen wijzen op het feit dat ze eerst moeten lezen zijn heel erg fout bezig.
Als ik dat zie, krijgt die persoon een uitbrander + waarschuwing van mij. Dat soort opmerkingen zijn namelijk en moderator voorbehouden. Als leden elkaar op fouten of regels gaan wijzen is het eind zoek.
Vind jij als lid dat iemand eerst had moeten lezen en overbodige vragen stelt of gewoon de regels van dit forum overtreed, gebruik je de knop "moderator waarschuwen".
Beter nog geef je gewoon antwoord op de vraag, of geen je helmaal geen antwoord.
Op een forum is het onvermijdelijk dat leden vaker dezelfde vragen stellen, pas als iemand het echt bont maakt (een vraag stellen die net benantwoord is, of iets dat hij met 1 seconde moeite zelf had kunnen vinden) grijpen de moderators (en dus NIET de leden) in!Ron


Ik weet niet of ik het hier helemaal mee eens ben Ron....ik begrijp wel wat je bedoeld, echter..
is het niet zo dat een volwassen forum zelf regulerend moet zijn en in bepaalde gevallen pas moet worden ingegrepen door de mods?

Hiermee ondervang je ook het gevoel van "betutteling" smile



digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij mag je eigen mening hebben, maar zoals ik schreef werken wij en zo blijft dat.

Als je van mening bent dat een lid een "domme" vraag stelt, antwoord je maar gewoon niet, maar je gaat als lid een ander lid niet terecht lopen wijzen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag is alléén hoe ver je daarin wil gaan, want bijvoorbeeld bij een nieuwsbericht waarover twee personen posten (de ene bij nieuws en de andere onder CDS of TVV) zonder het van een ander te weten, wordt hier toch ook veel door de leden gewezen op het feit dat er reeds een bericht over bestaat, zodanig dat er maar op één plaats verder over wordt gepost.

 

Is dat dan ook moderator spelen of niet ? Het bespaart jullie toch een hoop werk als de leden zoiets zelf (vriendelijk) aan mekaar signaleren.

 

We gaan dan toch niet elke keer op het knopje moderator verwittigen moeten drukken.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's dus precies waar ik op doel, "zefregulerend" pas als de regels worden overtreden dient naar mijn mening 1 van de mods in te grijpen.

 

Zo houdt je het board nog een beetje gezellig, zonde betutteling.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand een vraag stelt en je weet het antwoord dan geef je dat als je positief ingesteld bent, ook al is het voor de 10e keer dat die vraag op het forum voorbij komt. Heb je zelf ook geen benul en ben je betweterig dan kun je weliswaar er op wijzen dat er een handleiding is, maar dat is volslagen onzinnig en overbodig want de persoon in kwestie weet echt wel dat er een handleiding is waar veel in staat. Soms zoek ik een pak melk in de koelkast en hij staat recht voor m'n neus maar ik zie hem over het hoofd. Zo gaat het vaak ook met handleidingen, waarvan sommige ook nog eens hopeloos zijn.

Domme vragen bestaan per definitie niet, een vraag wordt gesteld om wijzer te worden. Als ik bij de lessen die ik geef zou reageren met "kijk maar in het boek" heeft iedereen binnen een week afgehaakt en vindt men mij terecht een kl......

Er kunnen wel verkeerd gestelde vragen zijn, zo van "ik heb een tuner en ik snap er niets van". In dat geval vraag je of hij wil aangeven wat hij precies niet snapt als je hem wilt helpen en evt. kan een moderator ingrijpen als hij tijd over heeft.

Is de vraag gesteld op de manier van "ik heb een tuner en ik snap er niets van en wil nu onmiddellijk antwoord, stelletje .....!" dan negeer je zo'n figuur en is het een moderatoren-zaak.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...